Μεγάλες αναμονές παρατηρούνται κυρίως στην επαρχία για την έκδοση διπλώματος οδήγησης. Η πανδημία του κορωνοϊού δεν επηρέασε τους υποψήφιους οδηγούς οι οποίοι συρρέουν στις σχολές οδηγών που άνοιξαν ξανά την περασμένη άνοιξη, μετά την περίοδο των παρατεταμένων lockdown που τις κρατούσαν κλειστές.
Οι λίστες αναμονής γεμίζουν, με την κατάσταση ωστόσο να μην είναι η ίδια στην Αττική όπου η κατάσταση αρχίζει και ομαλοποιείται, όπως εξηγεί στο iefimerida.gr o πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος.
«Στην Αττική δεν υπάρχει τόσο μεγάλη αναμονή. Το σύστημα έχει αρχίσει να ομαλοποιείται. Από την άλλη, στην επαρχία υπάρχουν περιπτώσεις που υποψήφιοι ξεκινούν τις διαδικασίες φέτος και δίνουν εξετάσεις του χρόνου. Σ' αυτό συμβάλλει και το ζήτημα γνωριμιών που υπάρχουν στις μικρές και κλειστές κοινωνίες, με τους υπεύθυνους να κλείνουν νωρίτερα ημερομηνίες εξέτασης σε γνωστούς τους. Στην Αττική η όποια αναμονή υπάρχει, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα μηδενιστεί», σημειώνει ο κ. Ζωγράφος.
Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τους ανεμβολίαστους υποψηφίους
Την ίδια ώρα, ζήτημα έχει προκύψει και με τους υποψήφιους οδηγούς που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά της Covid-19. Σύμφωνα με τα νέα μέτρα, οι ανεμβολίαστοι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε ένα rapid test την εβδομάδα, 48 ώρες πριν από τη θεωρητική και πρακτική άσκηση.
«Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το 25% των υποψηφίων στην Αττική δεν έχει εμβολιαστεί. Το υποχρεωτικό rapid test δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για τους υποψηφίους. Όποιος έχει αποφασίσει να εκκινήσει τις διαδικασίες για δίπλωμα οδήγησης δεν θα τον εμποδίσει το επιπλέον κόστος των τεστ», σημειώνει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.
«Να ανοίξουν ξανά οι διαδικτυακές αίθουσες»
Σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο, βασικό αίτημα των εκπαιδευτών είναι η επαναλειτουργία των διαδικτυακών αιθουσών για τα θεωρητικά μαθήματα των υποψήφιων οδηγών. «Οι διαδικτυακές αίθουσες λύνουν ένα βασικό πρόβλημα. Πρέπει να ανοίξουν ξανά, με προδιαγραφές και να βιντεοσκοπούνται προκειμένου κάποιοι επιτήδειοι να μη γράφουν μαθήματα δίχως να τα πραγματοποιούν».
Συγκεκριμένα, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης ζητά τα θεωρητικά μαθήματα να πραγματοποιούνται εντός των Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών με τη φυσική παρουσία των εκπαιδευομένων, τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης και στο 50% της δύναμης της χωρητικότητας του κέντρου, διπλασιάζοντας ουσιαστικά τα τετραγωνικά που χρειάζεται να έχει το κέντρο ανά εκπαιδευόμενο άτομο.