Ενα χρόνο «ζωής» συμπληρώνει σήμερα η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr.
Πριν από ακριβώς ένα έτος ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του gov.gr, το οποίο εξελίχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για τη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Ελληνικού Δημοσίου. Οπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το gov.gr εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους – πολίτη, με στόχο το κράτος να αποκτήσει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στον πολίτη και η εξυπηρέτηση να μπορεί να παρέχεται από απόσταση με ασφάλεια και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
Η δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είχε τεθεί από την αρχή από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη ως βασική προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του κράτους. Λόγω των έκτακτων συνθηκών από την πανδημία η υλοποίησή της επιταχύνθηκε, προκειμένου το κράτος να λειτουργεί απρόσκοπτα και οι πολίτες να μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται.
Το gov.gr σε αριθμούς
Αρχικά, το gov.gr λειτούργησε με 501 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ προστέθηκε η δυνατότητα για τους πολίτες να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση και να εκδίδουν εξουσιοδότηση ψηφιακά. Πλέον, στην Πύλη περιλαμβάνονται 1138 υπηρεσίες, ενώ διαρκώς προστίθενται νέες υπηρεσίες του Δημοσίου που ψηφιοποιούνται.
Μέσα στο 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 94 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, εξοικονομώντας χρόνο και επισκέψεις στις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, η Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού «Ελευθερία» υλοποιείται από το πρώτο έως το τελευταίο βήμα μέσω του emvolio.gov.gr.
Οι υπηρεσίες του gov.gr υλοποιούνται με τη συνεργασία των Γενικών Γραμματειών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Δείτε αναλυτικά τι πέτυχε το gov.gr μέσα σε ένα μόλις χρόνο:
Μητσοτάκης: Μια πραγματική ψηφιακή επανάσταση
Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου λειτουργίας του gov.gr, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε, σε ανάρτησή του:
«Πριν ένα χρόνο ακριβώς το https://www.gov.gr/ μπήκε στη ζωή μας. Από τότε, έχουν γίνει 94 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, οι οποίες προηγουμένως θα χρειάζονταν επισκέψεις από τους πολίτες σε δημόσιες υπηρεσίες. Μία πραγματική ψηφιακή επανάσταση που βελτιώνει τη σχέση των πολιτών με το δημόσιο και διευκολύνει την καθημερινότητα κάθε πολίτη»
Η ανάρτηση του πρωθυπουργού:
Συστεγάζονται 19 υπουργεία, 69 φορείς, 8 ανεξάρτητες Αρχές
Στην πλατφόρμα του gov.gr συστεγάζονται 19 υπουργεία, 69 φορές και οργανισμοί και 8 ανεξάρτητες Αρχές.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις υπηρεσίες για κάθε υπουργείο, φορέα και Αρχή:
Τα τελευταία «όπλα» του gov.gr
Η βεβαίωση εμβολιασμού
Από τις 19 Φεβρουαρίου «ανέβηκε» στο gov.gr η πλατφόρμα για τη βεβαίωση εμβολιασμού κατά της COVID-19. Πρόκειται για ιατρικό έγγραφο που λειτουργεί ως βεβαίωση ιατρικής πράξης και αφορά όσους πολίτες έχουν λάβει και τις δύο δόσεις του εμβολίου.
Η βεβαίωση εμβολιασμού κατά της νόσου COVID-19 είναι διαθέσιμη από την επόμενη ημέρα της δεύτερης δόσης του εμβολίου στην κατηγορία «Υγεία και Πρόνοια» και την υποκατηγορία «Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη» του gov.gr. Οι ενδιαφερόμενοι ταυτοποιούνται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxisnet και τον ΑΜΚΑ τους και εκδίδουν αυτόματα τη βεβαίωση, η οποία περιλαμβάνει τον τύπο του εμβολίου που χορηγήθηκε, καθώς και τις ημερομηνίες και τα εμβολιαστικά κέντρα που διενεργήθηκαν οι εμβολιασμοί.Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί πάνω από 167.000 βεβαιώσεις εμβολιασμού.
Δωρεάν έλεγχοι για τον κορωνοϊό σε εργαζόμενους
Προ δεκαημέρου, από κοινού τα υπουργεία Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «εγκαινίασαν» την πλατφόρμα ergasia.testing.gov.gr. Μέσω αυτής της υπηρεσίας, η ελληνική κυβέρνηση ανέλαβε να διενεργεί δωρεάν ελέγχους (rapid tests) σε επιχειρήσεις άνω των 20 υπαλλήλων.
Για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα ελέγχων (μέχρι και 2 φορές τον μήνα), απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συμπληρώσουν οι εργαζόμενοι τη «Φόρμα Αίτησης Δωρεάν Ελέγχου για COVID-19» εισερχόμενοι στην Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr και συγκεκριμένα στη διεύθυνση https://ergasia.testing.gov.gr/ συμπληρώνοντας το ΑΦΜ τους. Θα γίνει επαλήθευση ότι είναι εργαζόμενοι σε επιχείρηση άνω των 20 υπαλλήλων, μέσω διασύνδεσης με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Σε περίπτωση επιτυχούς επαλήθευσης του ΑΦΜ του εργαζόμενου, θα εμφανιστεί αυτόματα και το ΑΦΜ του Εργοδότη.
Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι συμπληρώνουν τα απαιτούμενα πεδία (όνομα-επώνυμο-αριθμός κινητού τηλεφώνου) και μετά γίνεται επαλήθευση με αποστολή γραπτού μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο του αιτούντος. Μετά την επαλήθευση ο εργαζόμενος συμπληρώνει τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής σε σχέση με το κέντρο ελέγχου που τον εξυπηρετεί και την ηλικία του και προχωρά στην υποβολή του αιτήματος.
Το gov.gr για τις άδειες οδήγησης
Από την περασμένη Πέμπτη, 18 Μαρτίου, γίνεται ηλεκτρονικά η υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών για την αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης και τη χορήγηση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς. Η δυνατότητα, σε αυτή τη φάση, αφορά την Περιφέρεια Αττικής.
Με τη συνεργασία των υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας και της υπογραφής τους, σε ψηφιακή μορφή και ηλεκτρονικά, στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. της Περιφέρειας Αττικής, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση του ειδικού εντύπου αίτησης.
Oι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω αυτού του συνδέσμου: https://drivers-vehicles.services.gov.gr