Ελληνικό: «Το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη» - Διθύραμβοι από τον διεθνή Τύπο - iefimerida.gr

Ελληνικό: «Το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη» - Διθύραμβοι από τον διεθνή Τύπο

Επένδυση στο Ελληνικό σχέδια της Lamda Development
Από τα σχέδια της Lamda Development για την επένδυση στο Ελληνικό / Πηγή: www.lamdadev.com
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με διθύραμβους υποδέχεται ο διεθνής Τύπος την έναρξη των εργασιών στο Ελληνικό.

Με αφορμή το γεγονός ότι μπήκαν οι μπουλντόζες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, την Παρασκευή, μεγάλα ειδησεογραφικά συγκροτήματα αποθεώνουν το έργο για το οποίο τονίζουν ότι έχει μεγάλη συμβολική αλλά και αναπτυξιακή σημασία. Το έργο υπολογίζεται να ανοίξει 80.000 νέες θέσεις εργασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Handelsblatt τονίζει ότι η Ελλάδα υλοποιεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη, ενώ ο Bloomberg σημειώνει ότι το έργο είναι μεγαλύτερο από το εμβληματικό Central Park του Μανχάταν.

Ενώ άλλα διεθνή ΜΜΕ τόνιζαν ότι πρόκειται για θέρετρο τρεις φορές το μέγεθος του κρατιδίου του Μονακό.

Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι πρόκειται για «το μεγαλύτερο έργο στη Μεσόγειο» το οποίο θα δημιουργηθεί σε αυτόν τον -για 19 χρόνια εγκαταλελειμμένο- χώρο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στη Μεσόγειο, έκτασης 2.500 στρεμμάτων, αλλά ταυτόχρονα ο χώρος αυτός θα γίνει μια κυψέλη ανάπτυξης. Στην πλήρη του λειτουργία το Ελληνικό θα δημιουργήσει πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας, 10.000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν μόνο κατά τη φάση της κατασκευής. Θα είναι ένα έργο σύγχρονο, οικολογικό, φιλικό προς το περιβάλλον, ένα έργο που θα συμβολίζει τη νέα Ελλάδα, όπως πιστεύω ότι όλοι την οραματιζόμαστε», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Handelsblatt: «Η Ελλάδα υλοποιεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη»

«Η αναμόρφωση του αεροδρομίου-φαντάσματος του Ελληνικού άρχισε επισήμως πλέον. Για την Ελλάδα το έργο έχει μεγάλη συμβολική και οικονομική σημασία»

Η ανταπόκριση του Gerd Höhler αναφέρει τα εξής:

Σχεδόν δύο δεκαετίες σχέδια και τσακωμοί. Τώρα ξεκινούν κατασκευές: Την Παρασκευή το πρωί ο Ελληνας Π/Θ Κυριάκος Μητσοτάκης σήμανε την έναρξη για την από καιρό αναμενόμενη αναμόρφωση του πρώην χώρου του αεροδρομίου στο Ελληνικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια έκταση 6,2 τ.χλμ. αναμένεται να δημιουργηθούν εδώ τα επόμενα χρόνια ξενοδοχεία, κατοικίες, εμπορικά κέντρα, ένα καζίνο και το μεγαλύτερο πάρκο της ελληνικής πρωτεύουσας. Με έναν όγκο επενδύσεων της τάξης των οκτώ δις. ευρώ το Ελληνικό αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπτυξης της Ευρώπης.

«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα», δήλωσε ο Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το πρωί της Παρασκευής το εργοτάξιο. Στο βάθος περίμεναν τρεις εκσκαφείς με τις μηχανές αναμμένες μπροστά σε ένα ετοιμόρροπο κτίριο του αεροδρομίου που σταμάτησε να λειτουργεί το 2001. «Αυτό το έργο συμβολίζει τη νέα Ελλάδα, όπως τη φανταζόμαστε», δήλωσε ο Π/Θ.

Πράγματι, για τη χώρα το έργο αυτό έχει μεγάλη συμβολική και οικονομική σημασία. Στόχος είναι να διαμηνύσει ότι η Ελλάδα αφήνει πίσω της την δεκαετή οικονομική κρίση και την ύφεση. Το Ελληνικό συμβολίζει την αρχή μιας νέας εποχής. Κατά τη διάρκεια των οικοδομικών εργασιών αναμένεται να βρουν εδώ δουλειά 10.000 άνθρωποι. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα δημιουργηθούν 80.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κάνει λόγο για «μια πόλη μέσα στην πόλη». Μέχρι να ετοιμαστεί, θα περάσουν πιθανόν 10 χρόνια, δήλωσε ο Μητσοτάκης: «Γι’ αυτό το έργο πρέπει να πάρουμε βαθιά ανάσα». Ο Π/Θ ανέφερε ένα απόσπασμα του Κομφούκιου: «Ακόμα κι ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με ένα πρώτο βήμα». Μετά οι εκσκαφείς έπιασαν δουλειά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εργασίες ξεκινούν με την κατεδάφιση 970 κτιρίων στον χώρο του πρώην χώρου του αεροδρομίου. Το 2001 άρχισε να λειτουργεί ο νέος διεθνής αερολιμένας Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Το Ελληνικό, που ήταν το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας από το 1938, έκλεισε. Επί 19 χρόνια το αεροδρόμιο-φάντασμα ήταν το σύμβολο πολιτικής στασιμότητας και οικονομικής παρακμής της Ελλάδας.

Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τμήματα της έκτασης πήραν νέα πνοή και πάλι για σύντομο χρονικό διάστημα. Οι αθλητές του κανό αγωνίστηκαν για μετάλλια σε τεχνητό κανάλι, ενώ αγώνες μπάσκετ διεξήχθησαν σε ένα πρώην υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών. Κατόπιν, επέστρεψε η ησυχία.

Στο απόγειο της προσφυγικής κρίσης το 2015, οι άδειοι τερματικοί σταθμοί λειτούργησαν ως καταφύγιο για χιλιάδες πρόσφυγες από τη Συρία και το Αφγανιστάν. Από καιρό έχουν φύγει, όπως και οι Ολυμπιονίκες. Αλλά, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την τελευταία απογείωση αεροπλάνου, οι σκουριασμένες πινακίδες ακόμα κρέμονται στην είσοδο: «Αναχωρήσεις Εσωτερικού», «Διεθνείς Αφίξεις».

Τα πρώτα σχέδια για τη χρήση της έκτασης ανατρέχουν πίσω στο 1995, όταν αποφασίστηκε η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, νοτιο-ανατολικά της πρωτεύουσας. Υπήρχαν σκέψεις να μετατραπεί ολόκληρη η έκταση σε πάρκο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, με την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2008, η οποία στην Ελλάδα εξελίχθηκε σε μια κρίση χρέους, η πίεση των διεθνών πιστωτών για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής αυξήθηκε. Η ιδιωτικοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου ήταν ένας από τους όρους που έπρεπε να εφαρμόσει η Ελλάδα σε αντάλλαγμα των δανείων βοήθειας.

Το έργο αναβλήθηκε επανειλημμένα

Την άνοιξη του 2014, ένα όμιλος επενδυτών υπό την ηγεσία της ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Lamda Development ανέλαβε το έργο. Αλλά, η αριστερή κυβέρνηση του Σύριζα, η οποία κυβέρνησε από το 2015 έως το 2019, ανέβαλε επανειλημμένως το έργο. Ο συντηρητικός Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έχει αναλάβει τη διακυβέρνηση εδώ και ένα έτος, έχει θέσει το Ελληνικό ως προτεραιότητα.

Η ενοικίαση της έκτασης για 99 έτη θα κοστίσει στη Lamda 915 εκ. ευρώ. Περισσότερα από 7 δισ. ευρώ θα δαπανηθούν για οικοδόμηση. Το Ελληνικό αποτελεί μια τοποθεσία που δεν υπάρχει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη: 620 εκτάρια γης, τριπλάσια της έκτασης του Μονακό, πάνω στη ακτή του Σαρωνικού Κόλπου.

Ο επικεφαλής της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου εκτιμά ότι το Ελληνικό θα προσελκύσει περίπου 1 εκ. επιπλέον τουρίστες και θα συνεισφέρει με ποσοστό 1,5% στο ΑΕΠ της Ελλάδας. Η ελκυστικότητα του έργου για τους διεθνείς επενδυτές δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί σε καμία περίπτωση, αναφέρει ο Αθανασίου. «Το Ελληνικό θα έχει το μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία από οποιαδήποτε άλλη επένδυση», προσθέτει ο ίδιος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

BLOOMBERG: Η έκταση του είναι διπλάσιας από το Central Park της Νέας Υόρκης

Με τίτλο «Η Ελλάδα ποντάρει στην ανάκαμψη από τον κορωνοϊό μέσω ενός πολυαναμενόμενου έργου 9 δις δολαρίων», το δημοσίευμα αναφέρει εισαγωγικά ότι η Ελλάδα, επιτέλους, ανοίγει το δρόμο για την έναρξη του έργου στο Ελληνικό, μετά από πολυετείς καθυστερήσεις, ένα έργο που αποβλέπει στην ανάπτυξη μιας έκτασης διπλάσιας από το Central Park της Νέας Υόρκης, πράγμα που δεν είναι εύκολο. Το έργο αυτό, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην έκταση που καταλάμβανε το πρώην διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών, παρέμενε καθηλωμένο επί χρόνια, εξαιτίας καθυστερήσεων που αποδίδονταν στη γραφειοκρατία, αμφιλεγόμενων αποφάσεων των αρχαιολογικών υπηρεσιών, τοπικών διαμαρτυριών και περιβαλλοντικών ανησυχιών.

Παρατίθεται δήλωση του π/θ Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη σημερινή τελετή των εγκαινίων «Σήμερα κάνουμε μια αρχή, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμη». Όπως σημειώνεται, μόλις τελειώσει, το Ελληνικό θα αποτελέσει ένα είδος προαστιακής πόλης, η οποία θα περιέχει πολυτελή ξενοδοχεία, καζίνο, μαρίνες και σύγχρονα διαμερίσματα.

Υπενθυμίζονται παλαιότερες δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη προς το Bloomberg, από τη θέση του ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το 2018, όταν είχε χαρακτηρίσει το έργο στο Ελληνικό ως το ‘πλέον εμβληματικό’ των σημαντικότερων επενδύσεων που προωθούσε η χώρα, το οποίο δείχνει το δρόμο προς μία «νέα Αθήνα», τονίζοντας ότι το έργο αυτό «δεν πρέπει να καθυστερήσει ούτε λεπτό παραπάνω».

Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι ο ανενεργός χώρος του αεροδρομίου αρχικά σχεδιαζόταν να ιδιωτικοποιηθεί, κατά το πρώτο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας, το 2010, ενώ αργότερα, το 2014, ο όμιλος Lamda Development έγινε ο ανάδοχος του έργου ανάπλασης του Ελληνικού, με κόστος 915 εκ. ευρώ. Σήμερα, το έργο αυτό αναμένεται να ανέλθει στα 8 δις ευρώ περίπου, δημιουργώντας 12.000 μόνιμες θέσεις εργασίας, κατά την περίοδο κατασκευής του, και 70.000 κατά την ολοκλήρωσή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τονίζεται, επίσης, ότι μετά από δεκαετή κρίση χρέους, η οποία στοίχισε στην Ελλάδα περίπου το 25% του ΑΕΠ της, η χώρα έχει απόλυτη ανάγκη από επενδύσεις για να ενισχύσει την παραγωγή της και να δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης. Η πανδημία του κορωνοϊού, όπως σημειώνεται, έχει δυσχεράνει την κατάσταση, καθώς αναμένεται συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας κατά 8% περίπου, το 2020. Εκκινώντας εργασίες, κατά την περίοδο της πανδημίας, η κυβέρνηση δράττεται της ευκαιρίας να προβάλλει μια νέα εξωστρέφεια της Ελλάδας προς τους ξένους επενδυτές. Τέλος, παρατίθεται η δήλωση του π/θ κ. Μητσοτάκη από τα σημερινά εγκαίνια στο Ελληνικό ότι «Σήμερα τραβάμε μια γραμμή με το χθες και ξεκινάμε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ