Την εξέλιξη της μεγάλης ανάπλασης στο Ελληνικό και πιο συγκεκριμένα τα έργα που θα παραδοθούν εντός της πρώτης 5ετίας, παρουσίασε η Lamda Development.
Oπως ανέφερε χτες ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, στο πλαίσιο συζήτησης με δημοσιογράφους για το πώς δημιουργείται η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Ευρώπης, εξακολουθεί ο ορίζοντας χρόνου για την παράδοση μέρος του έργου να είναι η πενταετία, η επιλογή εργολάβου για τα έργα του πρώτου γύρου υποδομών θα ανακοινωθεί εντός Μαρτίου ενώ έκπληξη αποτέλεσε ο στόχος κατασκευής επιπλέον 1000 διαμερισμάτων.
«Επειδή έχουν πάει πάρα πολύ καλά οι προπωλήσεις και υπάρχει μεγάλη ζήτηση είπαμε ότι μπορούμε να συμπεριλάβουμε άλλα 1000 διαμερίσματα στα σχέδια που έχουμε για την πρώτη πενταετία. Εκτός, λοιπόν, από τα ήδη τρία οικιστικά έργα που έχουν ανακοινωθεί, υπάρχει ένας χώρος, το κομμάτι που εξέχει προς την Αλίμου, όπου θέλουμε να χτίσουμε κατοικίες», επεσήμανε ο κ. Αθανασίου.
Αναφορικά, λοιπόν, με το οικιστικό project του Ελληνικού για την πρώτη πενταετία, αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή περίπου 200 διαμερισμάτων στον οικιστικό ουρανοξύστη Marina Tower, τις 27 βίλες μπροστά στην παραλία και περίπου 100 πολυτελών κατοικιών δίπλα στη θάλασσα. Τώρα, λόγω της πολύ μεγάλης ζήτησης, η Lamda Development σχεδιάζει να προχωρήσει στην ανέγερση περίπου 1000 επιπλέον διαμερισμάτων την πρώτη πενταετία που θα απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό.
Μάλιστα η εμπορευματοποίηση των projects υπολογίζεται ότι θα φέρει στα ταμεία της Lamda περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Πόσο επηρεάζει ο πόλεμος στην Ουκρανία την ανάπλαση στο Ελληνικό
Το ράλι των τελευταίων μηνών, κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης, αλλά και της αύξησης στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών, ειδικά των μετάλλων, έχει εκτινάξει τις τιμές σε όλα τα οικοδομικά υλικά. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί τις τελευταίες μέρες και η εμπόλεμη κρίση στην Ουκρανία.
«Tα τελευταία χρόνια είχαμε την οικονομική κρίση, τον κορωνοϊό, τώρα τον πόλεμο στην Ουκρανία. Έχουμε συνέχεια απρόβλεπτα γεγονότα. Από την άλλη, αν πούμε ότι στα σχέδια μας έχουμε προβλέψει το απρόβλεπτο, επίσης είναι λίγο υπερφίαλο και ουτοπικό. Έχουμε λάβει υπόψη μας ότι έχει διαταραχθεί πλήρως η αλυσίδα τροφοδοσίας, τις καθυστερήσεις των υλικών και τα κόστη μας, επίσης, έχουν κάποιες προβλέψεις για υψηλότερο πληθωρισμό. Ελπίζω ότι ο πληθωρισμός δεν θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό τους τελευταίους 6-9 μήνες. Δεν βλέπουμε βέβαια και αποκλιμάκωση στο επόμενο 6μηνο ή 9μηνο, όπως ήταν οι αρχικές προβλέψεις, αλλά από το 2023 και μετά έχουμε βάλει πληθωρισμό της τάξης του 3% το χρόνο. Αυτή είναι η πρόβλεψή μας. Το καλό είναι ότι στο real estate ο πληθωρισμός κόστους μπορεί και μετακυλίεται στις τιμές. Επομένως, αν τα οικοδομικά υλικά αυξηθούν με ένα ποσοστό 5-10%, μπορεί να γίνει μια αύξηση στην τιμή πώλησης 4-5%. Αυτή είναι και η στρατηγική μας», ξεκαθάρισε ο κ. Aθανασίου.
Εντός Μαρτίου η ανακοίνωση της επιλογής εργολάβου για τα έργα υποδομών
«Ο εργολάβος που θα αναλάβει τα έργα υποδομών της πρώτης φάσης θα ανακοινωθεί μέχρι τις 15 - 20 Μαρτίου. Στους επόμενους δύο μήνες θα έχουμε νέο διαγωνισμό και μέχρι το καλοκαίρι του 2023 θα έχουν βγει και τα υπόλοιπα έργα που αφορούν τις υποδομές.
Για τον ουρανοξύστη Marina Tower έχει ξεκινήσει ήδη ο διαγωνισμός για τον εργολάβο, που στην αρχή θα δράσει ως σύμβουλος στον αρχιτέκτονα. Αν κάνουμε άλλον διαγωνισμό για το ποιος θα αναλάβει την εργολαβία, αυτός θα γίνει την άνοιξη του 2023. Είναι πιθανό, όμως, να συνεχίσουμε με τον ίδιο εργολάβο που θα κερδίσει τον διαγωνισμό τώρα. Η ανακοίνωση θα γίνει στο τέλος Μαρτίου. Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, θέλουμε να τελειώσει τέλος του 2025, αρχές του 2026.
Στον ουρανοξύστη θα αρχίσουν τα πρώτα έργα μέσα στο έτος και θα αρχίσουμε, επίσης, έργα για τις αθλητικές εγκαταστάσεις μέσα στο 2022, αρχές του 2023 το πολύ. Ταυτόχρονα πριν το Πάσχα αρχίζουμε και το πρώτο κτίριο που συμβολικά έχουμε διαλέξει να είναι αυτό που θα στεγάζει 4 σωματεία ΑΜΕΑ», είπε ο κ. Αθανασίου αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα και τις πρώτες δημοπρατήσεις ενώ τόνισε ότι η Lamda δίνει μεγάλη έμφαση στη διαφάνεια όλων των σχετικών διαγωνισμών.
Παράλληλα, ανέφερε ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το Mall στη Λ. Βουλιαγμένης άνω των 300 εκατ. ευρώ θα ξεκινήσουν τον προσεχή Aπρίλιο - Μάιο καθώς στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.
«Oι συμφωνίες που έχουμε κάνει για τη μίσθωση χώρων στα εμπορικά μας κέντρα πάνε καλύτερα από κάθε προσδοκία. Eιδικότερα για τα καταστήματα μόδας στο Μall η ζήτηση είναι υπερβάλλουσα και καλύπτει το 145%. Ξεχωρίζω τα καταστήματα μόδας γιατί ακολουθούμε στρατηγική ξεχωριστή για κάθε κομμάτι, δηλαδή τα καταστήματα ρούχων, την εστίαση, τα καφέ. Είμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο και τους επόμενους μήνες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για κάποιες συμφωνίες».
Πολύ σύντομα θα γίνουν και οι ανακοινώσεις για το καζίνο και για το πρώτο ξενοδοχειακό συγκρότημα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια να παρουσιάζονται μέχρι το φθινόπωρο του 2022.
Η άλλη όψη της ανάπλασης του Ελληνικού - Τι θα γίνει με την κυκλοφοριακή συμφόρηση
Εχει μελετηθεί επαρκώς η ανάπλαση του Eλληνικού σε σχέση με τα μαζικά εργοτάξια; Υπάρχει κάποιο πλάνο για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε σχέση με την όλη κατασκευή; Στο ερώτημα αυτό κλήθηκε επίσης να δώσει μια απάντηση ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development.
«Όσον αφορά το κυκλοφοριακό καταρχάς θα έχουμε κάποια εργοτάξια τσιμέντου, σκυροδέματος εντός του χώρου έτσι ώστε η κίνηση να είναι εσωτερική. Επίσης προσπαθούμε να δούμε σε τι βαθμό μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη θάλασσα για μεταφορές κάποιων όγκων ώστε να μην επιβαρύνεται η λεωφόρος Βουλιαγμένης, η Πoσειδώνος και η Αλίμου και το τρίτο και πολύ σημαντικό είναι ότι κάνουμε πάρα πολύ μεγάλη ανακύκλωση υλικών. Άρα πολλά υλικά θα παράγονται στον χώρο και θα μένουν στον χώρο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει αυξημένη κίνηση, αλλά θα προσπαθήσουμε με κατάλληλη σήμανση και επικοινωνία να περιορίσουμε το φόρτο. Επιπλέον στην παραλιακή στην υπογειοποίηση, που θα αρχίσει μάλλον στο τέλος του 2022, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε παράκαμψη εντός του Ελληνικού, ώστε κι εκεί να υπάρχει λιγότερη επιβάρυνση. Οι άνθρωποι μας που κάνουν τις κυκλοφοριακές μελέτες υπολογίζουν ότι η μέση επιβάρυνση, για περίπου ένα χρόνο που θα κρατήσει η υπογειοποίηση, θα είναι 4 - 5 λεπτά. Εάν επικοινωνείται με ηλεκτρονική σήμανση θα είναι καλύτερα. Είναι γεγονός ότι τα αποτελέσματα θα είναι πάρα πολύ καλά», ξεκαθάρισε ο κ. Αθανασίου.
Όπως επισημάνθηκε εξετάζονται και άλλες λύσεις αναφορικά με την χάραξη γραμμής τραμ η οποία θα συνδέει το υφιστάμενο δίκτυο επί της παραλιακής λεωφόρου με το πολεοδομικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης δια μέσου του Μητροπολιτικού Πάρκου.
«Η γραμμή του τραμ έχει κάποια θετικά, έχει όμως και κάποια αρνητικά. Είναι ένα βαρύ μέσο, έχει και μία επικινδυνότητα και γενικά δεν θα έλεγα ότι είναι το πιο φιλικό μέσο προς το περιβάλλον, ούτε σαν όγκος ούτε σαν αισθητική. Προσπαθούμε να βρούμε εναλλακτικές λύσεις που συνάδουν με την σύγχρονη εποχή τεχνολογίας, δηλαδή electric vehicles, πιο μικρά πιο ευέλικτα. Εξετάζουμε τέτοιες λύσεις, δεν μπορώ να το υποσχεθώ αλλά οδεύουμε προς μια κατεύθυνση που θα είναι πολύ φιλική προς το περιβάλλον, προς τον χρήστη αλλά και προς την αισθητική του χώρου. Σίγουρα όμως θα έχουμε σύνδεση με τους σταθμούς του μετρό και την παραλιακή».
Οι κοινόχρηστοι χώροι στο Ελληνικό
Εκτός από το πάρκο, στο Ελληνικό θα δημιουργηθούν και άλλοι κοινόχρηστοι χώροι. Μεταξύ αυτών, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία νέας παραλίας πρόσβασης μήκους 1χλμ.
Η νέα αμμώδης παραλία, αν και αρχικά είχε προβλεφθεί να είναι με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, τελικά θα οριστεί με διαχειριστή με ένα μικρό αντίτιμο εισόδου και θα είναι έτοιμη το 2024.
Aπό τα 425 ακίνητα του Ελληνικού έχουν γκρεμιστεί περισσότερα από 200
Χωρίς καμία αμφιβολία το έργο της αστικής ανάπλασης του Ελληνικού προχωράει με ταχείς ρυθμούς.
Σε συνέχεια των μεγάλων κατεδαφίσεων των προηγούμενων μηνών, κτίρια εξακολουθούν να κατεδαφίζονται. Mάλιστα ήδη από τα 425 κτίρια έχουν γκρεμιστεί περισσότερα από 200, τα εργοτάξια είναι σε εξέλιξη ενώ μεγάλη προσοχή δίνεται στα υλικά κατεδάφισης και στην αξιοποίηση των υδάτινων πόρων.
Στην ξενάγηση για το πως προχωρούν τα έργα ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικό Α.Ε., Ευάγγελος Πέρπερας, τόνισε ότι τα κτίρια από οπλισμένο σκυρόδεμα κατεδαφίζονται και κατόπιν διαχωρισμού του χάλυβα οπλισμού από το σκυρόδεμα το μεν δίνεται για ανακύκλωση και το υπόλοιπο μεταφέρεται στον σπαστήρα για επεξεργασία ώστε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά. Για παράδειγμα στο κτίριο του μπάσκετ και της ξιφασκίας κάποια κομμάτια ξεβιδώνονται, κάποια κόβονται γιατί θα μεταφερθούν στα Ιωάννινα, όπου θα χρησιμοποιηθούν για έναν αθλητικό πολυχώρο.
Και στην Μαρίνα του Αγίου Kοσμά έχουν, επίσης, ξεκινήσει κάποιες κατεδαφίσεις.
Σε κάθε περίπτωση, 50 είναι τα κτίρια που θα παραμείνουν, πέρα των διατηρητέων και κάποια κομμάτια κοινής ωφέλειας τα οποία εξακολουθούν να εξυπηρετούν.
Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development επανέλαβε ότι η χρηματοδότηση του έργου του Ελληνικού είναι ήδη πλήρως εξασφαλισμένη και αναφέρθηκε την επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου 650 εκατ., ευρώ, την έκδοση ομολόγου 320 εκατ. ευρώ καθώς και τις συμβάσεις δανειοδότησης 1 δισ. ευρώ που έχουν υπογραφεί με τις τράπεζες Eurobank και Πειραιώς. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ανάλογα με τις συνθήκες να αλλάξει αυτό το μείγμα χρηματοδότησης, με μεγαλύτερη οφέλη.