Μια ενδιαφέρουσα συνάντηση για θέματα της πόλης με τους μικρούς δημότες του Πειραιά είχε σήμερα ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, καθώς επισκέφθηκε το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά και το 54ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά.
Στα δύο σχολεία του Πειραιά βρέθηκαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καρύδης και η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Παιδείας και δια Βίου Μάθησης κα Ασπασία Αλιγιζάκη.
Οι μαθητές αξιοποιώντας την εκπαιδευτική ρομποτική παρουσίασαν στον Δήμαρχο εργασίες για τα προβλήματα που εντόπισαν στον Πειραιά, τα οποία και ερεύνησαν, τις ιδέες που κατέγραψαν και τις καινοτόμες λύσεις τις οποίες και ανέπτυξαν με τα εργαλεία εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχουν στη διάθεσή τους.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 1279 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, ο Δήμος Πειραιά εξόπλισε τα 14 σχολεία που συμμετέχουν με 140 πλήρη σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής, για να μπορούν οι μαθητές να προχωρήσουν στη δημιουργία πραγματικών τεχνολογικών λύσεων συνδυάζοντας Μηχανική και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).
Ο Δήμος Πειραιά αξιοποιώντας το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα BluAct, υλοποιεί το πρωτοποριακό πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα BluAct 2nd Wave για τη Γαλάζια Οικονομία σε 7 δημόσια δημοτικά σχολεία και σε 7 γυμνάσια της πόλης.
Στην πρώτη φάση της υλοποίησης του προγράμματος επιμορφώθηκαν 42 εκπαιδευτικοί στη μεθοδολογία διδασκαλίας της Γαλάζιας Οικονομίας, σε μεθόδους ορισμού και ανάλυσης προβλημάτων, καταγραφής ιδεών και επιλογής λύσεων, στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch, σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και στη χρήση εξοπλισμού ρομποτικής.
Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος δεν είναι μόνο η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, αλλά και η βιωματική ευαισθητοποίηση ως υπεύθυνων και ενεργών πολιτών του αύριο. Οι εκπαιδευτικοί που κλήθηκαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα, τους δόθηκε πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για να μπορέσουν να εφαρμόσουν άμεσα το πρόγραμμα στις τάξεις τους και έχουν σταθερή και συνεχόμενη υποστήριξη στο έργο τους από την αρχή του έως το τέλος της σχολικής χρονιάς 2022 – 2023.
Η δήλωση του δημάρχου Πειραιά, κ. Γιάννη Μώραλη
«Σήμερα είχα τη χαρά να περάσω ένα ευχάριστο δίωρο με μαθητές δημοτικού και γυμνασίου της πόλης μας. Όπως έχω ξαναπεί, όταν έχεις επαφή με τα παιδιά, τα οποία είναι πάντα ειλικρινή και δεν έχουν δεύτερες σκέψεις, ακούς ενδιαφέρουσες απόψεις. Μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BluAct, οι μαθητές κατέγραψαν υπαρκτά προβλήματα της πόλης και έδωσαν λύσεις μέσω της ρομποτικής. Η εκπαίδευση πρέπει να συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και οι δήμοι μπορούν και πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο και σκοπό προς αυτή την κατεύθυνση. Χαίρομαι που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του Πειραιά γνωρίζουν νέες τεχνολογίες, εξοικειώνονται με αυτές και δημιουργούν πραγματικές, σύγχρονες, βιώσιμες λύσεις στις προκλήσεις της πόλης, μιας πόλης – λιμάνι, από τις σημαντικότερες της Μεσογείου και της Ευρώπης».
Ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καρύδης, σε δήλωσή του, επεσήμανε:
«Αξιοποιώντας το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα BlueAct, εξοπλίσαμε 7 δημοτικά και 7 γυμνάσια του δήμου μας με κιτ ρομποτικής, εκπαιδεύσαμε 42 καθηγητές, ενώ 1279 παιδιά συμμετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα. Πιστεύουμε πως αν προσφέρουμε τις δυνατότητες στους δασκάλους και στα παιδιά μπορούμε να έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα σε υπαρκτά προβλήματα στον δήμο μας και σε λύσεις που μπορεί να δώσουν ναι μεν με το παιδικό τους μυαλό, αλλά εύστοχες γιατί ζουν τα προβλήματα της πόλης. Βάζουμε στα σχολεία την τεχνολογία με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο, τα παιδιά ανοίγουν τους ορίζοντές τους και χαιρόμαστε ιδιαίτερα γι' αυτό».
Η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Παιδείας και δια Βίου Μάθησης κα Ασπασία Αλιγιζάκη, επεσήμανε:
«Οι στοχεύσεις μας μέσω αυτής της δράσης είναι να παρέχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα γνωστικά εφόδια στους μαθητές μας, κυρίως όσον αφορά την τεχνική νοημοσύνη και τις νέες τεχνολογίες, βοηθούμε τα παιδιά να αυτενεργήσουν και να δημιουργήσουν και να είναι χαρούμενα. Το χάρηκαν πάρα πολύ, τους αφήνουμε κι αυτά τα πολύ σημαντικά κιτ ρομποτικής για να δημιουργήσουν όλα αυτά τα σημαντικά που είδαμε κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας».