Εντός των επόμενων ημερών το πόρισμα της ΡΑΣ για τα Τέμπη -Στο μικροσκόπιο και η ταχύτητα των τρένων - iefimerida.gr

Εντός των επόμενων ημερών το πόρισμα της ΡΑΣ για τα Τέμπη -Στο μικροσκόπιο και η ταχύτητα των τρένων

Τρισάγιο για τα Τέμπη
Φωτογραφία: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Κάτω από άκρα μυστικότητα οι επιθεωρητές της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) μελετούν και αξιολογούν τα στοιχεία που συνέλεξαν την προηγούμενη εβδομάδα, κατά τη διπλή έφοδο στα γραφεία του ΟΣΕ και της Hellenic Train για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Εντός των επόμενων ημερών, όπως αναφέρει καλά πληροφορημένη πηγή στο iefimerida.gr, αναμένεται να εκδοθεί το πόρισμα ελέγχου για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιθεωρητές της Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου της Σιδηροδρομικής Αγοράς πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να αποφανθούν για τις ευθύνες των δυο εταιρειών. Στο «στόχαστρο» τους έχουν μπει το σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας, που οφείλουν να καταρτίζουν και να ακολουθούν ΟΣΕ και Hellenic Train κατά τη διάρκεια μετακίνησης των συρμών, καθώς και ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης (ΓΚΚ) που αποτελεί επί της ουσίας τον «Κ.Ο.Κ.» του σιδηροδρόμου.

Τι προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης για τα τρένα

Σύμφωνα με τον ΓΚΚ, που επικαιροποιήθηκε το 2019, η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών θα υλοποιείται από τον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό, ο οποίος σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει την αποκλειστική ευθύνη για την κυκλοφορία της αμαξοστοιχίας. Για λόγους ασφάλειας, μάλιστα, προβλεπόταν το δεύτερο άτομο στην καμπίνα μηχανοδήγησης να είναι μηχανοδηγός, τουλάχιστον έως ότου ολοκληρωθεί σε όλο το δίκτυο η λειτουργία του ETCS (σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών).

Στο μικροσκόπιο και η ταχύτητα των τρένων

Στο πλαίσιο της έρευνας ένα από τα στοιχεία που πρόκειται να διερευνηθεί είναι η ταχύτητα με την οποία κινούνταν τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν μετωπικά, επιβατικό και εμπορικό. Η ανάκτηση και μελέτη των στοιχείων από τους ταχογράφους αναμένεται να δώσει στους ειδικούς κρίσιμα στοιχεία για τις συνθήκες της σύγκρουσης και κατ’ επέκταση τη διεύρυνση των ευθυνών για το δυστύχημα.

«Το ανώτατο όριο ταχύτητας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είναι τα 160 χλμ την ώρα. Αν και εφόσον αποδειχτεί ότι υπήρξε υπέρβαση ορίου τότε η υπόθεση παίρνει και άλλη τροπή σε ότι αφορά την αύξηση του αριθμού των θυμάτων καθώς η σύγκρουση αναμένεται σφοδρότερη», επισημαίνει η πηγή.
Σύμφωνα με τον ΓΚΚ ότι τα όρια ταχύτητας διαφέρουν από σταθμό σε σταθμό και ανάλογα το σημείο λόγω βεβαίως των διαφορετικών συνθηκών, γεωγραφικών, γεωλογικών, ειδικών θεμάτων της κατάστασης του δικτύου κ.α. Παράλληλα, σε περίπτωση καθυστέρησης προβλέπεται η υπέρβαση των καθορισμένων ορίων, πάντα όμως υπό συνθήκας. Στην προκειμένη περίπτωση η επιβατική αμαξοστοιχία είχε καθυστέρηση στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πόρισμα της ΡΑΣ θα διαβιβαστεί στις δικαστικές Αρχές

Σημειώνεται ότι το πόρισμα της ΡΑΣ θα διαβιβαστεί στις δικαστικές Αρχές που διερευνούν την υπόθεση αλλά και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει την ευθύνη για το πιστοποιητικό ασφαλείας της Hellenic Train Α.Ε., προκειμένου να κινηθεί αναλόγως.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ