Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Corporate Social Responsibility) αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο της επιχειρηματικής ζωής με ανταποδοτικά οφέλη στην κοινωνία και ποικίλες προεκτάσεις.
Πρόκειται για μία έννοια με διευρυμένο χαρακτήρα, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες αναπτύσσουν - πάντα σε εθελοντική βάση – κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις. Συμπορεύονται δε σε αυτό το έργο με stakeholders και οικονομικούς εταίρους. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τις πολιτικές πρωτοβουλίες, αλλά έρχονται να αγκαλιάσουν τις εκφάνσεις της καθημερινότητας για μέγιστη αποτελεσματικότητα και διευκόλυνση των ευπαθών ομάδων.
Οι καταναλωτές θέλουν να βλέπουν στο προφίλ κάθε επιχείρησης τον σεβασμό απέναντι στην κοινωνία και όσα την αφορούν. Και μάλιστα αναλογίζονται τα θετικά που προκύπτουν από την ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής με επίκεντρο τον άνθρωπο, αλλά και τη διατήρηση και διασφάλιση των φυσικών πόρων και την ενίσχυση της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι τους και από αυτούς σχεδιάζονται τα προγράμματα με όραμα και ενσυναίσθηση. Απαιτείται ομαδικότητα και στοχοπροσήλωση, επιμονή, έμπνευση και φαντασία, για να μεταταραπεί το όνειρο σε πραγματικότητα. Στην «εργαλειοθήκη» των εταιριών βρίσκονται ποικίλα μέσα προς επίρρωση των στόχων. Από στοχευμένες εθελοντικές δράσεις μέχρι συγκέντρωση χρημάτων και από δωρεές προϊόντων μέχρι συμβουλευτική... Όλα τα στοιχεία μαζί διαμορφώνουν συνδυαστικά το πλαίσιο στο οποίο μετουσιώνεται η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Το σημαντικό είναι να επωφεληθούν πραγματικά οι τελικοί αποδέκτες και να αξιοποιηθεί το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων προς τα κοινωνικά σύνολα.
efood: Ένα case study με ουσία και εξέλιξη
Ένα παράδειγμα Εταιρικής Υπευθυνότητας αποτελεί η κορυφαία πλατφόρμα του efood. Εδώ και χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού, ενώ έχει κατακτήσει και την εμπιστοσύνη του με τις ποιοτικές υπηρεσίες και τη συνέπεια του εταιρικού του προφίλ, την ποικιλία επιλογών και τις value for money προτάσεις. Με motto «we care – νοιαζόμαστε» και βασικό άξονα των εταιρικών του σκοπών το Love Delivered έρχεται να τονίσει την αναγκαιότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών για τη βιωσιμότητα, τη συμπερίληψη, τη φροντίδα προς τον συνάνθρωπο.
Το efood εμμένει στην εταιρική συνεισφορά, προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες της πλατφόρμας να ενισχύσουν προγράμματα ΜΚΟ για διαφορετικούς σκοπούς, ενώ το έμψυχο δυναμικό της – οι γνωστοί και αγαπημένοι efooders – συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις, προτείνοντας βέβαια και τις δικές τους ιδέες εναλλακτικές. Και όλα τα παραπάνω αντικατοπτρίζουν τις αξίες, την κουλτούρα του efood πάντα στη βάση της ισότητας και της καινοτομίας.
Οι άνθρωποι του efood - μια αγκαλιά!
Ειδικότερα εστιάζοντας στην εταιρική συνεισφορά του efood και ανατρέχοντας στο 2022, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε πως πρόκειται για μια χρονιά γεμάτη αγάπη, με τη συνακόλουθη στήριξη του έργου 25 μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Προσφέρθηκαν 250.000€ σε σημαντικούς φορείς, εκ των οποίων οι 175.000€ προέρχονται από την ενεργοποίηση περισσότερων από 63.000 χρηστών της υπηρεσίας.
Οι περιπτώσεις είναι πολλές: το «Κέντρο Προστασίας Δασών Βύρωνα», το «Save a Greek Stray», το τμήμα μπάσκετ του Holargos BC για παιδιά στο φάσμα αυτισμού. Ακόμη, δωρίστηκαν 220.000 γεύματα σε παιδιά άπορων οικογενειών, σε συνεργασία με την «Ένωση Μαζί για το Παιδί», ενώ με την «STEPS» - τον οργανισμό που παρέχει στήριξη και βοήθεια σε ανθρώπους που ζουν σε κατάσταση αστεγίας - και μέσα από δωρεές των χρηστών του, δόθηκαν 54 εβδομαδιαία πακέτα τροφίμων και ειδών υγιεινής σε οικογένειες με σοβαρές ανάγκες. Επίσης, το efood ανταποκρινόμενο στην ανθρωπιστική κρίση που προέκυψε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, συγκέντρωσε 34.696€ από δωρεές 20.200 χρηστών. Το ποσό αυτό το διπλασίασε, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των ανθρώπων που εγκατέλειψαν τις εστίες τους.
Ακόμη, στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς των efooders, υλοποιήθηκαν 25 δράσεις σε συνεργασία με 13 οργανισμούς, όπως το «Boroume» για την καταπολέμηση σπατάλης τροφίμων, το Νοσοκομείο «Άγιος Σάββας» με την ενίσχυση της εθελοντική αιμοδοσία, το «Fabric Republic» με τη συλλογή και παροχή ρουχισμού για ευπαθείς ομάδες, το «Save your hood» με τη δράση καθαρισμών σε γειτονιές και τον Ερυθρό Σταυρό για την ενίσχυση της παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας.
Τέλος, πριν από λίγο καιρό δοκιμάστηκαν οι ζωές των ανθρώπων σε Τουρκία και Συρία λόγω του μεγάλου σεισμό. Το efood σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες συγκέντρωσε 27.400 από δωρεές 18.000 χρηστών. Το ποσό αυτό κάλυψε τις ανάγκες προσωρινής στέγασης 60 οικογενειών και χάρισε 13.366 πακέτα γευμάτων με επιπλέον χειμερινά ρούχα για 1191 ανθρώπους. Τέλος, πρόσφερε 10.000 ευρώ σε είδη πρώτης ανάγκης για το Humanity Greece, απαραίτητο εξοπλισμό όπως κράνη, γάντια, φακούς και μπότες στην Solidarity Now.
Οι άνθρωποι του efood χαρακτηρίζονται από δοτικότητα και δεν συμβιβάζονται με ημίμετρα. Όπως αποζητούν τη μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση και τις άψογες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες της πλατφόρμας - προσφέροντας πάντα hi-end προϊόντα και λύσεις, έτσι επιθυμούν να ανταποδίδουν τα μέγιστα προς την κοινωνία και τον άνθρωπο. Το μέλλον δημιουργείται σήμερα και οι προκλήσεις είναι πολλές. Δεν είναι, όμως, ανυπέρβλητες. Κι έτσι χτίζονται όσα πραγματικά έχουν αξία. Το έργο του efood προσδίδει προστιθέμενη αξία σε κάθε γεύμα που ο καταναλωτής απολαμβάνει μέσω της αγαπημένης πλατφόρμας. Τίποτα δεν γίνεται τυχαία και όλα απαιτούν δέσμευση και προσπάθεια με όραμα έναν καλύτερο κόσμο, μια ευτυχισμένη κοινωνία και έναν πιο πράσινο πλανήτη. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε. Η πορεία προς την εξέλιξη δεν πρέπει να αποκοπεί και με συλλογική θέληση και κινήσεις αγάπης όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα! Η συνεισφορά όλων μας προς αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαία και αποδεικνύεται από την πρακτική πώς όταν άνθρωποι και εταιρείες συνεργάζονται με στρατηγική και πρόγραμμα, τα αποτελέσματα είναι πάντα μοναδικά.