Με το... ευφάνταστο ψευδώνυμο «artfreak» εμφανιζόταν στα social media ο 49χρονος άνδρας που κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν πριν από 9 χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη.
Ο συλληφθείς υποστήριξε ότι αγαπάει την τέχνη και δεν ήθελε να πουλήσει τον πίνακα. Όμως, η ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει πληροφορίες ότι προσπαθούσε να βρει αγοραστή στο εξωτερικό.
Στα social media και συγκεκριμένα στο Twitter, διατηρούσε λογαριασμό με το όνομα Artfreak, όντας ιδιαίτερα ενεργός χρήστης. Εκανε αναρτήσεις και αναδημοσιεύσεις από μεγάλα μουσεία τέχνης, ενώ είχε κατορθώσει να αποκτήσει πρόσβαση σε κύκλους εικαστικών και μουσειολόγων.
Ο 49χρονος αναρτούσε φωτογραφίες από τα συχνά ταξίδια του, όλο αυτό το διάστημα: Λονδίνο, Αμστερνταμ, Βερολίνο και Ντουμπάι ήταν προσφιλείς του προορισμοί.
Μάλιστα, οι αναρτήσεις του αφορούσαν έργα και του Πικάσο, του οποίου δήλωνε φανατικός θαυμαστής.
Το 2015 προανήγγειλε ότι θα πήγαινε στο Παρίσι: «Σύντομα θα πάω στο MuseePicasso στο Παρίσι», έγραφε τον Ιανουάριο εκείνου του έτους.
Επίσης, δύο χρόνια μετά την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη, το 2014, ο 49χρονος είχε αναρτήσει φωτογραφίες από έργα του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν -έργο του οποίου είχε επίσης αφαιρέσει- με το σχόλιο: «Είχε πάθος, ε; Σχετικά με τους μύλους της χώρας του».
Ο συγκεκριμένος λογαριασμός πάντως έχει διαγραφεί πλέον.
Οπως αποκαλύφθηκε σήμερα, ο 49χρονος που συνελήφθη χθες για τη «ληστεία του αιώνα» από το Τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής, για την υπόθεση της κλοπής των πινάκων, ήταν και ο μόνος δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Πώς έκανε την... τέλεια ληστεία
Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη ειπώθηκε ότι ο 49χρονος ήταν και ο μοναδικός κλέφτης, τονίζοντας ότι «δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή».
«Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία, που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του», αναφέρθηκε στην αρχή της συνέντευξης και ακολούθως αποκαλύφθηκε το προφίλ του 49χρονου που έκανε τη ληστεία του αιώνα.
O 49χρονος ελαιοχρωματιστής, με γνώσεις οικοδομής και μεγάλο πάθος για την τέχνη, όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε, παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη για να ανακαλύψει τα τρωτά σημεία, πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλει και να κλέψει τους πίνακες.
Τους τελευταίους δύο μήνες ο 49χρονος τους είχε μεταφέρει στην Κερατέα, όπου βρέθηκαν, γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.
Είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλει και αυτό ήταν ένα σημείο-κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει πως υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη (καθώς κρυβόταν ανάμεσα στις γυψοσανίδες).
Ο 49χρονος δεν ήταν συλλέκτης, είχε όμως φίλους που ήταν στον χώρο της τέχνης, ενώ έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και την Ολλανδία. Πρόθεσή του, όπως ο ίδιος είπε, ήταν να έχει ένα ωραίο έργο τέχνης και ότι δεν είχε πρόθεση να τους πουλήσει και ουδέποτε το επιχείρησε.
Οι πίνακες μέχρι πριν από δύο μήνες βρίσκονταν στο σπίτι του 49χρονου, σύμφωνα με πληροφορίες από ανώτατο αξιωματικό της αστυνομίας, σε μια κρύπτη στο μπάνιο του.
Ωστόσο, δύο μήνες πριν, θορυβημένος από τα δημοσιεύματα ότι η ΕΛ.ΑΣ. είναι κοντά στην ανεύρεσή τους, τους μετέφερε.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου της αστυνομίας, αναφέρθηκε ότι κατά καιρούς υπήρχαν πληροφορίες για τους πίνακες και τις ερευνούσαν όλες, μέχρι που ήρθε το αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του, ανέφεραν. Ηταν ξεκάθαροι, ακόμη, ότι δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή.