«Είναι βλακεία και έγκλημα να μην χρησιμοποιούμε το μόνο όπλο που έχουμε εναντίον του κορωνοϊού, το εμβόλιο» εξέφρασε η Ελληνίδα βυζαντινολόγος ιστορικός Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ.
Ερωτηθείσα για το τι την ώθησε να γράψει την επιστολή, είπε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, στην εκπομπή «Πρωινή παρέα», πως «ενώ μερικοί είναι διάσημοι για άλλα πράγματα, γράφουν αυτό ακριβώς που δεν έπρεπε να πουν και να γράψουν. Καταλαβαίνετε για ποιον μιλώ».
Μάλιστα, έδωσε τη δική της εξήγηση για τον λόγο που υπάρχει η τάση «προς το άσχημο και το αρνητικό». «Δικαιολογούν ότι είναι ανεύθυνοι, είναι το πράγμα που είναι κακό, είναι σκεπτικώς αναλφάβητοι. Είναι το πιο εύκολο πράγμα να παραδεχθείς αυτό που σου δίνει δικαιώματα να λες ότι έχεις δίκιο», σχολίασε χαρακτηριστικά.
«Πριν ανοίγει κανείς το στόμα του, να σκέφτεται»
«Ό,τι και να είναι, πριν ανοίξεις το στόμα σου, εμένα οι παλαιοί μου έλεγαν: Παιδί μου να σκεφτείς. Όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο και ανοίγεις το στόμα να πεις κάτι, πρώτα να το έχεις σκεφθεί. Και τις επιπτώσεις. Μια λέξη άγνωστη και αχρησιμοποίητη», σημείωσε τονίζοντας πως «οι μεγάλοι πολιτισμοί χάνονται μετά από μεγάλες επιδημίες».
Μάλιστα, έδωσε και δύο παραδείγματα, το ένα για την εποχή του Περικλή και το άλλο για την εποχή του Ιουστινιανού. «Η επιδημία την εποχή του Περικλή έδειξε το τέλος της Αθήνας και εκείνη την εποχή του Ιουστινιανού έδειξε το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Και είναι η πρώτη φορά βρε παιδιά, που είναι παγκόσμια».
«Από τη μια να σβήσουμε τις φωτιές και από την άλλη να σβήσουμε την απειλή της επιδημίας»
«Όλη η γη υποφέρει και πρέπει να φυλαχθεί από αυτό το κακό. Να σκεφτούμε ότι είναι η πρώτη φορά που έχουμε το όπλο. Και αν δεν το χρησιμοποιήσουμε, θα χάσουμε και την ανθρωπιά και τον πολιτισμό», προσέθεσε, αναφέροντας πως «αν δεν ενδιαφέρεσαι για μια λέξη που είναι μόνο ελληνική, η λέξη συνάνθρωπος, δεν κινδυνεύουν μόνο οι δικοί σου αλλά και ο διπλανός σου. Είναι το μέτρο της ανθρωπιάς: Πόσο ενδιαφέρεσαι για τον διπλανό σου».
«Σκέφτηκα πολύ πριν τα γράψω και ένας και μόνο να πάει να εμβολιασθεί, για εμένα είναι επιτυχία. Ο εμβολιασμός είναι αυτοπροστασία και μετά πράξη αλτρουισμού. Από τη μια να πάρουμε μια μάνικα να σβήσουμε τις φωτιές και από την άλλη να σβήσουμε την απειλή αυτής της επιδημίας. Είναι βλακεία και έγκλημα να μην χρησιμοποιούμε το μόνο όπλο που έχουμε εναντίον της, το εμβόλιο», προσέθεσε, εκφράζοντας πως «όταν σου λείπει η αγκαλιά από τον άνθρωπο που αγαπάς, σου λείπουν τα πάντα».