Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά ξεκίνησε φέτος η παρασκευή των παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων γλυκισμάτων. Τα πρώτα μελομακάρονα και κουραμπιέδες τοποθετήθηκαν ήδη στις βιτρίνες των αρτοποιείων, με τους καταναλωτές ωστόσο να παραμένουν μέχρι στιγμής «μουδιασμένοι» στις αγορές τους στην διαφορετική, λόγω της πανδημίας, εορταστική περίοδο.
Όπως λέει στο iefimerida.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, Μιχάλης Μούσιος «φέτος ξεκινήσαμε πολύ πιο νωρίς την παραγωγή των χριστουγεννιάτικων προϊόντων προκειμένου να φτιάξουμε τη διάθεση των πελατών μας, αλλά και την δική μας». «Η αγοραστική κίνηση πάντως μέχρι στιγμής στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι χαλαρή», προσθέτει.
Σταθερές οι τιμές σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες
Όσον αφορά τις τιμές στα ράφια των αρτοποιείων της γειτονιάς, αυτές παραμένουν σταθερές. Όπως τονίζει ο κ. Μούσιος την τελευταία πενταετία ο μέσος όρος των τιμών παραμένει ίδιος. «Οι καταναλωτές θα βρουν τα μελομακάρονα από 8 έως 11 ευρώ το κιλό, ενώ τους κουραμπιέδες από 9 έως 12 ευρώ το κιλό. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά αυτές είναι ελάχιστες». Από την άλλη, η τιμή αυξάνεται κατά 1 με 1,5 ευρώ εάν τα γλυκίσματα επικαλύπτονται με σοκολάτα ή άλλα υλικά. Τα συγκεκριμένα προϊόντα παράγονται σε μικρότερες ποσότητες καθώς απευθύνονται σε «ιδιαίτερους καταναλωτές».
Στο ερώτημα ποιο γλύκισμα «κερδίζει» περισσότερο τους ουρανίσκους των καταναλωτών, ο κ. Μούσιος επιβεβαιώνει ότι στην αρχή της φετινής εορταστικής περιόδου τα μελομακάρονα φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, με τους κουραμπιέδες και τις δίπλες να ακολουθούν.
Πτώση του τζίρου στα αρτοποιεία λόγω του lockdown
Σύμφωνα με τον ίδιο και στο δεύτερο lockdown ο κλάδος της αρτοποιίας επλήγη σημαντικά, αφού η πτώση του τζίρου και της επισκεψιμότητας αυτό το διάστημα εκτιμάται στο 30-40%. «Η διαφορά σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο είναι ότι δεν έχουν μειωθεί οι πωλήσεις του ψωμιού, αφού στο πρώτο lockdown αρκετοί πολίτες ζύμωναν ψωμί στο σπίτι», τονίζει ο κ. Μούσιος και συμπληρώνει ότι χαρακτηριστικό είναι πως εκείνη την περίοδο «η κατανάλωση μαγιάς είχε αυξηθεί κατά 200% και στο 40-50% η κατανάλωση του αλευριού οικιακής χρήσης».
«Γενικότερα πάντως υπάρχει μείωση σε όλα τα προϊόντα. Το πρωινό δεν είναι όπως ήταν πριν το lockdown και η εστίαση στην οποία πολλά αρτοποιεία στηρίζονταν σήμερα δεν λειτουργεί», σημειώνει.
«Να τηρούμε τα μέτρα, δεν χρειάζεται χαλάρωση»
«Οι πελάτες στα αρτοποιεία έχουν ονοματεπώνυμο. Μας ξέρουν και τους ξέρουμε. Να τηρούμε αυστηρά τα μέτρα και στα καταστήματα και προσωπικά ο καθένας. Δεν χρειάζεται χαλάρωση», καταλήγει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος.