Γιατί αυξήθηκε δραματικά η κίνηση στην Αθήνα -Αρνητικό «ρεκόρ» στον Κηφισό, πώς το εξηγούν οι ειδικοί - iefimerida.gr

Γιατί αυξήθηκε δραματικά η κίνηση στην Αθήνα -Αρνητικό «ρεκόρ» στον Κηφισό, πώς το εξηγούν οι ειδικοί

κινηση
Αυξημένη κίνηση στον Κηφισό / Φωτογραφία: intimenews / ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα «επέστρεψε» στην Αθήνα, με τους οδηγούς να υπόκεινται σε τεράστια ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές το τελευταίο διάστημα.

Την περασμένη Παρασκευή το πρωί, μάλιστα, μάλλον σημειώθηκε «εφιαλτικό ρεκόρ» στον πολύπαθο Κηφισό: Από τις 8:00 έως τις 9:00, οι οδηγοί για να διανύσουν την απόσταση από την Ιερά Οδό μέχρι τη Λιοσίων, στο ρεύμα προς Λαμία, δηλαδή για μία απόσταση 5 χιλιομέτρων, χρειάστηκαν μία ολόκληρη ώρα! Το διάστημα αυτό καταγράφηκε ο αριθμός των 16.200 διελεύσεων και στα δύο ρεύματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως εξηγεί στο iefimerida.gr ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, όλη την προηγούμενη εβδομάδα η κίνηση έσπασε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, παρά τη σημαντική αύξηση της τιμής στη βενζίνη. 

Οι αιτίες για αυτή την αύξηση της κίνησης στην Αττική, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι οι ακόλουθες:

Ο κόσμος ήταν επί δύο χρόνια «εγκλωβισμένος» εξαιτίας της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, και πλέον υπάρχει η αίσθηση άρσης των περιοριστικών μέτρων, γεγονός που προκαλεί αύξηση κινητικότητας. «Πλέον, είτε υπάρχουν εκκρεμότητες που είχαν μείνει πίσω, είτε μεγαλύτερη ανάγκη μετακίνησης», επισημαίνει ο Κίμων Λογοθέτης.

  • Τα σχολεία είναι ανοιχτά και διανύουμε την πιο δύσκολη περίοδο, λίγο πριν από τις εξετάσεις.
  • Υπάρχει έντονη τουριστική κίνηση, αρκετά αυξημένη φέτος. Υπάρχουν πολλές μετακινήσεις στα λιμάνια, το αεροδρόμιο, όπως και πολλές «κυκλικές διαδρομές» σε μόνιμη βάση των τουριστικών λεωφορείων -τουλάχιστον 40 λεωφορεία κινούνται διαρκώς στο κέντρο της Αθήνας.
  • Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, έχει επανέλθει μόνο το 75% του επιβατικού κοινού. Άρα, το 25% των επιβατών χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους. «Οι επικυρώσεις εισιτηρίων στην περίοδο πριν τον κορωνοϊό έφταναν τα 2 εκατομμύρια ημερησίως. Τώρα δεν υπερβαίνουν το 1,5 εκατομμύριο. Εκτιμάται όμως ότι μετά το καλοκαίρι θα γίνει ολική επαναφορά των επιβατών των ΜΜΜ, αν δεν υπάρχει απρόοπτη εξέλιξη».
  • Παρότι το επιβατικό κοινό μειώθηκε, αυξήθηκαν σημαντικά τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Πλέον, κινούνται στο κέντρο 300 περισσότερα λεωφορεία (από τα 900 το 2019, πλέον κινούνται 1.200).
  • Η πώληση των νέων ΙΧ την περίοδο της πανδημίας κατέγραψε σημαντική αύξηση, άρα πια κυκλοφορούν ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.
  • Αυξήθηκαν τα περιστατικά παράνομης στάσης και στάθμευσης σε κεντρικές αρτηρίες.

«Το γενικότερο πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι οι οδικές υποδομές της Αττικής έχουν υπολογιστεί για περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα ημερησίως, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα. Άρα, σε κάθε περίπτωση, χρειάζονται νέες υποδομές, τόσο οδικές όσο και ΜΜΜ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής
Ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής

Τι συμβαίνει στον Κηφισό

Όπως εξηγεί ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στον Κηφισό, «που αποτελεί την πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία της Αττικής», ο οποίος έχει από την κατασκευή του μια κακή χάραξη, με πολλά προβλήματα.

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται καθημερινά η παραβίαση της ΛΕΑ από εκατοντάδες οδηγούς, λόγω της συμφόρησης, ωστόσο τις τελευταίες μέρες η Τροχαία έχει αυξήσει την ένταση των ελέγχων. Το γεγονός αυτό αφήνει μεν τη ΛΕΑ ελεύθερη, όπως είναι φυσικά και το σωστό, όμως επιμηκύνει και τις ουρές, όταν εισέρχονται πάλι στις λωρίδες κυκλοφορίας», εξηγεί.

«Την οριστική λύση για να μένει ελεύθερη η ΛΕΑ θα δώσουν τα τεχνικά μέτρα καταγραφής τροχαίων παραβάσεων. Θα πρέπει όμως να επανεξεταστεί το ζήτημα των κατασκευαστικών αστοχιών που έχει ο Κηφισός, καθώς δεν διαθέτει σε όλο το μήκος ΛΕΑ, αντίθετα, έχει πολλά εμπόδια, όπως η γέφυρα Βρυούλων στη Νέα Φιλαδέλφεια και άλλα σημεία που προκαλούν απότομη στένωση της διαδρομής και έχουμε έτσι το φαινόμενο του μπουκαλιού».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ακινητοποιήσεις ΙΧ και οι συγκρούσεις διπλασιάστηκαν

Ακόμη μια αιτία για τις μακρές καθυστερήσεις στον Κηφισό είναι και ο διπλασιασμός των οχημάτων που ακινητοποιούνται στον δρόμο λόγω έλλειψης καυσίμου!

«Από τα τρία-τέσσερα το πολύ τέτοια περιστατικά που σημειώνονταν ημερησίως, το τελευταίο διάστημα μπορεί να φτάνουν και τα επτά. Πολλά ΙΧ ακινητοποιούνται και από άλλες αιτίες, όπως μηχανολογική βλάβη», προσθέτει ο Κίμων Λογοθέτης.

Τέλος, η αυξημένη κίνηση φέρνει και αύξηση στις μικροσυγκρούσεις (πέραν των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων).

«Παρατηρούνται πολλές περιπτώσεις συγκρούσεων, στις οποίες οι οδηγοί... παραμένουν στις λωρίδες του Κηφισού, είτε για να ανταλλάξουν εκεί τα στοιχεία τους, είτε ακόμα για να... διαπληκτιστούν», επισημαίνει.

Ο κορεσμός, ουσιαστικά, του Κηφισού προκαλεί, όπως είναι επόμενο, κομφούζιο και σε άλλους κεντρικούς άξονες, όπως τη Λεωφόρο Αθηνών, την Ιερά Οδό και την Αττική Οδό. Χαρακτηριστικό είναι ότι συμφόρηση, το τελευταίο διάστημα και τις ώρες αιχμής, παρατηρείται π.χ. από το Παλατάκι Χαϊδαρίου μέχρι τη γέφυρα του Ασπροπύργου, ενώ μέχρι πρότινος τα οχήματα κινούνταν με κανονική ταχύτητα τουλάχιστον μέχρι το Δαφνί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα άλλο παράδειγμα, αυτό της Λεωφόρου Συγγρού, η συμφόρηση στην άνοδο ξεκινά πια από αρκετά χαμηλά, από τον Άγιο Σώστη στον Νέο Κόσμο, και όχι στα τελευταία της μέτρα προς το Σύνταγμα.

Προτάσεις για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού

Ορισμένες προτάσεις επιγραμματικά για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι οι ακόλουθες:

  • «Έξυπνα φανάρια», που καταμετρούν την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο και αλλάζουν τις σημάνσεις τους, αναλόγως των συνθηκών.
  • Η ενίσχυση της τηλεργασίας, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις.
  • Η αποφυγή των μετακινήσεων τις ώρες αιχμής (7:30 με 10:00 το πρωί και 14:00 με 17:30).
  • Χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και άλλων τρόπων μετακίνησης «μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα» (όπως είναι τα ποδήλατα ή τα πατίνια), με παράλληλη δημιουργία χώρων στάθμευσης κοντά στους σταθμούς του Μετρό.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ