Ο Κυριάκος Πιερρακάκης εξήγησε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, γιατί δεν εστάλησαν SMS του 112 για τη σημερινή μεγάλη φωτιά στον Υμηττό.
Πιο συγκεκριμένα, σε ερώτηση γιατί δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. «Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια Αρχή να χειριστεί το σύστημα, εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς, αυτή αποφασίζει. Και αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα», επισήμανε ο υπουργός.
Υψηλής ακριβείας θα είναι το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, που θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο και θα τεθεί σε λειτουργία από την αρχή του νέου έτους, συμπλήρωσε. Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν με την αποστολή του SMSμ σχολίασε ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες, κι ακριβώς λόγω της φύσης του SMS κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα.
«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά ‘’πεντάρια’’ (σ.σ υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα» αποσαφήνισε. Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης (με το νέο σύστημα) από τις αρχές του νέου έτους θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο ότι το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS, και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο» σημείωσε. «Τα μηνύματα είναι όλα δωρεάν» ξεκαθάρισε εκ νέου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.