Με το πακέτο κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Ελλάδα περνά σταδιακά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής παρουσίασαν προ ημερών τους βασικούς άξονες τους σχεδίου για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο κ. Χατζηδάκης, ωστόσο, έδωσε μια περαιτέρω διευκρίνιση για τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναμένεται να «σπρώξει» προς τα πάνω το συνολικό όφελος. Ο ΥΠΕΝ εξήγγειλε ότι θα δοθεί επιδότηση και για την αγορά οικιακού φορτιστή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία θα υπολογιστεί στα 400 με 500 ευρώ.
Με την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου να ανέρχεται έως τις 5.500 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι το συνολικό όφελος μπορεί να φτάσει τις 6.000 ευρώ αθροιστικά. Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ και θα διατεθεί με τρόπο παρόμοιο με το «Εξοικονομώ κατ' Οίκον». Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση πολλών αιτήσεων κάποιοι πολίτες ενδέχεται να μείνουν εκτός διαδικασίας.
Παράδειγμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Πάντως ο Κωστής Χατζηδάκης υποστήριξε ότι το πακέτο των 100 εκατ. ευρώ που θα δοθεί για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκίνητων μέσω του Ταμείου Ρύπων «είναι μόνο η αρχή» καθώς «θα ακολουθήσουν αντίστοιχα τέτοια πακέτα και τα επόμενα χρόνια.»
Παράδειγμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου:
- Αξία οχήματος 30.000
- Επιδότηση 15% για ΙΧ: 4.500 ευρώ
- Επιδότηση για ταξί 8.000 ευρώ
- Οφελος απόσυρσης: 1.000 ευρώ
- Επιδότηση οικιακού φορτιστή: 400-500 ευρώ
- Ανώτατο συνολικό όφελος: 5.900 – 6.000 ευρώ
Φορτιστές έως το τέλος του 2021 στις Εθνικές Οδούς
Κατά την παρουσίαση, πέραν των οικονομικών – φορολογικών κινήτρων ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνοντας το σχετικό χρονοδιάγραμμα τόσο για το Εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και για τους Δήμους, ενώ αποσαφήνισε και τι θα ισχύει για τους «οικιακούς» φορτιστές σε νέες και παλαιές κατοικίες.
«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή φορτιστές. Και παράλληλα δεσμεύονται έως το τέλος του έτους να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από αυτές, έτσι ώστε το 70% των εξουσιοδοτημένων συνεργείων των εταιριών να έχει κάλυψη για αυτούς που θέλουν να πάνε το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο.
Παράλληλα, προβλέπουμε ότι στα νέα κτίρια τα οποία θα κατασκευάζονται θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τα παλιά σπίτια θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις που ισχύουν για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας».