Για το ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών που «τρέχει» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μίλησε, σε συνέντευξή του στο Κόντρα Channel, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για ένα ολιστικό σχέδιο, που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ύψους 13 δισ. ευρώ, τονίζοντας πως «στο υπουργείο έχουμε δουλέψει πάρα πολύ και αυτό αρχίζει και φαίνεται. Είμαστε ένα υπουργείο που λέμε λίγα και προσπαθούμε να κάνουμε πολλά, γιατί αυτό ταιριάζει και με τη φύση του αντικειμένου μας».
Ξεκινούν οι εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε στην επέκταση του Μετρό, λέγοντας πως «πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Σε εκείνο το σημείο, εκτίμησε ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για την επέκταση της Γραμμής 4 του Μετρό, από το Γουδή ως τη Βεΐκου και την Κατεχάκη.
«Θα ξεκινήσει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να στηθούν 15 εργοτάξια.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4 που θα πιάσουν «δουλειά» το καλοκαίρι θα είναι στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στον Πειραιά, λέγοντας πως το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι τρεις τελευταίοι σταθμοί του Μετρό.
«Ο Πειραιάς πλέον θα είναι ένας πλήρης συγκοινωνιακός κόμβος, όπου εκεί πέρα θα μπορεί κάποιος να φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά και σε 55 λεπτά να είναι στο αεροδρόμιο», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Αναβαθμίζουμε τη Δυτική Αττική»
Ο Γιώργος Καραγιάννης στάθηκε ιδιαίτερα στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής, που θα προσφέρει η επέκταση του Μετρό, με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη.
«Εκτιμούμε ότι αρχές του 2022, ίσως και νωρίτερα, θα προκηρύξουμε την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες. Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο. Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής», δήλωσε.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής, προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων.
«Θα έρθουν και αυτές οι περιοχές πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας και θα προσφέρουμε υπηρεσίες σε αυτούς τους κατοίκους, με γρήγορες μετακινήσεις, αναβαθμίζοντας και αυτές τις περιοχές», ανέφερε.
Νέες θέσεις εργασίας και ρευστό στην αγορά
«Μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια θα έχουμε καινούργιες θέσεις εργασίας. Πολύ απλά, θα πέσουν χρήματα στην αγορά και θα κινηθεί όλη η οικονομία. Το κομμάτι των υποδομών κινεί παραπάνω από 100 επαγγέλματα περίπου. Άρα, αυτά τα χρήματα θα φτάνουν στην κοινωνία, ο κόσμος θα βρει νέες δουλειές και όλα θα κυλήσουν πολύ καλύτερα», υπογράμμισε στη συνέχεια.
Καταλήγοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στα δύο πολύ σημαντικά οδικά έργα, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, που, όπως είπε, έχουν περίοπτη θέση στον σχεδιασμό της Βόρειας Ελλάδας και είναι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι «όπου έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν θα υπάρχουν διόδια. Ο σκοπός μας δεν είναι να υπάρχουν παντού διόδια».
Εστίασε, τέλος, ιδιαίτερα στο flyover, που πρόκειται να αλλάξει όλη την αρχιτεκτονική των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, επισημαίνοντας πως ούτε εκεί θα υπάρχουν διόδια στις μετακινήσεις των πολιτών.