Κρίσιμες θα είναι οι προσεχείς εβδομάδες για το ζήτημα της επαναλειτουργίας όλων των δομών εκπαίδευσης -πέρα από τα σχολεία- όπως τα φροντιστήρια, τα ΙΕΚ και οι σχολές ξένων γλωσσών.
Το «restart» στην εκπαίδευση ξεκίνησε σήμερα με την επιστροφή στα… θρανία, μέσω τηλεκπαίδευσης, για τους μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου, ενώ το μεγάλο βήμα θα γίνει τη Δευτέρα, με το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των ειδικών σχολείων.
Ενα από τα βασικά ερωτήματα για τους επιστήμονες και το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο είναι το πότε θα δοθεί το «πράσινο φως» για τα δια ζώσης μαθήματα στα γυμνάσια και στα λύκεια. Ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας, διευθυντής Εργαστηρίου Μικροβιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής υπουργείου Υγείας δήλωσε σήμερα ότι ένα πιθανό σενάριο που αναμένεται να εξετάσει η επιτροπή είναι να ανοίξουν γυμνάσια και λύκεια στα τέλη Ιανουαρίου.
Πότε θα ανοίξουν ΙΕΚ, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών
Με το τελευταίο lockdown στην εκπαίδευση, πέρα από τα σχολεία, τέθηκαν σε καθεστώς αναστολής λειτουργίας τα πανεπιστήμια, τα φροντιστήρια, οι δομές μελέτης, τα κέντρα ξένων γλωσσών και τα ΙΕΚ. Ολες αυτές οι δομές παραμένουν κλειστές και έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν μαθήματα αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα για την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία στα πανεπιστήμια δεν έχει ακόμα τεθεί επί τάπητος στην επιτροπή των ειδικών. Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ότι οι ιδιωτικές σχολές (ΙΕΚ κ.λπ) υπάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα επαναλειτουργήσουν «πακέτο» με τα πανεπιστήμια.
Ομοίως, κατά την ίδια πηγή, τα φροντιστήρια θα ανοίξουν για μαθήματα με φυσική παρουσία μόλις οι ειδικοί δώσουν το «ΟΚ» για το άνοιγμα των λυκείων. Επομένως, αν ανοίξουν τα λύκεια στα τέλη Ιανουαρίου, θα επαναλειτουργήσουν και τα φροντιστήρια. Πιο «θολή» είναι η εικόνα για τα κέντρα ξένων γλωσσών. Ενα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι να επαναλειτουργήσουν σταδιακά, σε αντιστοίχιση με τη βαθμίδα (οι τάξεις γυμνασίου μαζί με τα γυμνάσια κ.ό.κ.).