Η διάσημη συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου μιλάει, σε συνέντευξή της στο σάιτ Liberal.gr, για τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται η αντιπολίτευση στο θέμα της πανδημίας, καθώς και για τους λόγους που έχουμε στην Ελλάδα ένα από τα ισχυρότερα κινήματα αντιεμβολιαστών στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Στη συνέντευξή της στο Liberal.gr, η Σώτη Τριανταφύλλου τάσσεται αναφανδόν υπέρ του εμβολιασμού και επικρίνει τους αντιεμβολιαστές «γιατί μας καθυστερούν όλους», όπως αναφέρει.
«Παντού, όλοι, πρέπει να σοβαρευτούμε, να εμβολιαστούμε και να πάμε παρακάτω. Οι άνθρωποι που δεν πιστεύουν σ’ αυτή την υποχρεωτικότητα, πιστεύουν σε πολλές άλλες «υποχρεωτικότητες»: δεν είναι ελεύθερα άτομα που αψηφούν καταδυναστευτικούς κανόνες, μάλλον το αντίθετο. Με τις φοβίες, τις φαντασιώσεις και τη συνωμοσιολογική τους φλυαρία μάς καθυστερούν όλους. Πάντως, όσοι έκαναν τις δύο δόσεις δε δυσκολεύονται ούτε στη Γαλλία, ούτε αλλού, να κάνουν την τρίτη. Το πρόβλημα είναι όσοι δεν έχουν κάνει καμία. Δεν πρόκειται για ελλιπή παιδαγωγική εκ μέρους των αρχών, πρόκειται για ελλιπή πολιτική κουλτούρα, για ομιχλώδεις νοοτροπίες».
Η συγγραφέας εκτιμά ότι στην Ελλάδα έχουμε ένα από τα ισχυρότερα κινήματα αντιεμβολιαστών στην Ευρώπη:
«Σε χώρες με ισχυρά πολιτικά άκρα και κροσσούς στο πολιτικό φάσμα, όπως είναι η Ελλάδα και οι ΗΠΑ, ανθίζουν αλλόκοτες αντιλήψεις εναντίον του κράτους, των κυβερνήσεων, των Εβραίων, των εξωγήινων και του ιπτάμενου μακαρονοτέρατος. Οι σημερινοί Έλληνες πρέπει να καταλάβουν ότι βρίσκονται στη ζωή επειδή οι γονείς και οι παππούδες τους έκαναν μια σειρά εμβόλια που έσωσαν την ανθρωπότητα από τον πρόωρο θάνατο και τις αναπηρίες» αναφέρει, ενώ επικρίνει την αντιπολίτευση για τη στάση της απέναντι στην πανδημία:
«Στην Ελλάδα δεν υπάρχει όριο στην πολιτική εκμετάλλευση. Η αμετροέπεια όχι απλώς συγχωρείται -κανείς πολιτικός δε ζητεί συγγνώμη αλλά επικροτείται. Το μίσος προς τους πολιτικούς αντιπάλους θεωρείται ιδεολογική συνέπεια: όλα τα μέσα, ιδιαίτερα τα κραυγαλέα και τα βρόμικα, καθαγιάζονται. Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για τη διαχείριση της πανδημίας χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα για το ποια θα ήταν η καλύτερη διαχείριση», καταλήγει.
Σε μια συνέντευξη που έδωσε η Σώτη Τριανταφύλλου στο iefimerida.gr, τον περασμένο Ιούνιο, είχε περιγράψει εύστοχα το κύμα συνωμοσιολογίας και λαϊκισμού που γεννήθηκε με την πανδημία:
«Είναι πολύ δύσκολο να πλαισιωθεί το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου. Αυτό ήταν το διακύβευμα του Διαφωτισμού, αυτό παραμένει και της σημερινής εποχής. Στα ηλεκτρονικά μέσα οι άνθρωποι ασκούν το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης σε πράγματα στα οποία δεν μπορούν να έχουν γνώμη. Παρατηρείται το φαινόμενο ενός ηφαιστείου γνωμών, διατύπωση γνωμών χωρίς γνώση. Η γνώση δεν φαίνεται να έχει καμιά σπουδαιότητα μπροστά στη ''γνώμη''. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι χαρακτηριστικό του Μεσαίωνα, αν και σε κάθε χρονική περίοδο υπάρχουν ιερά και όσια.
»Τα σημερινά ιερά και όσια είναι όσα προωθεί το κίνημα της πολιτικής ορθότητας προκαλώντας τρομερό backlash, ανάκρουση ακροδεξιάς και μισανθρωπισμού.
»Ο Τραμπ έπεσε, ο τραμπισμός όμως ζει και βασιλεύει. Όχι μόνο στην Αμερική, και αυτό φάνηκε έντονα με αφορμή την πανδημία.
»Πώς θα αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα όλο αυτό το κύμα συνωμοσιολογίας και λαϊκισμού; Θερίζουμε ό,τι σπέρνει ο αυταρχισμός του Καλού, οι κακές ηγεσίες, τα ανθρωπάκια που συγκεντρώνουν κύρος και αξιοπιστία στο Διαδίκτυο. Δεν υπάρχει λύση σε δημοκρατικό πλαίσιο».