Οι καταναλωτές δημιουργούν τη δική τους μάρκα προϊόντων. Προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και υπεύθυνα στηρίζοντας τους Έλληνες παραγωγούς !
Ναι, ακούγεται περίεργο, ίσως και ουτοπικό, όμως είναι μία πραγματικότητα. Ο έλεγχος της αγοράς και της εμποριοποίησης των προϊόντων, μετά τη Γαλλία, αλλάζει και στην Ελλάδα. Ο Χαράλαμπος Κώτσου δημιουργεί στην Ελλάδα τη Μάρκα του Καταναλωτή «Ποιος είναι το Αφεντικό;». Με γνώμονα το Γαλλικό μοντέλο La Marque du consommateur “C’est qui le patron?” ξεκινάει στην Ελλάδα η εφαρμογή ενός σχεδίου που θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην εμποριοποίηση των καταναλωτικών προϊόντων, αλλά και μεγάλες αλλαγές στη βιωσιμότητα των παραγωγών. Στη Γαλλία, Η Μάρκα του Καταναλωτή «C’est qui le patron?» είναι η μεγαλύτερη επιτυχία των τελευταίων 30 χρόνων στο τομέα των τροφίμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερα από ένα εκκατομύρια λίτρα γάλα της μάρκας του καταναλωτή πωλούνται κάθε εβδομάδα. Σε 2 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερα από 120 εκκατομύρια προϊόντα σε περισσότερα από 3,2 εκκατομύρια νοικοκυριά. Οι αγοραστές της μάρκας αγγίζουν το 12% του συνόλου του πλυθησμού. Το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία, το Μαρόκο, οι ΗΠΑ και άλλες χώρες ξεκινούν να δουλέυουν πάνω σε αυτή τη πρωτοβουλία.
Τι είναι όμως η Μάρκα του Καταναλωτή ;
Είναι ένας δεσμός εμπιστοσύνης μεταξύ των παραγωγών και των καταναλωτών. Μία πρωτοβουλία για τη δημιουργία προϊόντων με τη συνεργασία καταναλωτών και παραγωγών. Σκοπός του εγχειρήματος αυτού είναι οι καταναλωτές να αποφασίζουν για τις προδιαγραφές, την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων, έχοντας πλήρη γνώση για το που πηγαίνουν τα χρήματά τους, στηρίζοντας τους Έλληνες παραγωγούς. Ένα μοντέλο που βασίζεται στην πλήρη διαφάνεια, ισότητα, αλληλεγγύη και την υγεία.
Πώς όμως θα λειτουργεί το όλο εγχείρημα ;
Είναι απλό. Στην διαδικτυακή πλατφόρμα www.imarkatoukatanaloti.gr θα αναρτώνται ερωτηματολόγια με τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος. Οι καταναλωτές επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν, βλέποντας ζωντανά πως η κάθε επιλογή τους επηρεάζει την τελική τιμή λιανικής. Τα προϊόντα θα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που θα έχουν αποφασίσει οι καταναλωτές, από τους εταίρους. Όχι διαφήμιση, όχι πωλητές, αλλά ενεργοί καταναλωτές. Αυτό επιτρέπει μια σημαντική εξοικονόμηση στη τελική τιμή πώλησης, από την οποία επωφελείται ο παραγωγός. Ο καταναλωτής, αγοράζοντας τα προϊόντα, στηρίζει τον παραγωγό που θα αμείβεται καλύτερα.
Είναι κατανοητό ότι η Μάρκα του Καταναλωτή έχει πολύ δυνατό κοινωνικό χαρακτήρα μιας και θα εξασφαλίσει πολύ καλύτερες οικονομικές απολαβές για τους παραγωγούς, νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τους νέους στη χώρα, ηθική ικανοποίηση στους Έλληνες καταναλωτές, που θα ηγούνται σαν αφεντικά αυτής της πρωτοβουλίας. Οι καταναλωτές είναι οι βασικοί επενδυτές των καταναλωτικών προϊόντων, εκείνοι που αποφασίζουν για το τι θέλουν να έχουν στο τραπέζι τους. Οι Έλληνες καταναλωτές με τη δική τους μάρκα προϊόντων στηρίζουν άμεσα τους Έλληνες Παραγωγούς.