Σε εφαρμογή τέθηκε, μετά από 2 χρόνια, ο Δακτύλιος στην Αθήνα με το σύστημα μονά-ζυγά να επιστρέφει ξανά και από τις 7 το πρωί μπλόκα της Τροχαίας πραγματοποιούν ελέγχους.
Το κέντρο της Αθήνας λίγο μετά τις 08:00 άρχισε να θυμίζει ένα απέραντο πάρκινγκ, με τους οδηγούς να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες στη Βασιλέως Κωνσταντίνου, την Καλλιρρόης, την Αλεξάνδρας και τη Σταδίου. Αυξημένη κίνηση παρατηρείται και στην Αθηνών-Λαμίας. Χαρακτηριστικός της κατάστασης είναι ο χάρτης της Google Maps ο οποίος έχει «κοκκινίσει» σχεδόν ολοκληρωτικά γύρω από το κέντρο.
Ωστόσο από οι πρώτες εικόνες από τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας σήμερα το πρωί, με τον Δακτύλιο να έχει τεθεί σε ισχύ, είναι απογοητευτικές, καθώς η κίνηση παραμένει πολύ αυξημένη και σε κάποιους δρόμους το μποτιλιάρισμα ξεκίνησε από πολύ πρωί.
Πώς λειτουργεί το σύστημα «μονά - ζυγά» και το πρόστιμο για την παραβίαση του Δακτυλίου
Βάσει των οδηγιών που εκδόθηκαν για τον Δακτύλιο, η κυκλοφορία θα γίνεται καθημερινά για όλα τα ΙΧ με το σύστημα «μονά-ζυγά».
Δηλαδή: Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα ΙΧ και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό) και τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν αντιστοίχως τα ίδιου τυπου οχήματα, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Το πρόστιμο για τους παραβάτες θα αγγίζει το ποσό των 100 ευρώ, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί.
Τα όρια του Δακτυλίου
Υπενθυμίζεται ότι τα όρια του Δακτυλίου είναι η περιοχή που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί:
Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Ανδρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλατεία Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.