Η συνεισφορά του κλάδου της Επικοινωνίας στην ελληνική κοινωνία και οικονομία - iefimerida.gr

Η συνεισφορά του κλάδου της Επικοινωνίας στην ελληνική κοινωνία και οικονομία

H Επικονωνία και τα πολλαπλά κανάλια της!
H Επικονωνία και τα πολλαπλά κανάλια της!
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Δημιουργώντας αξία και θετικό αντίκτυπο σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις.

Η Επικοινωνία αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της Δημιουργικής Οικονομίας, συμβάλλοντας με ουσιαστικό τρόπο στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και προάγοντας καθημερινά την καινοτομία. Όπως αποδεικνύει έρευνα που διεξήγαγε η Deloitte για λογαριασμό της ΕΔΕΕ, υπερ-πολλαπλάσια είναι η προστιθέμενη αξία που δημιουργεί ο κλάδος της Επικοινωνίας για την επιχειρηματικότητα, ενισχύοντας την εξωστρέφεια των ελληνικών προϊόντων μέσω του επώνυμου marketing, αλλά και προωθώντας έναν κορυφαίο τομέα της ελληνικής οικονομίας, όπως ο τουρισμός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Επικοινωνία ως μοχλός ενίσχυσης της οικονομίας και της απασχόλησης

Σύμφωνα με τη μελέτη, γίνεται ορατό ότι η επένδυση των επιχειρήσεων στη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, το άμεσο marketing, το branding και το design, δημιουργεί πολλαπλάσια οικονομική δραστηριότητα, τόσο με άμεσο και έμμεσο τρόπο. Mέσω της διαφημιστικής δαπάνης, συντηρείται παραγόμενο προϊόν στην ελληνική οικονομία, η αξία του οποίου εκτιμάται στο διπλάσιο της αρχικής επένδυσης. Αν ενσωματωθεί και η μέση απόδοση της διαφήμισης στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, τότε η αξία των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνεται και ανέρχεται συνολικά στο τριπλάσιο της επένδυσης. Εξαιρετικά σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου και στην απασχόληση, καθώς τόσο η διαφήμιση και η επικοινωνία όσο και οι συναρτώμενοι κλάδοι (ΜΜΕ, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, έρευνα αγοράς κ.ά.) είναι εντάσεως εργασίας.

Η Επικοινωνία στηρίζει την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, ο κλάδος της Επικοινωνίας και της Διαφήμισης στηρίζει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, αλλά και τη συνολική ανάπτυξη αγορών μέσω του εξαγωγικού μάρκετινγκ, ενώ αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάθε ευκαιρία εξωστρέφειας. Ειδικότερα στον τομέα των εξαγωγών, συμβάλλει στη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα των προϊόντων, διευκολύνει τη διείσδυσή τους και την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς. Ιδιαίτερα για την Ελλάδα, που παρουσιάζει έλλειμμα εξαγωγιμότητας σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ο κλάδος της διαφήμισης και επικοινωνίας υποστηρίζει ενεργά την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών εκτός Ελλάδας, αναγνωρίζοντας και αξιοποιώντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για τη διείσδυση σε αγορές του εξωτερικού, αναλύοντας και προσαρμόζοντας προϊόντα και υπηρεσίες για εξαγωγή στη βάση ολοκληρωμένων στρατηγικών μάρκετινγκ που αναγνωρίζουν το προϊόν, τη διανομή, την προβολή και την τιμολόγηση.

Η Επικοινωνία κινεί τις αγορές 

Ο κλάδος της Επικοινωνίας συμβάλλει ουσιαστικά στην ενημέρωση των καταναλωτών, οδηγώντας σε ανάπτυξη τις αγορές μέσω του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, μέσω της Επικοινωνίας προσφέρεται στους καταναλωτές η δυνατότητα πρόσβασης σε βασικές πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες, διευκολύνεται η έρευνα αγοράς μέσω της σύγκρισης χαρακτηριστικών, αυξάνοντας την ευαισθησία τιμής των καταναλωτών. Η καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών για τα διαθέσιμα προϊόντα και υπηρεσίες οδηγεί ευεργετικά σε αύξηση του ανταγωνισμού και σε ποιοτική εξέλιξη των αγορών, ενώ καθιστά ευκολότερη την εισαγωγή καινοτομιών στην αγορά.

Επιπλέον, η Επικοινωνία συμβάλλει στη γρηγορότερη απόδοση των budget που επενδύουν οι εταιρείες στα προγράμματα καινοτομίας τους, ενώ τα οφέλη από νέα και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες καρπώνονται εν τέλει οι καταναλωτές. Είναι γεγονός ότι χωρίς την Επικοινωνία και τη Διαφήμιση, πολλοί κλάδοι θα άλλαζαν δραστικά, ενώ πολλά προϊόντα που οι καταναλωτές θεωρούν δεδομένα δεν θα αναπτύσσονταν τόσο ραγδαία ή θα ήταν οικονομικά απρόσιτα στο ευρύ κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στήριξη στη λειτουργία των Μέσων

Η Διαφήμιση στηρίζει με τη λειτουργία της τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και περιοδικά). Συγκεκριμένα, η μελέτη αναφέρει πως χωρίς τη Διαφήμιση, τα μέσα δεν θα μπορούσαν να συντηρηθούν, θα έπρεπε να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, μεταξύ των οποίων θα ήταν και η έναρξη χρέωσης / αύξηση της χρέωσης των τελικών χρηστών (τηλεθεατών, ακροατών, αναγνωστών). Κατ’ επέκταση εκδόσεις Free Press και ραδιοφωνικοί σταθμοί θα έπαυαν τη λειτουργία τους, ιδιωτικά κανάλια είτε θα έκλειναν είτε θα έπρεπε να λειτουργούν πλέον σε συνδρομητική βάση, ενώ εφημερίδες και περιοδικά θα έπρεπε να αυξήσουν κατά πολύ την τιμή πώλησής τους, με επιπτώσεις στην «πολυφωνία» και στην ενημέρωση των πολιτών.

Κοινωνική συνεισφορά

Λόγω της άμεσης σχέσης της με το κοινό, η Επικοινωνία ευαισθητοποιεί αποτελεσματικά και συμβάλλει στην αλλαγή συμπεριφορών προς όφελος της κοινωνίας, αναγνωρίζοντας τάσεις και υποστηρίζοντας σημαντικές κοινωνικές πρωτοβουλίες. Ο κλάδος της Επικοινωνίας, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα, στηρίζει παραδοσιακά Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς και Φορείς, προβαίνοντας στην παροχή δωρεάν (pro bono) διαφημιστικών και επικοινωνιακών υπηρεσιών, υποστηρίζοντας τους στόχους των φορέων αυτών και δημιουργώντας αυξημένη ανταπόκριση για σημαντικούς κοινωνικούς σκοπούς.

Στην Ελλάδα, ο κλάδος της Επικοινωνίας και της Διαφήμισης εκπροσωπείται από την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΔΕΕ, επί τρεις δεκαετίες διοργανώνει τα Ermis Awards που αποτελούν το σημαντικότερο γεγονός του κλάδου της Διαφήμισης και Επικοινωνίας στη χώρα μας. Φέτος, η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023, στο Ωδείο Αθηνών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ επικοινωνία ΜΜΕ ΕΔΕΕ Διαφήμιση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ