Το 82% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων από το σπίτι μας, τόνισε ο Δημήτρης Δαγκλής σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.
Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων από το σπίτι μας. Δηλαδή σε γνωστό περιβάλλον και με ταχύτητες κάτω των 40χλμ/ώρα. Μόνο το 8% γίνεται στα μεγάλα εθνικά δίκτυα και το υπόλοιπο 10% γίνεται στους επαρχιακούς δρόμους. Αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Δαγκλής, κατά της διάρκεια συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Πρακτορείο Fm 104,9.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ψηλά το θέμα της κυκλοφοριακής παιδείας
Ο ίδιος ανέφερε πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ψηλά στην ατζέντα του την κυκλοφοριακή παιδεία. «Εμείς ως δήμος έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας την κυκλοφοριακή παιδεία. Πρόσφατα ο Ιαβέρης μετείχε σε μία εκδήλωση που διοργανώσαμε ως δήμος και μας παρέθεσε στοιχεία που ήταν παραπάνω από καθηλωτικά. Τα μηνύματα που πρέπει να περάσουμε στην κοινωνία θα πρέπει να είναι διαχρονικά και να μας συνοδεύουν από την αρχή μέχρι τα γεράματά μας. Είμαστε πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη ως προς τους θανάτους.
Το 82% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται κοντά στο σπίτι μας
Έχουμε 65 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, χωρίς σε αυτά τα νούμερα να υπολογίζουμε τους τραυματίες, τους ανάπηρους, ακόμη και τους ελαφρά τραυματίες. Το 82% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων από το σπίτι μας. Δηλαδή σε γνωστό περιβάλλον και με τα ταχύτητες κάτω των 40χλμ/ώρα. Μόνο το 8% γίνεται στα μεγάλα εθνικά δίκτυα και το υπόλοιπο 10% γίνεται στους επαρχιακούς δρόμους. Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να μας προβληματίσουν», σημείωσε ο κ. Δαγκλής.
«Στις ηλικίες μέχρι 29 ετών τα τροχαία είναι η κυριότερη αιτία θανάτων. Όταν ο σηματοδότης είναι πορτοκαλί δεν τρέχουμε, δεν πατάμε γκάζι. Πρέπει γενικότερα τηρούμε τον ΚΟΚ. Επίσης, ζώνη ασφαλείας θα πρέπει να φορούν όχι μόνο οι εμπρός επιβάτες αλλά και οι πίσω, γιατί η ταχύτητα σε βίαιο σταμάτημα είναι πολλαπλάσια από αυτήν των μπροστινών. Η ορμή είναι 6 με 7 φορές περισσότερη και τα αποτελέσματα τραγικά», πρόσθεσε.
Η κυκλοφοριακή αγωγή να γίνει μάθημα στα σχολεία
Αναφορικά με την προσπάθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ενημέρωση των παιδιών στα σχολεία, ο κ. Δαγκλής τόνισε: «Πρέπει να υπάρξει μάθημα μέσα στο σχολείο. Εμείς, αν και τα τελευταία χρόνια είχαμε να αντιμετωπίσουμε και την πανδημία, πήγαμε σε 40 σχολεία και εκπαιδεύσαμε 1.500 μαθητές. Το παιδί από μικρό θα πρέπει να μαθαίνει για την κυκλοφοριακή παιδεία. Κυρίως από τους γονείς του, γιατί εμείς είμαστε πρότυπα για τα παιδιά.
Ό,τι κάνουν οι γονείς, το ίδιο θα κάνουν και τα παιδιά. Όταν ένας γονιός δεν φοράει ζώνη, μιλάει στο κινητό, βρίζει όταν οδηγεί, πατάει γκάζι στο φανάρι όταν είναι πορτοκαλί, οδηγεί χωρίς κράνος το μηχανάκι του, τότε και το παιδί θα κάνει το ίδιο. Βλέπουμε να χάνονται άδικα παιδιά. Είναι μία γενοκτονία, που -σύμφωνα με τον Ιαβέρη- υπολογίζεται στα 500.000 αγέννητα παιδιά. Όταν πηγαίνουμε στα σχολεία, αυτό που βλέπουμε από τα παιδιά είναι μεγάλος ενθουσιασμός. Είναι πράγματα που τα ακούν για πρώτη φορά. Κάνουν εύστοχες ερωτήσεις και η συζήτηση είναι εποικοδομητική. Παρόμοιες διαλέξεις κάνει και η Τροχαία».
Ο Ελληνας ξεχνάει τον ΚΟΚ και δεν δέχεται τις κλήσεις
Τέλος, επισημαίνοντας τα κακώς κείμενα που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους, ο κ. Δαγκλής υπογράμμισε: «Δυστυχώς, ο Έλληνας οδηγός μαθαίνει τον ΚΟΚ μόνο για τις εξετάσεις και μετά τον ξεχνάει. Ο Έλληνας όταν δέχεται κλήσεις, ενώ συμφωνεί ότι έχει κάνει λάθος, προσπαθεί να βρει τρόπους να σβήσει την κλήση. Αυτό γίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Είμαστε αυστηροί για σταθμεύσεις σε ράμπες ΑμεΑ. Μόνο την τελευταία τριετία αφαιρέσαμε 5.500 πινακίδες. Το ίδιο μεγάλο πρόβλημα είναι και τα παρκαρισμένα. Οι εντολές είναι ότι δεν σφυρίζουμε και δεν ενημερώνουμε.
Αν σταματήσεις σε παράνομο σημείο, θα πρέπει να βεβαιωθεί η παράβαση. Θεωρώ ότι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης η ταχύτητα θα πρέπει να είναι κάτω από 30χλμ/ώρα και τα πρόστιμα να γίνουν πιο αυστηρά. Αν και θα πρέπει να το παρατήσουμε στο κέντρο το αυτοκίνητο. Οι μετακινήσεις, πλέον, άρχισαν να γίνονται είτε με ποδήλατο είτε με πατίνια. Το 90% των μετακινήσεων γίνεται μεταξύ 2,5-3 χιλιόμετρων από το σπίτι μας. Δηλαδή, μπορούμε εύκολα να μετακινούμαστε με τα πόδια».