Η Θεσσαλονίκη έζησε σήμερα ιστορικές στιγμές καθώς ξεκίνησε η λειτουργία του Μετρό της πόλης.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης λίγο πριν από τις 13:30 πάτησε το κουμπί και ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το παρθενικό του δρομολόγιο.
Στους σταθμούς γινόταν το αδιαχώρητο με τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να σπεύδουν να μπουν στο Μετρό, αλλά και να θαυμάσουν τον σταθμό-μουσείο- Βενιζέλου. Τα πρώτα δρομολόγια των 18 υπερσύγχρονων συρμών ξεκίνησαν με τον κόσμο να επιβιβάζεται και ταυτόχρονα να φωτογραφίζει τους υπερσύγχρονους σταθμούς.
Την ίδια στιγμή ο Κυριακός Μητσοτάκης με τους υπουργούς και τα στελέχη που τον συνόδευαν έκανε «βόλτα» με το πρώτο δρομολόγιο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Είχε προηγηθεί η τελετή εγκαινίων στην οποία μίλησαν ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης «THEMA Α.Ε.» Carlo Bianco, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και μέχρι πρόσφατα περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δωρεάν οι μετακινήσεις έως 4 Δεκεμβρίου
Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Ποιοι είναι οι 13 σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η βασική γραμμή των 9,6 χλ. έχει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, ενώ το κοινό θα μετακινείται με 18 υπερ- αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας χωρίς οδηγό.
Οι 13 σταθμοί της γραμμής από τα δυτικά προς τα ανατολικά έχουν ως εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Δημοκρατίας – Βενιζέλου – Αγία Σοφία – Σιντριβάνι – Πανεπιστήμιο – Παπάφη – Ευκλείδης – Φλέμινγκ – Ανάληψη – 25ης Μαρτίου – Βούλγαρη – Νέα Ελβετία.
Η διαδρομή από το ένα άκρο της βασικής γραμμής έως το άλλο διαρκεί 17 λεπτών μαζί με τις στάσεις με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού στα 40 χλμ/ώρα και τη μέγιστη στα 80 χλμ/ώρα. Αυτό σημαίνει πως η χρονική απόσταση ανάμεσα σε δύο σταθμός είναι μόλις 40 δευτερόλεπτα.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης εκτιμάται σε 254.000 επιβάτες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ελληνικό Μετρό, 18.000 επιβάτες θα μετακινούνται με το μετρό ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς το 2025 θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.
Η αναμονή στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 3,5 λεπτά και θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό με τη λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά και την ενσωμάτωση και άλλων 15 νέων συρμών στους οποίους μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).
Οι επόμενοι 5 σταθμοί
Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης δεσμεύτηκε πως η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη 2025.
Η επέκταση –μήκους 4,78 χλμ- προς την Καλαμαριά που ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής- με άλλους 5 σταθμούς: Βούλγαρη, Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Εικόνες από τον κόσμο που γέμισαn τους συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης
sfsf
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εικόνες από τον κόσμο στο σταθμό Βενιζέλου
Φωτογραφίες: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / MOTION TEAM /
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ / INTIMENEWS