Έπειτα από 10 χρόνια αναβιώνει μιας σπουδαία διεθνής διοργάνωση και μάλιστα στο υψηλότερο αγωνιστικό επίπεδο που έχει διεξαχθεί ποτέ στη χώρα μας. Ο «ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας» (27 Απριλίου-1 Μαΐου).
Ο «ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος» συμπεριλαμβάνεται στο αγωνιστικό καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας (UCI), είναι κατηγορίας 2,1 Europe Tour και θα ολοκληρωθεί σε πέντε συναρπαστικές διαδρομές (ετάπ) από την Κρήτη ως τα Ιωάννινα, με τη συμμετοχή 20 διεθνούς φήμης επαγγελματικών και Εθνικών ομάδων και 140 ποδηλατών κορυφαίου επιπέδου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υφυπουργείου Αθλητισμού «Η Ελλάδα κάνει την ορθοπεταλιά της, φιλοξενεί και στο άθλημα της ποδηλασίας, όπως σε πολλά ακόμα αθλήματα την τελευταία διετία –ανεξαρτήτως δημοφιλίας- σπουδαίες διοργανώσεις, επιστρέφοντας στη θέση που της αρμόζει στο παγκόσμιο αθλητικό γίγνεσθαι!
Δημιουργούμε ένα ακόμα τουριστικό, ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό γεγονός για τους πολίτες σε όλη την χώρα:
• Τουριστικό, χάρις στην τεράστια προβολή των πόλεων, που εκκινεί, διέρχεται και τερματίζει το peloton.
• Ψυχαγωγικό, διότι όλοι μπορούν να το παρακολουθήσουν χωρίς αντίτιμο, απολαμβάνοντας τις θεαματικές μονομαχίες των ποδηλατών.
• Εκπαιδευτικό, επειδή ο Γύρος πλαισιώνεται από εκατοντάδες παράλληλες εκδηλώσεις, με στόχο την ενίσχυση της ποδηλατικής συνείδησης στην κοινωνία και τη βιώσιμη κινητικότητα, σε μια εποχή που είναι αναγκαίο να αφήνει θετικό οικολογικό αποτύπωμα κάθε ενέργειά μας.
Η διεξαγωγή μεγάλων διοργανώσεων, η εξωστρέφεια της Ελλάδας, αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υφυπουργείου Αθλητισμού και της Κυβέρνησης, καθώς πρόκειται για την καλύτερη επένδυση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της χώρας μας».
Όπως συνεχίζεται το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα «η σύνδεση του αθλητισμού με τον τουρισμό είναι κεφάλαιο προς περαιτέρω αξιοποίηση, σε άμεσο όφελος των τοπικών κοινωνιών και της εθνικής οικονομίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, που μετά από οκτώ χρόνια απουσίας επανήλθε στο παγκόσμιο προσκήνιο και απέσπασε διθυραμβικά σχόλια.
Χρηματοδοτήθηκε μόλις στο 25% από το ελληνικό δημόσιο (720.000€), το οικονομικό του αποτύπωμα άγγιξε τα 35 εκατ., εκ των οποίων τα 20 εκατ. καταβλήθηκαν στις τοπικές οικονομίες, όπου διεξήχθησαν οι Ειδικές του WRC».
Και καταλήγει:
• «Στηρίζουμε τη σύμπραξη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Οι χορηγοί των Αγώνων είναι βασικοί συνεργάτες επιτυχίας, όπως και η τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β΄ βαθμού, οι εθελοντές (περισσότεροι από 600, οι οποίοι εκπαιδεύονται, παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ασφαλή διεξαγωγή της διοργάνωσης και αξιοποιούνται στη συνέχεια μέσω του Μητρώου Εθελοντών Αθλητικών Διοργανώσεων) και φυσικά φορείς ανιδιοτελούς προσφοράς όπως ο Ερυθρός Σταυρός μια το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων.
• Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είχε 59.459.000 θεατές σε όλο τον πλανήτη και σε παγκόσμια κλίμακα αναμεταδόθηκαν 770 ώρες από την Ελλάδα:
• Η Ακρόπολη, το Σύνταγμα, η Κορινθία, οι νομοί της Στερεάς Ελλάδας, τα πανέμορφα τοπία, τα ελατοδάση, οι ορεινοί όγκοι της ηπειρωτικής χώρας, οι ομορφιές του τόπου μας.
•Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και με τον ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο:
Στο εσωτερικό της χώρας μας, θα υπάρχει καθημερινά 1,5 ώρα ζωντανής μετάδοσης κάθε ετάπ από το ERTflix και κάθε βράδυ, γύρω στα μεσάνυχτα, από τον Alpha η περίληψη της αγωνιστικής ημέρας, διάρκειας 26 λεπτών.
Η 26λεπτη περίληψη θα προβάλλεται κάθε βράδυ και από το Eurosport, πρόγραμμα που θα επαναλαμβάνεται το επόμενο πρωινό από το Eurosport2.
Η Ευρώπη θα “βλέπει” Ελλάδα μέσα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς που: είναι μέλη της European Broadcasting Union (EBU), ενώ το τηλεοπτικό σήμα θα φτάσει ακόμα σε:
• Μέση Ανατολή,
• Νέα Ζηλανδία,
• Αυστραλία,
• Ιαπωνία,
• Κίνα,
• Νοτιοανατολική Ασία,
• Ινδία,
• Νότια Αφρική,
• Βόρεια και Νότια Αμερική.
• Επιπλέον, στη συμφωνία με τον παγκόσμιο αθλητικό τηλεοπτικό κολοσσό Eurosport, περιλαμβάνεται η προβολή δεκάδων σποτ διαφήμισης της Ελλάδας με αφορμή τον ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο.
Αναλυτικά, τα 5 ετάπ του Γύρου
Τετάρτη, 27 Απριλίου, 1ο ετάπ: ΗΡΑΚΛΕΙΟ - ΡΕΘΥΜΝΟ - ΧΑΝΙΑ = 190,1χλμ
Αθάνατο – Σίβα – Κερασιά – Πρινιάς – Αυγενική - Αγία Βαρβάρα - Πανασός – Γέργερη - Νύβριτος- Ζαρός - Βορίζια - Κρηταγενής Δίας (σπριντ ανάβασης) – Καμάρες - Λοχριά – Άρδακτος - Πλάτανος – Βαθιακό – Αποδούλου – Νίθαυρη – Κουρούτες (σπριντ ανάβασης) – Φουρφουράς - Βιζάρι – Πάνακρον – Καλόγερος - Αγία Φωτεινή – Παντάνασσα – Πρασιές – Ρέθυμνο (σπριντ ευθείας) – Καμάρι – Πετρές – Δράμια – Γεωργιούπολη (σπριντ ευθείας) – Βρύσσες – Άγιοι Πάντες – Νιο Χωριό – Στύλος – Μαλάξα – Νεροκούρου – Χανιά.
Πέμπτη 28 Απριλίου, 2ο ΕΤΑΠ: OAKA (Μαρούσι) – Ιτέα = 165χλμ
ΟΑΚΑ – Αττική Οδός – Φυλή (σπριντ ανάβασης) - Πύλη (σπριντ ευθείας) – Δάφνη – Ερυθρές – Θήβα – Αλίαρτος (σπριντ ευθείας) – Λιβαδειά – Δίστομο – Δεσφίνα (σπριντ ανάβασης) – Ιτέα.
Παρασκευή 29 Απριλίου, 3ο ΕΤΑΠ: Δελφοί – Λαμία – Καρδίτσα = 170,7χλμ
Δελφοί (Μουσείο) – Χρισσό – Ελαιώνας – Άμφισσα – Βωξίτες (σπριντ ανάβασης) – Γραβιά – Μπράλος – Λαμία (σπριντ ευθείας) – Λιανοκλάδι (σπριντ ευθείας) – Τρίλοφο (σπριντ ανάβασης) – Λίμνη Σμοκόβου – Άγραφα – Καλλιφώνι – Αγιοπηγή – Δημοτικό Στάδιο Καρδίτσας.
Σάββατο 30 Απριλίου, 4ο ΕΤΑΠ: Καρδίτσα – Λίμνη Πλαστήρα – Λάρισα = 174χλμ
Καρδίτσα – Μοσχάτο – Λίμνη Πλαστήρα – Άγιος Αθανάσιος – Καστανιά (σπριντ ανάβασης) – Γοργοβίτες – Παλαμάς (σπριντ ευθείας) – Φαρκαδόνα – Προφήτης Ηλίας (σπριντ ανάβασης) – Τύρναβος (σπριντ ευθείας) – Γιάννουλη – Λάρισα (σπριντ ευθείας) - Γήπεδο Αλκαζάρ.
Κυριακή 1 Μαΐου, 5ο ΕΤΑΠ: Μετέωρα (Καλαμπάκα) – Ιωάννινα = 154,5χλμ
Καλαμπάκα (σπριντ ευθείας) – γύρος Μετεώρων – Καλαμπάκα – αυχένας Κατάρας (σπριντ ανάβασης) – Μέτσοβο – Τζουμέρκα – Μαζιά (σπριντ ανάβασης) – Ιωάννινα – Ακτή Μιαούλη (σπριντ ευθείας).