«Παράθυρο» για να λειτουργήσει ένα «καλάθι του νοικοκυριού» και στους φούρνους της γειτονιάς αφήνουν ανοιχτό οι αρτοποιοί και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η πρόταση για το «καλάθι του νοικοκυριού» -που πλέον παίρνει την τελική του μορφή και αναμένεται κάνει πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου- συζητήθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων την περασμένη Τρίτη.
«Σε αυτή τη συνάντηση ο κ. Γεωργιάδης μάς πρότεινε να κάνουμε κι εμείς, ως φούρνοι, ένα δικό μας “καλάθι”. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, όμως προσωπικά θεωρώ ότι είναι μια καλή ιδέα, ενώ το ίδιο πιστεύουν και αρκετοί συνάδελφοι» λέει στο iefimerida.gr η Έλσα Κουκουμέρια, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος και πρόεδρος των αρτοποιών Θεσσαλονίκης.
Στην ίδια συνάντηση, οι αρτοποιοί «ζητήσαμε από τον υπουργό να αναφέρεται ρητά στο “καλάθι του νοικοκυριού” ότι το ψωμί που θα δίνουν τα σούπερ μάρκετ είναι κατεψυγμένο. Δεν υπάρχει λόγος να φαίνεται τεχνηέντως ως φρέσκο, γιατί δεν είναι. Θα έπρεπε να αναγράφεται ότι το ψωμί των σούπερ μάρκετ είναι από κατεψυγμένη ζύμη, είναι πάγιο αίτημά μας». Οι αρτοποιοί επισημαίνουν το φτηνότερο ψωμί που έχουν τα σούπερ μάρκετ ξεπερνά τα 5 ευρώ το κιλό και είναι ακριβότερο από το ψωμί του φούρνου.
Πλέον, μετά τη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο, στη λίστα για το «καλάθι του νοικοκυριού» για τα σούπερ μάρκετ, σε ό,τι αφορά τα αρτοποιήματα θα υπάρχουν το ψωμί του τοστ, οι φρυγανιές και το κατεψυγμένο ψωμί.
Τα 3 προϊόντα που μπορεί να περιέχει το «καλάθι του νοικοκυριού» στους φούρνους
Σύμφωνα με την πρόεδρο των αρτοποιών της Θεσσαλονίκης, «το “καλάθι” που γίνεται τώρα συντεταγμένα από την Πολιτεία οι αρτοποιοί το έχουν από το 2010. Σε όλες τις δυσκολίες που είχε αυτή η πολύπαθη χώρα, το αρτοποιείο βοηθούσε και βοηθά όλους όσοι είχαν ανάγκη. Η ίδια βούληση υπάρχει και σήμερα που βλέπουμε τερατώδεις αυξήσεις στην ενέργεια. Εγώ πέρυσι έδινα 1.000 ευρώ για το ρεύμα και τώρα 1.780, μια αύξηση κατά 78%».
Όπως εξηγεί, «υπάρχουν 14.000 φούρνοι στην Ελλάδα και είναι δύσκολο να γίνει κάτι κοινό από όλους, δηλαδή να ομαδοποιηθεί και να βγει ένα καλάθι, καθώς δεν έχουμε συσκευασμένα προϊόντα. Ίσως να ήταν πιο εύκολο να γίνει σε επίπεδο νομού». Επιπλέον, προσθέτει η κυρία Κουκουμέρια, «υπάρχει ο φόβος ο πελάτης να μας ρωτήσει “πέρυσι το έδινες 1 ευρώ, τώρα 0,80, πότε με έκλεβες, τότε ή τώρα;”. Όμως επαναλαμβάνω είναι ωραία ιδέα και θα ήταν καλό να προχωρήσει»
Ερωτηθείσα τι προϊόντα θα μπορούσε να περιέχει το «καλάθι του νοικοκυριού» για τους φούρνους -που ήδη κάποιοι έχουν… βαφτίσει ως «καλάθι του αρτοποιού»- η Έλσα Κουκουμέρια τονίζει:
«Θα σας απαντήσω με τη λογική της κίνησης που έχουμε, τονίζοντας ότι αυτή είναι προσωπική θέση και όχι του κλάδου. Εμείς στη Θεσσαλονίκη έχουμε το κουλούρι που είναι φιξ το πρωινό. Αυτό είναι ένα από τα προϊόντα που θα μπορούσε να μπει σε αυτό το “καλάθι”. Θα δούμε αν πρέπει να είναι λίγο διαφορετικό, λίγο μικρότερο σε βάρος. Το δεύτερο που θα μπορούσε να είναι ένα ψωμί κλασικό και το τρίτο ίσως μια πίτα, ή κάποιο μίνι πακέτο, όπως ένα σακουλάκι με τρία τυροπιτάκια»