Το ρετρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Enfield 8000 που ήταν παρκαρισμένο δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη κέρδισε όλα τα βλέμματα κατά τη διάρκεια της ομιλίας του πρωθυπουργού για τα κίνητρα που θα δοθούν στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Το Enfield 8000, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα στην αρχή της δεκαετίας του ’70.
H ιστορία του ηλεκτρικού Enfield 8000 -Από την Αγγλία στη Σύρο
Παρόλο που οι «ρίζες» του μοντέλου είναι βρετανικές, έφερε ελληνική υπογραφή, καθώς ιδιοκτήτης της κατασκευάστριας εταιρείας ήταν ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς.
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, όπου και κατάφερε να διακριθεί σε ένα διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας απέναντι στις προτάσεις της Ford και της Leyland για την προμήθεια περίπου εξήντα αυτοκινήτων.
Ο αριθμός ήταν μικρός, αλλά μπορούσε να στηρίξει μια μικρή γραμμή παραγωγής. Πριν ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο Γιάννης Γουλανδρής αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, πολύ κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 120 Enfield 8000 στη Σύρο
Το πρώτο Enfield «είδε» βγήκε στους δρόμους της Σύρου τον Οκτώβριο του 1973. Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh. To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Συνολικά, η παραγωγή της Σύρου έφτασε τις 120 μονάδες.
Τα χαρακτηριστικά του Enfield Ε8000
- Κατασκευάστηκε στη Σύρο(1973 – 1976)
- Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
- Ιπποδύναμη: 8,2 hp
- Αυτονομία: 64 χλμ
- Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
- 8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
- Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
- Μήκος: 2,84 μέτρα
- Πλάτος: 1,42 μέτρα
- Ύψος: 1,40 μέτρα
- Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες