Το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων (ΣΕΜΠ) του Δήμου Πειραιά συμμετείχε στην ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Η ημερίδα έγινε στο πλαίσιο του Jean Monnet Module «MigratEUr» από το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς σε συνεργασία με το Γραφείο των Συμβούλων Εκπαίδευσης Πειραιά και με την υποστήριξη των Συντονιστριών Εκπαίδευσης Προσφύγων της δομής Σχιστού, με τίτλο: «Ένταξη και υποστήριξη των παιδιών προσφύγων στο Ελληνικό σχολείο».
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων, Δημήτρης Καρύδης, αναφέρθηκε στην ομιλία του στον θεσμικό ρόλο του Συμβουλίου, στις πρωτοβουλίες, στη σύνθεση και στις δυνατότητες-ευκαιρίες που δίνονται στον πρωτοποριακό αυτόν θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να συνεργαστεί με τις κοινότητες των μεταναστών-προσφύγων, και να συμβάλει στα καίρια ζητήματα της ένταξής τους, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στον πολιτισμό και στον αθλητισμό. «Μέσω των Κέντρων Ένταξης Μεταναστών (ΚΕΜ) και σε συνεργασία με το Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά, τους εκπροσώπους των δομών ασυνόδευτων ανηλίκων της πόλης μας, τους εκπροσώπους του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και του υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου, ενδυναμώνουμε τον θεσμό αυτόν, με δράσεις σε τοπικό επίπεδο.
Στον Δήμο του Πειραιά ενισχύουμε την ένταξη των παιδιών μεταναστών και προσφύγων στη ζωή της πόλης μας.
Η εκπαίδευση και η γλώσσα αποτελούν καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση της αποδοχής του διαφορετικού και συμβάλλoυν στη σύνδεση των παιδιών μεταναστών και προσφύγων με την τοπική κοινωνία».
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για την Πολιτική Μετανάστευσης από την καθηγήτρια Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, κ. Φωτεινή Ασδεράκη, και από τη δρ. Ευρωπαϊκής Πολιτικής Μετανάστευσης, κ. Ελευθερία Μαρκοζάνη. Παρουσιάστηκε επίσης η πλατφόρμα micro-learning του προγράμματος «Jean Monnet» Motivate από τον κ. Πέτρο Τσαχουρίδη, που αφορά στην καλύτερη κατανόηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Επίσης, κατατέθηκαν προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία των τάξεων υποδοχής από την κ. Αρχοντία Μαντζαρίδου, σύμβουλο Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Πειραιά, παρουσιάστηκαν οι προκλήσεις και τα εργαλεία της πολύγλωσσης και πολυπολιτισμικής τάξης από την κ. Γκαλίνα Αλτουχόβα, προϊσταμένη του Αυτοτελούς τμήματος Συντονισμού και παρακολούθησης εκπαίδευσης προσφύγων. Στην ημερίδα συμμετείχε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με την εισήγηση της κ. Μαρίας Βουλγαρίδου με θέμα την έννοια, το περιεχόμενο και τις διδακτικές πρακτικές διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Η κ. Ελένη Καραγιάννη, εκπαιδευτικός, συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στη Δομή Σχιστού και συνδεδεμένο μέλος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών & Προσφύγων του Δήμου Πειραιά, παρουσίασε την ένταξη και τη συμπερίληψη των παιδιών μεταναστών και προσφύγων στην σχολική τάξη αλλά και στην ελληνική κοινωνία, μέσα από εφαρμογές στην πράξη.
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με το βιωματικό εργαστήριο «Ασκήσεις Συμπερίληψης και Γνωριμίας με τον Άλλον, με εφαρμογές μέσα από το θεατρικό παιχνίδι», το οποίο συντονίστηκε από την κ. Χριστίνα Γκατζόγια (συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Σχιστού) και την κ. Αρετάκη Στεφανία (συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων αστικού ιστού Πειραιά).