Δήμαρχος Χάλκης: Η ελληνική ακτοπλοΐα μέσα από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού - iefimerida.gr

Δήμαρχος Χάλκης: Η ελληνική ακτοπλοΐα μέσα από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού

H Xάλκη από ψηλά
H Xάλκη από ψηλά / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην ελληνική ακτοπλοΐα «μέσα από τα μάτια ενός ακριτικού νησιού» αναφέρεται με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook o δήμαρχος Χάλκης.

«Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με μια παράδοση αιώνων που ξεκινάει από την αρχαιότητα. Τα τελευταία χρόνια, με την επιχειρηματική πρωτοβουλία των ακτοπλοϊκών εταιρειών δρομολογήθηκαν στις θαλάσσιες ενδομεταφορές νεότευκτα ταχύπλοα πλοία που μείωσαν σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και κατέστησαν την ακτοπλοΐα ακόμα πιο ανταγωνιστική σε μια χώρα με πληθώρα νησιών όπως η Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Άγγελος Φραγκάκης στην ανάρτησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά όσα γράφει ο δήμαρχος Χάλκης:

«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΝΗΣΙΟΥ.

Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο με μια παράδοση αιώνων που ξεκινάει από την αρχαιότητα. Τα τελευταία χρόνια, με την επιχειρηματική πρωτοβουλία των ακτοπλοϊκών εταιρειών δρομολογήθηκαν στις θαλάσσιες ενδομεταφορές νεότευκτα ταχύπλοα πλοία που μείωσαν σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και κατέστησαν την ακτοπλοΐα ακόμα πιο ανταγωνιστική σε μια χώρα με πληθώρα νησιών όπως η Ελλάδα.

Με έναν εξέχοντα ρόλο προμηθευτή υπηρεσιών η Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλες σπουδαίες παραδοσιακές ναυτιλιακές χώρες, μιας και παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό πληθυσμού που ασχολείται ενεργά με την ναυτιλία είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Στην χώρα μας η ακτοπλοΐα αναβαθμίζεται και αναδιοργανώνεται συνεχώς σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στις δύσκολες προκλήσεις τόσο στον τομέα των μεταφορών όσο και του εμπορίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι ζούμε σε μια Μεσογειακή χώρα και ότι σαν Δήμαρχος ενός μικρού νησιού όπως η Χάλκη με κάνει να γνωρίζω βιωματικά ότι η ναυτιλία δεν είναι μόνο επάγγελμα αλλά και τρόπος ζωής καθώς από αυτήν βιοπορίζονται αρκετές οικογένειες νησιωτών.

Παρότι ο τομέας της ακτοπλοΐας απελευθερώθηκε με σκοπό την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού και την αναβάθμιση του επιπέδου της ποιότητας των υπηρεσιών προς τον επιβάτη το κράτος διατηρεί το θεσμικό του ρόλο να προστατεύει το δημόσιο συμφέρον παρεμβαίνοντας εκεί όπου οι δυνάμεις της αγοράς δεν επαρκούν από μόνες τους για να εξασφαλίσουν ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης και αυτό ακριβώς μεγεθύνει την υποχρέωση της Πολιτείας για διασφάλιση του κοινωνικού χαρακτήρα της ακτοπλοΐας με σκοπό την εδαφική μας διατήρηση και την εξασφάλιση της ίσης οικονομικής ανάπτυξης των νησιών μας.

Ο μέσος όρος των ατόμων που μετακινούνται ετησίως με πλοία ανέρχεται στα 30 εκατομμύρια και για τα οχήματα ο αριθμός αγγίζει τα 7 εκατομμύρια, αριθμοί που συμπεριλαμβάνουν τον τουρισμό, τις αναγκαίες μετακινήσεις των κατοίκων αλλά και την μεταφορά τροφίμων και βασικών ειδών.

Από τα παραπάνω συνεπάγεται ότι η εξεύρεση του κατάλληλου πλοίου στον κατάλληλο χρόνο – κόστος – λιμάνι – διασύνδεση – ωρολόγιο πρόγραμμα – με την χρήση μεταφορικού ισοδύναμου ή πλήρους έκπτωσης για τους μόνιμους κατοίκους των ακριτικών νησιών αποτελεί μια τεράστια εξίσωση η οποία ανά τακτά χρονικά διαστήματα αποζητά λύσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τελικά ο αποδέκτης είτε της ευνοϊκής είτε της δυσμενούς επίλυσης αυτής της περίπλοκης συνθήκης, είναι ο μικρονησιώτης που ζει και υποστηρίζει τον τόπο του 12 μήνες τον χρόνο.

Δήμαρχος Χάλκης
Φραγκάκης Γ. Ευάγγελος».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ