Εγνατία Οδός: Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects έναντι 1,5 δισ. ευρώ - iefimerida.gr

Εγνατία Οδός: Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects έναντι 1,5 δισ. ευρώ

Αυτοκίνητα στην Εγνατία Οδό
Φωτογραφία: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στο 1,5 δισ. ευρώ εκτοξεύτηκε το τίμημα για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε χθες δεσμευτική οικονομική προσφορά της ένωσης προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑ.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., η οποία προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1.496.100.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον του πιο πάνω ποσού, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.

Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 420 εκατ. ευρώ. Όλα τα πιο πάνω οδηγούν στο αποτέλεσμα ότι η συνολική αξία της παραχώρησης θα φθάσει στα 2,766 δισ. ευρώ. Αυτό συνιστά το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραχώρηση της Εγνατίας οδού ήταν ένα από τα πολύπλοκα ζητήματα που υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιο του Ταμείου, το οποίο επί σειρά ετών λίμναζε και απαίτησε συστηματική δράση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, για να βρεθεί λύση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ταμείου συμμετοχών.

«Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί. Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών», ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του για το θέμα ο κ. Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο τίμημα που έχει δοθεί για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και εξασφαλίζεται επιπλέον για το Δημόσιο και το 7,5% των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου για τα 35 χρόνια της παραχώρησης. Διασφαλίζεται ακόμα η εκτέλεση νέων έργων βελτίωσης του αυτοκινητοδρόμου ύψους 400 εκ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες του και την αξία του αυτοκινητοδρόμου για όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Είναι σαφές πλέον πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και κεφάλαια από όλο τον κόσμο κατευθύνονται στη χώρα μας για επενδύσεις σε μεγάλα projects. Η προσπάθεια όλης της κυβέρνησης και πάνω από όλα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για αλλαγή της διεθνούς εικόνας της χώρας, φέρνει απτά αποτελέσματα», σημείωσε σε δήλωσή του ο κ. Καραγιάννης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ