Η γνωστή συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου, πνεύμα εκκεντρικό, όποτε τοποθετείται στα δημόσια πράγματα, συνήθως προκαλεί αντιδράσεις.
Και οι σχέσεις της με την αριστερά μάλλον δεν είναι οι καλύτερες, γεγονός που σημαίνει ότι πάντα υπάρχει ένα πρόθυμο κοινό, έτοιμο να της επιτεθεί. Στην αρθρογραφία της άλλωστε, έχει καταφερθεί πολλές φορές εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσφατα έγραψε ότι «τέτοιο δούλεμα δεν είχαμε υποστεί ποτέ άλλοτε». Προσθέτοντας ότι τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν χρήσιμος γιατί «μάθαμε τι σημαίνει ψέματα, ανικανότητα, αμορφωσιά και θράσος».
Η τελευταία της τοποθέτηση, επίσης προκαλεί αντιδράσεις, αφού προτείνει να καταργηθεί η αργία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αφορμή για την συνέντευξή της στην εφημερίδα Φιλελεύθερος, είναι οι επιχειρήσεις στα Εξάρχεια και η προσπάθεια απελευθέρωσης της συνοικίας από την εξουσία των μπαχαλάκηδων και των αντεξουσιαστών.
Η Σώτη Τριανταφύλλου σημειώνει λοιπόν ότι το θέμα της απαλλαγής των Εξαρχείων από τους μπαχαλάκηδες, τους εμπόρους ναρκωτικών και τους αναρχικούς είναι μια πολύπλοκη και πολυπαραγοντική υπόθεση. Μεταξύ άλλων προτείνει και την κατάργηση της αργίας του Πολυτεχνείου- αφήνει να εννοηθεί ότι η αργία ευνοεί την τελετουργία των επεισοδίων- με το πρόσθετο επιχείρημα ότι ούτως η άλλως τα παιδιά, μπερδεύουν την επέτειο με τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Σπεύδει όμως να διευκρινίσει ότι αν και η αργία είναι περιττή, η γνώση είναι απαραίτητη. Γεγονός που δεν εμπόδισε πολλούς, είτε μέσω του twitter είτε μέσω του facebook, να της επιτεθούν.
Τι είπε η Σώτη Τριανταφύλλου:
«Τα αναλφάβητα μπαχαλάκια δεν έχουν βεβαίως ιδέα τι είναι το Αρχαιολογικό Μουσείο και, όπως όλοι ξέρουμε, στις επετείους του Πολυτεχνείου στη δεκαετία του 1990, μπούκαραν στη Σχολή Καλών Τεχνών και έκαψαν έργα τέχνης. Απ' όσο ξέρω, ουδείς τιμωρήθηκε. Ίσως βοηθήσει η κατάργηση της αργίας στις 17 Νοεμβρίου: η αργία είναι περιττή, η γνώση είναι απαραίτητη ― από επισκέψεις σε σχολεία συμπέρανα ότι πολλά παιδιά μπερδεύουν την 17η Νοεμβρίου 1973 με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η αποτυχία της πασοκικής παιδείας είχε και έχει βαθιά επίδραση στη ζωή των πόλεων· το ξέρω, δεν είναι ορατό αν δεν το σκεφτεί κανείς.
Επιπροσθέτως, το μάτι του νόμου πρέπει να φτάσει στα στέκια των αναρχοπατέρων, των επιλεγόμενων αλληλέγγυων και των μικρο- και μεγαλο-εγκληματιών που βρίσκουν καταφύγιο στα Εξάρχεια. Σε καφενέδες, καταλήψεις και σε αλλόκοτα μαγαζάκια που δεν πουλάνε τίποτα συγκεκριμένο. Το πρόβλημα είναι ότι, καθώς οι πόλεις αποτελούν ζωντανούς οργανισμούς, αντιδρούν όπως το ζωντανό σώμα: η αρρώστια μεταδίδεται, εξελίσσεται σε επιδημία.»
Η απάντηση του Παύλου Αθανασόπουλου
Ο Παύλος Αθανασόπουλος, παλιό στέλεχος του ΚΚΕεσ και δραστήριος παράγων στις εξελίξεις της κεντροαριστερας, ήταν μεταξύ εκείνων που καταφέρθηκαν εναντίον της Σώτης Τριανταφύλου. Εγραψε, σε πολύ ηπιότερους τόνους από άλλους σχολιαστές, ο Παύλος Αθανασόπουλος:
Αυτη η Σωτη Τριανταφυλλου το εκαψε τελειως.
Η αναγκη της να ειναι στην επικαιροτητα την κανει να λεει γελοιοτητες.
Ενω η αντιθεση της στα στερεοτυπα της μεταπολιτευσης την εχει οδηγησει στην ακροδεξια.
Κατα το ειπαν του τρελου να χεσει.........
Να καταργηθει λεει στα σχολεια η αργια του Πολυτεχνειου γιατι πολλα παιδια την μπερδευουν με το β παγκοσμιο πολεμο.
Εγω λεω να καταργηθει κι η 25η Μαρτιου γιατι πολλα παιδια την μπερδευουν με τους περσικους πολεμους.
Αληθεια ποιος την κουβαλησε στους 58?