Κάθε χρόνο οι πιλότοι της ομάδας «ΖΕΥΣ» μαγεύουν τους Ελληνες πολίτες με τους απαιτητικούς και εντυπωσιακούς ελιγμούς, που κάνουν με τα μαχητικά F-16, ενώ υπενθυμίζουν πως η Πολεμική Αεροπορία είναι από την πλευρά της ο εγγυητής της ασφάλειας της χώρας.
Την Δευτέρα στο πλαίσιο της παρέλασης για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη οι πολίτες παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα τους χειρισμούς ακριβείας που πραγματοποίησε ο επισμηναγός (Ι) Δημήτρης Βολακάκης με ένα F-16C Block 52+ της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» (F-16 Demo Team).
Φυσικά δεν ήταν η πρώτη φορά που πιλότος της ομάδας «Ζευς» αφήνει το κοινό με το στόμα ανοιχτό τον κόσμο. Εδώ και χρόνια οι επιδείξεις στις παρελάσεις είναι σε υψηλότατο επίπεδο με τα μαχητικά αεροσκάφη να υπακουστούν απόλυτα στις εντολές των χειριστών τους και το κοινό να τους αποθεώνει Ενδεικτικά υπενθυμίζουμε τα ονόματα των πιλότων, αλλά και τις ικανότητές τους, όπως τις παρουσίασαν στις παρελάσεις από το 2016 μέχρι σήμερα.
Ο επισμηναγός (Ι) Δημήτρης Βολακάκης στην παρέλαση του 2019
Ο επισμηναγός (Ι) Δημήτρης Βολακάκης κλήθηκε φέτος να δώσει ένα δείγμα γραφής της εκπαίδευσης των Ελλήνων πιλότων. Εσκισε τον ουρανό της Θεσσαλονίκης, πάνω από τον Θερμαϊκό Κόλπο, σε μια πτήση επίδειξης που μάγεψε το πλήθος. Με το F-16C Block 52+ πραγματοποίησε high speed pass πάνω από την παραλιακή λεωφόρο της Θεσσαλονίκης και το κέντρο της, αλλά και slow roll σε πολύ χαμηλό ύψος.
Το βίντεο με την πτήση του Δημήτρη Βολακάκη
Παράλληλα συγκίνησε με το μήνυμά του μέσα από το κόκπιτ του F-16. «Τούτος εδώ ο λαός δεν γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. Χρόνια πολλά, Θεσσαλονίκη. Χρόνια πολλά, Μακεδονία. Χρόνια πολλά, Ελλάδα», είπε απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον ελληνικό λαό.
Ο επισμηναγός (Ι) Δημήτρης Βολακάκης είναι Παρατηρητής Ασφάλειας Εδάφους της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ». Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2000. Το 2006, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/335 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7Ε Corsair ΙΙ ενώ το 2008 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2009 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1.100 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 800 είναι σε αεροσκάφη F-16.
Το 2018 ήταν ο επισμηναγός (Ι) Γιώργος Παπαδάκης
Ενα χρόνο νωρίτερα, το 2018 ήταν ο Επισμηναγός (Ι) Γεώργιος Παπαδάκης που ανέλαβε χρέη ιπτάμενου της Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ».
Ο επισμηναγός Παπαδάκης μιλώντας σήμερα επανέλαβε πως οι Ελληνες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας είναι έτοιμοι σε διαρκή εκπαίδευση για παν ενδεχόμενο, ώστε να αντεπεξέλθουν οπού κληθούν». Μάλιστα ξεκαθάρισε πως η τουρκική προκλητικότητα δεν τους επηρεάζει καθόλου.
Το βίντεο από την πτήση του 2017 του Γιώργου Παπαδάκη
Τα ακροβατικά με το F-16 στη Θεσσαλονίκη ήταν εντυπωσιακά και αποτυπώθηκαν σε βίντεο.
Ο ίδιος πέρασε στη Σχολή Ικάρων το 1999. Το 2005, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/ΣΜΕΤ και το 2006 στην 335Μ σε αεροσκάφη Α-7Ε Corsair ΙΙ. Το 2007 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2008 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1700 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1200 είναι σε αεροσκάφη F-16.
Ο Επισμηναγός (Ι) Λουκάς Θεοχαρόπουλος μάγεψε το 2017
Το 2017, ήταν η σειρά του Επισμηναγού Λουκά Θεοχαρόπουλου να δείξει τις ικανότητές του με το F-16 στον ουρανό της Θεσσαλονίκης και να αποδείξει για ακόμα μία φορά τι σημαίνει να είσαι μέλος της ομάδας ΖΕΥΣ.
Στο μήνυμά του από το κόκπιτ του μαχητικού είχε πει. «Το ''Οχι'' της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί συνέχεια του ''Μολών λαβέ'' του Λεωνίδα, δείχνει το σθένος και το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής. Σε αυτή την επέτειο πρέπει να θυμόμαστε ότι οι ήρωες πολεμούν ως Ελληνες. Χρόνια πολλά Ελλάδα!».
Το μήνυμα και η επίδειξη του 2017
Εικόνα μέσα από το κόκπιτ, αλλά και από τα όσα έκανε με το F-16 o Επισμηναγός (Ι) Λουκάς Θεοχαρόπουλος to 2017.
O Επισμηναγός (Ι) Λουκάς Θεοχαρόπουλος είναι Ιπτάμενος Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ». Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1998. Το 2004, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/335 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7Ε Corsair ΙΙ ενώ το 2007 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2008 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1500 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1100 είναι σε αεροσκάφη F-16.
Το 2016 ήταν η σειρά του Σμηναγού (Ι) Σωτήρη Στράλη
Και ο κατάλογος των πιλότων με τις απίστευτες ικανότητες στους χειρισμούς των F-16 συνεχίζονται, αφού το 2016 ήταν η σειρά του τότε Σμηναγός (Ι) Σωτήρη Στράλη να κάνει επικίνδυνους, αλλά εντυπωσιακούς ελιγμούς στον ουρανό της Θεσσαλονίκης και φυσικά να στείλει το δικό του μήνυμα στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
Το βίντεο από το μήνυμα και την επίδειξη του πιλότου το 2016
«Καλημέρα Ελλάδα. Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια, πετώντας σήμερα στην όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης, θα κρατήσουμε τη σημαία μας ψηλά, θα κρατήσουμε τη χώρα μας ψηλά. Χρόνια Πολλά Θεσσαλονίκη, χρόνια πολλά Ελλάδα», είπε απευθυνόμενος σε όλους τους Έλληνες μέσα από το πιλοτήριο του F-16 και συνέχισε τους εντυπωσιακούς, οριζόντιους και κατακόρυφους ελιγμούς.
O Σμηναγός (Ι) Σωτήριος Στράλης είναι Ιπτάμενος Επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ». Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997. Το 2002, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/336 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7Η Corsair ΙΙ ενώ το 2004 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1500 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1300 είναι σε αεροσκάφη F-16.
Η κορυφαία ομάδα «ΖΕΥΣ» με τους καλύτερους πιλότους
H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ» (F-16 Demo Team) αποτελεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκτέλεσης αεροπορικών επιδείξεων, που σκοπό έχει να διαδώσει την καλλιέργεια της αεροπορικής ιδέας και την τόνωση του ηθικού τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της Ελληνικής κοινωνίας ενώ παράλληλα προβάλλει την μαχητική ικανότητα και το γενικότερο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας. Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+ και έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών: Ένα Υψηλό (High), ένα Μεσαίο (Low) και ένα Χαμηλό (Flat).
Υψηλή Επίδειξη (High Show): Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 7000 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL), οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.
Μεσαία Επίδειξη (Low Show): Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 2500 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL), οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.
Χαμηλή Επίδειξη (Flat Show): Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 1500 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL) και οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.