Μπορεί φέτος η Ελλάδα να απουσιάζει από τις εθνικές ομάδες ποδοσφαίρου που διαγωνίζονται στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, οι Έλληνες όμως μπορούν να υποστηρίξουν αυτούς που εκπροσωπούν τη χώρα μας σε ένα παράλληλο πρωτάθλημα που διεξάγεται εκτός γηπέδων.
Στους αγώνες... μπάρμπεκιου, τους οποίους διοργανώνει εταιρεία με είδη ψησίματος του εξωτερικού που δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο, οι «αθλητές» σκοπεύουν να βάλουν «γκολ» στη γεύση. Η... εθνική μας ομάδα αποτελείται από δύο ειδικούς του είδους. Τη meat & fire chef Μυρσίνη Λαμπράκη, σεφ που ειδικεύεται στη «μαγειρική στη φωτιά», ενώ στην περίπτωση πρόκρισής της, τη «σκυτάλη» θα πάρει ο Αλέξανδρος Πράντζος, που αν και η σχέση του με το μπάρμπεκιου δεν είναι επαγγελματική, διαπρέπει επίσης στο είδος.
Οι δώδεκα διαγωνιζόμενες χώρες υπέδειξαν από έναν εκπρόσωπο, από τον οποίο ζητήθηκε να ετοιμάσει φαγητό, κατάλληλο για θέαση αγώνα, μέσα σε 45 λεπτά, όσο δηλαδή διαρκεί το πρώτο ημίχρονο και το οποίο να έχει γευστικά χαρακτηριστικά από την παράδοση της κάθε χώρας.
Η πρώτη ελληνική συμμετοχή διαγωνίζεται κόντρα στην Αγγλία την Τρίτη 22 Ιουνίου και είναι η Μυρσίνη Λαμπράκη. Μία γυναίκα που, αν και έχει κάνει σπουδές και μεταπτυχιακά στη νομική, πήγε σε σχολή κρεοπωλών για να εξειδικευτεί σε κοπές κρεάτων, μετεκπαιδεύτηκε πάνω σ' αυτό σε Σκωτία και Λονδίνο και τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει έναν δικό της πριβέ χώρο, που ετοιμάζει «γεύματα στη φωτιά», στην οποία, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μαγειρεύονται τα πάντα, ακόμη και γλυκά.
Για το Euro …μαγειρικής, σχεδίασε ένα μπέργκερ …μουσακά! «Έψησα στο μπάρμπεκιου μπιφτέκι από αρνίσιο κιμά, όπως και τα λαχανικά μου. Καπνιστές μελιτζάνες, κολοκυθάκια, πατάτες baby και μία κρύα κρέμα μπεσαμέλ, συνθέτουν το μπέργκερ, που συνοδεύεται από φέτα μπουγιουρντί επίσης ψημένη στη φωτιά», λέει η 45χρονη σεφ, που έχει στείλει ήδη στη διοργανώτρια εταιρεία το 45λεπτο βίντεό της.
«Το EURO INFLUENCER BATTLE '21 εξελίσσεται στο Instagram, όπου όλοι οι διαγωνιζόμενοι έχουν λογαριασμούς, καθώς και κανάλια στο youtube, στα οποία προωθούν αυτόν τον τρόπο μαγειρέματος», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη μάρκετινγκ του επίσημου αντιπροσώπου της εταιρείας στην Ελλάδα, Άννα - Μαρία Παπαδάκη.
Το οπτικοακουστικό υλικό από τους διαγωνιζόμενους όλων των χωρών έχει παραδοθεί και ύστερα από κατάλληλη επεξεργασία, προκύπτει ένα σύντομο βίντεο, με τους δύο «μονομάχους» κάθε φορά, να εξηγούν εναλλάξ τι πρόκειται να ετοιμάσουν, ποια είναι η φιλοσοφία της επιλογής τους, τι υλικά χρησιμοποιούν και με ποια τεχνική θα μαγειρέψουν το πιάτο τους. Την ίδια στιγμή, ανάμεσα στις δηλώσεις τους προβάλλονται τα πλάνα της εκτέλεσης της συνταγής τους.
«Στο λογαριασμό της εταιρείας στο Instagram, η γιορτή του ψησίματος έχει ήδη ξεκινήσει, αφού δύο μέρες πριν από την κάθε αναμέτρηση αναρτώνται τα στοιχεία των influensers που διαγωνίζονται και πληροφορίες για την πορεία τους στο χώρο. Ακολουθεί ένα story με ένα σύντομο τρέιλερ αγώνα, πριν «ανέβει» σε συγκεκριμένη ώρα post με το τελικό βίντεο και στη συνέχεια άλλο ένα story με poll (ψηφοφορία), όπου οι... θεατές θα πατήσουν πάνω στη σημαία της χώρας που επιθυμούν να προκριθεί», περιγράφει η κ. Παπαδάκη τη διαδικασία.
Ο κάθε «μονομάχος» έχει τη δική του κάρτα …υπερατού. Η Μυρσίνη Παπαδάκη ξεχωρίζει με 15 χρόνια εμπειρίας, 24 συνεχόμενες ώρες ψησίματος, με 4000 άτομα, για τα οποία έχει μαγειρέψει σε μία φορά (με την πολύτιμη βοήθεια της ομάδας της) και με 17 μηχανές ψησίματος στην κατοχή της. Σε περίπτωση που το «μπέργκερ μουσακά» της επικρατήσει της συνταγής του Άγγλου ψήστη, τότε αναλαμβάνει ο Αλέξανδρος Πράντζος από τα Τρίκαλα να αντιμετωπίσει το νικητή που θα προκύψει από το ματς Ουαλία- Σουηδία.
«Η δική μου φιλοσοφία είναι να κάνω κάτι εύκολο και απλό, που μπορείς να το καταναλώσεις χωρίς να πάρεις τα μάτια σου από την τηλεόραση. Να μη χρειαστείς μαχαιροπίρουνο, να μην έχεις να διαχειριστείς κόκαλα ή κελύφη, ενώ ταυτόχρονα να είναι γευστικό και να έχει έντονο το ελληνικό στοιχείο», δηλώνει ο 39χρονος που διατηρεί φαρμακείο στην πόλη των Τρικάλων, αλλά ο ελεύθερος χρόνος του είναι αφιερωμένος αποκλειστικά στις ιδιαίτερες κοπές κρεάτων και τον ιδανικό τρόπο ψησίματός τους, κάτι που προβάλλει στο κανάλι του στο youtube, το οποίο έχει πάνω από 1,5 εκατομμύριο εγγεγραμμένους.
«Κατέληξα λοιπόν να κάνω κάτι τυλιχτό, που θα έχει όψη πιτόγυρου αλλά θα είναι χοιρινή πανσέτα, η οποία αφού ψηθεί, θα κοπεί όπως ο γύρος. Θα σερβιριστεί σε πίτα και θα έχει σος από γιαούρτι με καπνισμένο σκόρδο, μυρωδικά και τσιπς πατάτας, που επίσης θα ετοιμάσω στην ψησταριά», εξηγεί.
Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη στο λογαριασμό @traegergrillseurope στο Instagram και οι Έλληνες συμμετέχοντες περιμένουν τη στήριξη της πατρίδας τους την ερχόμενη Τρίτη. Όποιος στεφθεί πρωταθλητής του Euro μαγειρικής, θα ταξιδέψει στην Κοπεγχάγη και σε μία ειδική εμπειρία στο grilling, θα …καυχηθεί ότι είναι ο καλύτερος ψήστης μπάρμπεκιου στην Ευρώπη.