Εν καιρώ πανδημίας οι ηλεκτρονικές αγορές, ήταν αυτό που στήριξε επιχειρήσεις, αλλά και κάλυψε βασικές ανάγκες καταναλωτών.
Οι ηλεκτρονικές αγορές γνωρίζουν άνθιση έτσι και αλλιώς τα τελευταία χρόνια, με τις αγορές από το εξωτερικό να γίνονται παιχνιδάκι και την αγορά του φούτερ από μπουτίκ της Γερμανίας από την άνεση ενός καναπέ στην Αθήνα, διαδικασία λίγων λεπτών. Η πανδημία σαρώνοντας τα πάντα, έκανε τις διαδικτυακές αγορές κανόνα πιέζοντας αφενός και τις πιο μικρές επιχειρήσεις να φτιάξουν το online κατάστηματά τους και αφετέρου τους καταναλωτές να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό καλάθι.
Οπως και να έχει οι διαδικτυακές αγορές ήρθαν για να μείνουν και επειδή όπως στο κλασικό εμπόριο υπάρχουν κανόνες έτσι και για το ηλεκτρονικό καθορίζονται πλαίσια για την προστασία των καταναλωτών. Η ΕΕ έχει το δικό της πλέγμα προστασίας προστατεύοντας 5 δικαιώματα για τις αγορές στο Διαδίκτυο που ισχύουν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Τα 5 δικαιώματα των καταναλωτών για τις ηλεκτρονικές αγορές:
- Ηλεκτρονικές αγορές από κάθε χώρα της ΕΕ
- Ελεγχος και επιβεβαίωση πρόσθετων εξόδων
- Επιστροφή προϊόντων σε 14 ημέρες
- Ακύρωση καθυστερημένων παραγγελιών
- 2 χρόνια εγγύηση