Η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε στον ΟΣΕ 190 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής στο βόρειο τμήμα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας», δόθηκε προς χρήση το συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, πλήρως εξοπλισμένο με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα.
Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ-Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, αναφέρεται στη σχετική ενημέρωση.
Συγκεκριμένα, μετά τη διεξαγωγή των προβλεπόμενων δοκιμών, διενεργήθηκαν οι διοικητικές παραλαβές προς χρήση, με την υπογραφή πρωτοκόλλων μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου «Κοινοπραξίας ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ - ALSTOM Transport SA» των συστημάτων σηματοδότησης του τμήματος ΤΧ1 (Θεσσαλονίκη)-Στρυμόνας-Προμαχώνας και του συστήματος τηλεδιοίκησης για το σύνολο του άξονα Πλατύ-ΤΧ1-Προμαχώνας και ΤΧ1-ΤΧ5.
Πλέον, στα αντίστοιχα τμήματα του άξονα είναι προς χρήση από τον ΟΣΕ το εγκατεστημένο σύστημα ETCS επί γραμμής (Σύστημα Αυτόματης Προστασίας Συρμών), το οποίο έχει εγκατασταθεί από τη σύμβαση «Προμήθεια Συστήματος Γραμμής ETCS Επιπέδου 1 με Συναφείς Υπηρεσίες».
Ειδικότερα, υπεγράφη μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας «Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ ΑΕ - THALES RAIL SIGNALLING SOLUTIONS GESMB» πρωτόκολλο παράδοσης περαιωμένου τμήματος ETCS στα τμήματα γραμμής Πλατύ -ΤΧ1, μήκους 38 χλμ. και ΤΧ1 -ΤΧ5, μήκους 7 χλμ., αλλά και πρωτόκολλο παράδοσης για δοκιμαστική λειτουργία του τμήματος ΤΧ1 -Προμαχώνας, μήκους 145 περίπου χλμ.
Τονίζεται ότι με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί σε 3 ώρες και 15 λεπτά, από 3 ώρες και 57 λεπτά που είναι σήμερα.