Gov.gr: Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα για τις άδειες οδήγησης -Επεκτείνονται σε 3 νέες περιφέρειες οι υπηρεσίες - iefimerida.gr

Gov.gr: Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα για τις άδειες οδήγησης -Επεκτείνονται σε 3 νέες περιφέρειες οι υπηρεσίες

Αυτοκίνητα σε μποτιλιάρισμα
Φωτογραφία: EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η νέα πλατφόρμα όπου εκτελούνται ψηφιακά υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης επεκτείνεται σε περισσότερες περιοχές.

Πρόκειται για το νέο «απόκτημα» του gov.gr, που βρίσκεται στη διεύθυνση https://drivers-vehicles.services.gov.gr, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία του από την Κρήτη και, μετέπειτα, την Αττική. Σήμερα, τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Μεταφορών και Υποδομών ανακοίνωσαν ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες της συγκεκριμένης πλατφόρμας επεκτείνονται σε τρεις ακόμη ζώνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, με τη διαπιστωτική πράξη του ο υφ. Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλλογιάνη, από την προσεχή Πέμπτη 22 Απριλίου 2021, τις ψηφιακές υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες στις Περιφέρειες:

  • Κεντρικής Μακεδονίας
  • Πελοποννήσου
  • Βορείου Αιγαίου

Μέσω της πλατφόρμας, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και να εκδίδουν αντίγραφο της άδειας οδήγησής τους λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής με μια απλή διαδικασία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr.

Αδειες οδήγησης: Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα του gov.gr

Οπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η δράση υπάγεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.) και υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.

Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι που υπάγονται στην περιοχή αρμοδιότητας των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα, μέσα από μια απλή διαδικασία, να προβούν ψηφιακά σε:
• Αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου
• Έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω φθοράς
• Έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω κλοπής ή απώλειας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η είσοδος των πολιτών στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών https://drivers-vehicles.services.gov.gr γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet. Ακολουθώντας τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στον παραπάνω ιστότοπο θα μπορούν να καταχωρούν την αίτηση και τα δικαιολογητικά σε ψηφιακή μορφή, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής τους και του οικείου παραβόλου.

Ηλεκτρονικά η μεταβίβαση όλων των στοιχείων

Στη συνέχεια, οι σχετιζόμενες υπηρεσίες αποστέλλουν ηλεκτρονικά όλα τα στοιχεία προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ), χωρίς να απαιτείται η αποστολή φυσικού φακέλου. Οι απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων του Δημοσίου για την αυθεντικοποίηση των χρηστών και την άντληση στοιχείων υλοποιήθηκαν μέσα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο πολίτης μπορεί να παραλάβει το νέο έντυπο αυτοπροσώπως, μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου ή να ζητήσει να του αποσταλεί με courier στις Περιφέρειες που μπορούν να το υποστηρίξουν.

Οι νέες υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης ξεκίνησαν πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης και τον Μάρτιο του 2021 επεκτάθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα τα δυο υπουργεία, μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 4.116 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 1.865 για αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 2.251 για ενημέρωση στοιχείων. Από τις 1.865 αιτήσεις έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 1.100 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία. Οι παραπάνω αριθμοί συνεπάγονται αντίστοιχη μείωση επισκέψεων των πολιτών στις υπηρεσίες με φυσική παρουσία.
Για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα είχε υπογραφεί συμφωνία τον Ιανουάριο από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργο Γεωργαντά, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός που έχουν καταρτίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ