Απογοητευτικά είναι τα πρώτα δείγματα των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς.
Η κίνηση την περασμένη εβδομάδα ήταν ιδιαίτερα μειωμένη και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες. Η χρονική στιγμή είναι δύσκολη, καθώς η πανδημία αλλά και η ακρίβεια έχει επηρεάσει την τσέπη των καταναλωτών, ωστόσο οι αρμόδιοι φορείς του εμπορικού κλάδου εκφράζουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι μέχρι τα τέλη Αυγούστου που τελειώνουν οι εκπτώσεις, η εικόνα στην αγορά θα έχει αλλάξει.
Μιλώντας στο iefimerida.gr, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, τονίζει πως «η πρώτη εβδομάδα δεν είχε τα αποτελέσματα που περιμέναμε, σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες που υπήρχαν».
Μάλιστα, σημειώνει πως ενώ τα καταστήματα είναι πάντα γεμάτα, οι αγορές από τους καταναλωτές είναι ελάχιστες. Σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, «αυτό το φαινόμενο παρατηρείται σε όλη τη χώρα, χθες είχα συνάντησε με τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της χώρας. Έχουν όλοι την ίδια εικόνα».
«Οι εκπτώσεις είναι πραγματικά φοβερές»
«Οι εκπτώσεις είναι πραγματικά φοβερές», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και προσθέτει: «Καλούμε τον κόσμο να πάει να ψωνίσει και θα καταλάβει ότι θα βρει προϊόντα σε εκπληκτικές τιμές».
Σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη είναι να κινηθεί η αγορά: «Μιλάμε διαρκώς για ανάπτυξη, ωστόσο για να πετύχουμε την ανάπτυξη, θα πρέπει να υπάρχει αρχικά κατανάλωση. Περιμένουμε από αυτή την εβδομάδα να αρχίσει να κινείται ο κόσμος και να καταφέρουμε σιγά σιγά να βρούμε τον δρόμο», καταλήγει.
Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης είχε δηλώσει πως οι φετινές εκπτώσεις «έρχονται την κατάλληλη στιγμή, γιατί μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτή την ακραία ακρίβεια και να δώσουν τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να κάνουν κάποιες έξυπνες αγορές.
Πόσο θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις
Η αυλαία των θερινών εκπτώσεων άνοιξε την περασμένη Δευτέρα 11/07, με τους καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις καλοκαιρινές τους αγορές έως τα τέλη Αυγούστου.
Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:
· Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
· Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
· Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
· Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
· Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
· Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
· Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
· Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
· Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
· Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
· Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.