Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της ναυπηγοεπισκευής στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο αποτελεί το ζητούμενο για το σύνολο των επιχειρήσεων στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης, καλεί όλους τους φορείς σε πνεύμα συνεργασίας, «να διαχειριστούν την κατάσταση που διαμορφώνεται και ο Πειραιάς να αποδείξει στα δύσκολα την ανθεκτικότητα και τη δυναμική του».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, επισήμανε σε δήλωσή του πως «σε μια εποχή που η χώρα έχει εισέλθει, παρά την πανδημία, σε τροχιά επανεκκίνησης της οικονομίας, η εξεύρεση κοινής γραμμής πλεύσης για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης πρέπει να αποτελέσει το επίκεντρο, ώστε, οι όποιες επενδύσεις από πλευράς ΟΛΠ-COSCO, ναι μεν να διατηρήσουν την βιωσιμότητά τους, αλλά και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και τα μικρά ναυπηγεία να έχουν «ανοικτή πρόσβαση» στην αποκλειστική δραστηριότητά τους.
Ο Πειραιάς έχει καταστεί «ασφαλές λιμάνι» όχι ως προς την κλασική έννοια, καθώς πάντα ήταν ασφαλές λιμάνι, αλλά και υγειονομικά. Πρέπει λοιπόν να το αξιοποιήσουμε κατάλληλα και να περάσει συνειδητά στα επιτελεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων ότι ο Πειραιάς είναι εδώ και οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε αυτόν είναι έτοιμες να παράσχουν με ασφάλεια και συνέπεια τις υπηρεσίες τους. Σε διαφορετική περίπτωση, το όφελος που θα αποκόμιζε ο Πειραιάς, θα το καρπωθούν ξανά οι γείτονες ανταγωνιστές μας, της ναυπηγοεπισκευής, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν τις ελληνικές εργασιακές δεξιότητες. Η μετάβαση στη νέα τάξη πραγμάτων πρέπει να μετατραπεί σε μία ευκαιρία ανάταξης της πειραϊκής επιχειρηματικότητας και της αλυσίδας αξίας της ελληνικής ναυτιλίας μέσω του πρώτου πανελλήνιου ναυτιλιακού cluster «Maritime Hellas» και όχι μόνο».
Τέλος ο πρόεδρος σημειώνει ότι η παροχή ελλιμενισμού και εκτεταμένου αγκυροβόλιου για πλοία που έχουν αδρανοποιηθεί εξ αιτίας των συνεπειών της πανδημίας, εφόσον αποφασίσει σχετικά το αρμόδιο υπουργείο, θα αποφέρει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων πιστοποιήσεων και ενεργειών, μέχρι να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν.