Απαντήσεις για το δυστύχημα που κόστιζε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό Πέτρο Γιάμαλη χθες τα ξημερώματα στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου στις γραμμές του ΗΣΑΠ, μετά από βλάβη σε μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό συνεργείο για εργασίες λείανσης των γραμμών, αναζητούν η οικογένεια και οι συνάδελφοι του άτυχου εργαζόμενου.
Ο 41χρονος μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του πήδηξαν από το μηχάνημα όπου επέβαιναν, προκειμένου να γλιτώσουν τη σύγκρουση με συρμό που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την ανεξέλεγκτη πορεία του μηχανήματος. Αποτέλεσμα ο θανάσιμος τραυματισμός του 41χρονου εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, καθώς και ο ελαφρύς τραυματισμός των άλλων δύο εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο. Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης, ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.
Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι του 41χρονου Πέτρου Γιάμαλη κάνουν λόγο για έναν άνθρωπο που αγαπούσε τη δουλειά του. Η αδελφή του μιλώντας στην τηλεόραση του Alpha τόνισε πως ο 41χρονος «γνώριζε τα πάντα για την ασφάλεια, ήταν τυπικότατος. Για αυτό και έγινε τόσο μικρός και νέος στην ηλικία εργοδηγός. Έδινε τη ζωή του για τη δουλειά και τελικά την έδωσε».
Την ίδια ώρα, στην ανακοίνωσή της η ΣΤΑΣΥ κάνει λόγο και για έναν ακόμη σοβαρά τραυματισμένο εργαζόμενο ο οποίος έχει υποστεί σοβαρά τραύματα.
Πώς έγινε το δυστύχημα στις ράγες του ΗΣΑΠ
Όπως ανέφερε χθες μιλώντας στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών, Σπύρος Ρεβύθης, «το θέμα ήταν ότι σε αυτή την ανεξέλεγκτη κούρσα θανάτου δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο παρά να πηδήξουν. Εάν έμεναν μέσα, με τη σύγκρουση θα είχαμε πολύ περισσότερους νεκρούς. Θέλουμε να διερευνηθούν τα αίτιά του. Είμαστε συντετριμμένοι».
Το εργατικό δυστύχημα έγινε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης, την ώρα που το σύστημα ήταν κλειστό. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τύπο λοκομοτίβας, ένα «τρένο» τριών βαγονιών το οποίο λειαίνει τις γραμμές. Παρόμοιες εργασίες γίνονται τόσο στις γραμμές του μετρό όσο και του τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις εργασίες είχε αναλάβει εργολαβικά η γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG, η οποία είχε φέρει και τη λοκομοτίβα -που δεν ανήκε στη ΣΤΑΣΥ.
Βίντεο από το σημείο του δυστυχήματος:
Κατά τη διάρκεια των εργασιών λείανσης χάθηκε ο έλεγχος της λοκομοτίβας και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έσπασαν τα φρένα και πως γι’ αυτό δεν ήταν σε θέση να τη σταματήσουν οι εργαζόμενοι. Επισήμως, μέχρι στιγμής, τονίζεται ότι η λοκομοτίβα βγήκε εκτός ελέγχου «υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες».
Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης, ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.