Το σύστημα αυτόματης χάραξης στο σταθμό της Λάρισας ήταν σε λειτουργία τη μοιραία νύχτα που σημειώθηκε το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη.
Αυτό διαπιστώνεται από τα έγγραφα που κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, όπως έχει καταγραφεί από το «μαύρο» κουτί.
Σημειώνεται πως στην τοποθέτησή του ο κ.Γεραπετρίτης ανέφερε χαρακτηριστικά πως «έως τις 10:12 βραδινή συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια. Έγινε δυστυχώς χειροκίνητη χάραξη στη μοιραία αμαξοστοιχία. Και στη συνέχεια στη 1 έγινε δοκιμαστική χάραξη και διαπιστώθηκε πως λειτουργούσε».
Στη συνέχεια ο υπουργός Επικρατείας κατέθεσε και τα επίσημα έγγραφα από το σύστημα καταγραφής συμβάντων.
Τα επίσημα έγγραφα από το σύστημα καταγραφής συμβάντων
Οπως προκύπτει από την ανάλυση ηλεκτρονικού αρχείου καταγραφής δεδομένων σηματοδότησης ΣΣ Λάρισας και Μεζούρλου που αποκτήθηκαν από το σύστημα καταγραφής συμβάντων με βάση τις κινήσεις που έγιναν ιδίως στον Τοπικό Πίνακα Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας, αναφορικά με το χρονικό διάστημα μεταξύ Τρίτης 28 Φεβρουαρίου και ώρας 21:50:36 και Τετάρτης 1 Μαρτίου 2023 και ώρας 02:39 σημειώνονται τα κάτωθι:
1) Ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας χρησιμοποιήθηκε για την χάραξη διαδρομών τελευταία φορά την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023 κατά την 22:12:50.
2) Ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας χρησιμοποιήθηκε για την χάραξη διαδρομών την 1 Μαρτίου 2023, για πρώτη φορά, κατά την ώρα 01:39:39 πμ
3) Δεν χρησιμοποιήθηκε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των ωρών 22:12:51 (Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023) – 01:39:38 πμ ( Μαρτίου 2023).
Παράλληλα ο κ.Γεραπετρίτης επανέλαβε πως στη Λάρισα λειτουργεί τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. «Η πραγματικότητα είναι μία και μόνο: Αυτή τη στιγμή στη Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη.
Ποτέ δεν μίλησα για ένα καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Σήμερα όμως που μιλάμε υφίσταται το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και κάνει την αυτόματη χάραξη», είπε χαρακτηριστικά.
Νωρίτερα και ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε αναφέρει πως «ο σταθμός διέθετε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 της 28ης φεβρουαρίου. Ήταν σε λειτουργία μια ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Αυτό καταγράφηκε στο μαύρο κουτί του συστήματος. Επαναχρησιμοποιήθηκε την επομένη και φάνηκε ότι λειτουργούσε σωστά. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να το πράξει ηλεκτρονικά και δυστυχώς δεν το έκανε, το έπραξε χειροκίνητα. Και επειδή λειτουργούσε το σύστημα θα μπορούσε να το δει».