Η καθημερινότητα του πολίτη βελτιώνεται σημαντικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανέφερε η Δέσποινα Παληαρούτα, γενική γραμματέας Μεταφορών, στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2024.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «έχουμε να διαχειριστούμε πολλές, διαφορετικές, καθημερινότητες, για αυτό εφαρμόζουμε ένα συντεταγμένο πλάνο δράσης».
Συνολικά 951 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής μέχρι το φθινόπωρο του 2025
Όπως είπε, ήδη στους δρόμους της Αττικής κυκλοφορούν 140 νέα «πράσινα» λεωφορεία και αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί, καθώς αναμένονται επιπλέον 300 λεωφορεία φυσικού αερίου.
Μέχρι το φθινόπωρο του 2025, συνολικά 951 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, όπως είπε, καθώς πάνω από το 70% του στόλου θα ανανεωθεί και πρόσθεσε ότι «θέλουμε και προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση για τα τρόλεϊ, έτσι ώστε ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί περισσότερο».
Σύμφωνα με την κ. Παληαρούτα, όταν ανανεώνεται ένας στόλος λεωφορείων η εξυπηρέτηση γίνεται πιο ποιοτική.
Όσον αφορά το Μετρό της Αθήνας, τόνισε ότι αποτελεί ένα σπουδαίο έργο αλλά χρειάζεται συντήρηση. Ήδη, έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1, ανέφερε, προσθέτοντας ότι «οι δράσεις που κάνουμε είναι για να βελτιωθεί η ποιότητα για τον πολίτη, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος».
Θεσσαλονίκη: Το Μετρό θα εγκαινιαστεί τον Νοέμβριο του 2024
Επιπλέον, επεσήμανε ότι μέχρι το 2027 ο στόλος της Θεσσαλονίκης θα φτάσει τα 700 λεωφορεία, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί τον Νοέμβριο του 2024, ενώ η επέκτασή του θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Όσον αφορά τον στόλο του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την γενική γραμματέα Μεταφορών, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε εξασφαλίσει 190 νέους οδηγούς με συμβάσεις μέχρι τέλους του έτους, έτσι έχουμε 40 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Όπως έκανε γνωστό, στην Αθήνα θα κάνουμε την ίδια άσκηση, γιατί θα απαιτηθεί αύξηση του αριθμού των οδηγών.
Επιπλέον, προανήγγειλε πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, ενώ προωθείται η τεχνολογία του «tap and pay».
Βρισκόμαστε σε φάση να εκσυγχρονίσουμε τις μεταφορές, κάνουμε μία συντεταγμένη προσπάθεια και αυτή αφορά όλους τους αρμόδιους φορείς. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, είμαστε ένα υπουργείο που νοιάζεται και στόχος μας είναι να κάνουμε την καθημερινότητα του πολίτη λίγο καλύτερη από εχθές.
«Βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους και αξιόπιστα χρονοδιαγράμματα και έτσι η καθημερινότητα του πολίτη θα βελτιωθεί έμπρακτα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», δήλωσε.
ΑΠΕ-ΜΠΕ