Παράπονα διατυπώθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα για αγορές από συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα που δραστηριοποιούνταν μέσω της πλατφόρμας Skroutz, τη γνωστή εταιρεία που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρικό εμπόριο.
Προηγήθηκαν καταγγελίες καταναλωτών για αγορές τους από συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο αγόρασαν προϊόντα μέσω του Skroutz και συγκεκριμένα το 365 shop που δεν ολοκληρώθηκαν, δηλαδή αν και προχώρησαν στην παραγγελία και την πληρωμή προϊόντων με κάρτα, αυτά δεν έφτασαν ποτέ στους ίδιους.
Η Skroutz από την πλευρά της τονίζει ότι:
«Αναφορικά με το συμβάν που έχει προκύψει με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, κατάστημα “365shop”, ως εταιρεία Skroutz επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
- Από τα πρώτα κιόλας σχόλια των καταναλωτών ανταποκριθήκαμε άμεσα, διερευνώντας την υπόθεση και προχωρήσαμε σε λήξη – διακοπή της συνεργασίας με το συγκεκριμένο κατάστημα.
- Ταυτόχρονα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της λειτουργίας και της δραστηριότητάς μας, την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των καταναλωτών, προχωρήσαμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών».
Οι καταγγελίες για το 365shop
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός νεαρού, ο οποίος σε βίντεο στο TikTok με τίτλο SKROUTZ SCAM προχώρησε σε καταγγελία για την περιπέτεια με την οποία ήρθε αντιμέτωπος όταν παρήγγειλε μία τηλεόραση από την επιχείρηση «365shop», με την οποία η πλατφόρμα Skroutz είχε επί σειρά ετών στρατηγική συνεργασία.
«Μπήκα στο Skroutz, βρήκα μία τηλεόραση σε πολύ καλή τιμή. Μπήκα στο πρώτο κατάστημα που είχε το οποίο συνεργάζεται με το Skroutz από το 2019 και είχε καλές κριτικές σχετικά. Είχε μόνο μία αρνητική», περιέγραψε αρχικά.
«Αφού, λέω, συνεργάζεται με το Skroutz τόσα χρόνια, είναι αξιόπιστο», συνεχίζει ο νεαρός. Ο νεαρός αποκάλυψε ότι η αγορά έγινε από το site 365shop.gr και σημείωσε ότι πριν προχωρήσει στην αγορά μίλησε τηλεφωνικά με εκπρόσωπο του site.
Καθώς οι μέρες περνούσαν και η παραγγελία δεν παραδινόταν, ο νεαρός υποστηρίζει ότι προσπάθησε να επικοινωνήσει με τη συγκεκριμένη εταιρεία, δεν έπαιρνε ωστόσο καμία απάντηση.
«Επικοινώνησα με το Skroutz, έκανα μία αρνητική αξιολόγηση, έπειτα μου έστειλαν ένα μέιλ, μου απάντησαν ότι η παραγγελία έχει παραδοθεί στον κούριερ και θα με ενημερώσουν με αριθμό voucher», είπε ο νεαρός.
Σύμφωνα με τον ίδιο όμως, την επόμενη μέρα παρατήρησε ότι είχαν κατέβει το site και η σελίδα στο Facebook της εταιρείας 365shop.gr, ενώ το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισαν άλλα 40-45 άτομα. Όλοι, όπως αναφέρει, επικοινώνησαν με το Skroytz και έλαβαν «την ίδια αυτοματοποιημένη απάντηση», που έλεγε ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι με λίγα λόγια» και τους παρότρυνε να προχωρήσουν σε μήνυση.
«Όλοι μας μπήκαμε σε αυτό το site και κάναμε παραγγελία μόνο και μόνο επειδή ήταν στο Skroutz. Οπότε από εδώ και πέρα το Skroutz για εμένα έχει φάει “χ”» σημειώνει, καταλήγοντας, ο νεαρός, και παροτρύνει τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και να προχωρούν σε αυτές μόνο με αντικαταβολή.
Το #Cancel_Skroutz trend στο Twitter
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι τις τελευταίες ημέρες το #cancel_skroutz έχει γίνει δημοφιλές στο Twitter και μέσω αυτού οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου εκφράζουν τα παράπονά τους τόσο για το 365shop.gr όσο και την πολιτική που ακολουθεί το ίδιο το Skroutz.
Η ανακοίνωση της Skroutz
Από την πλευρά της, η Skroutz προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με το ζήτημα, αναφέροντας τα εξής:
Αναφορικά με το συμβάν με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι Κ Ε, κατάστημα “365shop”, που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες και πάντα πιστοί στο όραμα μας να προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία στους καταναλωτές γνωστοποιούμε πως η συνεργασία μας με το συγκεκριμένο κατάστημα έχει οριστικά διακοπεί.
Να επισημάνουμε ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας (περισσότερες πληροφορίες εδώ).
Επιπροσθέτως, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με κάθε καταναλωτή που μας ενημέρωσε για την αποτυχία ολοκλήρωσης της παραγγελίας του και παρέχουμε συμβουλευτική υποστήριξη για τις διαδικασίες αποζημίωσης σε καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Καθώς συνεχώς φτάνουν καινούργια αιτήματα σε μας, τα επεξεργαζόμαστε με τη δέουσα προσοχή και συμβουλεύουμε τους καταναλωτές για τα επόμενα βήματα ανάλογα με την περίπτωση.
Ειδικότερα οι καταναλωτές που επέλεξαν την εξόφληση της παραγγελίας τους μέσω κάρτας -χρεωστικής ή πιστωτικής- μπορούν να αποζημιωθούν για το σύνολο του κόστους της παραγγελίας τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής.
Για όλους όσοι ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, στο πλαίσιο της παροχής της βέλτιστης δυνατής εμπειρίας ηλεκτρονικών αγορών, θα αποζημιωθούν με τη μορφή κουπονιού -ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας τους- μέσω του Skroutz Marketplace.
Τέλος, υπενθυμίζουμε πως για τις ηλεκτρονικές αγορές, η εξόφληση μέσω κάρτας παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής καθώς είναι και ο μόνος τρόπος που διασφαλίζει την επιστροφή των χρημάτων στο σύνολό τους.
Επιπλέον, θα θέλαμε να τονίσουμε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό όλοι οι καταναλωτές που αντιμετώπισαν πρόβλημα με τις παραγγελίες τους μέσω της συγκεκριμένης επιχείρησης να προχωρήσουν σε καταγγελία με σκοπό την επίλυση του προβλήματος από τους αρμόδιους φορείς με τους οποίους είμαστε σε διαρκή επικοινωνία.
Νεότερη ανακοίνωση για το θέμα με το ηλεκτρονικό κατάστημα 365 shop εξέωσε η Skroutz το απόγευμα της 14ης Απριλίου:
SKROUTZ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αναφορικά με το συμβάν που έχει προκύψει με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, κατάστημα “365shop”, ως εταιρεία Skroutz επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
- Από τα πρώτα κιόλας σχόλια των καταναλωτών ανταποκριθήκαμε άμεσα, διερευνώντας την υπόθεση και προχωρήσαμε σε λήξη – διακοπή της συνεργασίας με το συγκεκριμένο κατάστημα.
- Ταυτόχρονα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της λειτουργίας και της δραστηριότητάς μας, την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των καταναλωτών, προχωρήσαμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών.
Πιο συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι το κατάστημα 365 SHOP GR MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, με έδρα την Κατερίνη, δραστηριοποιούνταν στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz από το 2019, συμμετέχοντας σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, πληρώντας τις τότε ισχύουσες προϋποθέσεις για ένταξη στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών.
Στις 9/02/2022 προέβη σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος με έδρα την Αθήνα, ενώ η αλλαγή αναρτήθηκε επίσημα στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) στις 31/3/2022. Τη Δευτέρα 4/4/2022 λάβαμε τις πρώτες αρνητικές κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα και ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι μηχανισμοί ελέγχου μας.
Το κατάστημα την ίδια ημέρα αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz, καθώς διαπιστώθηκε η αλλαγή του καθεστώτος ιδιοκτησίας στο ΓΕΜΗ, για την οποία δεν ήταν ενήμερες ούτε οι τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόταν εως τότε το κατάστημα. Με κύριο γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, το κατάστημα αφαιρέθηκε άμεσα από την πλατφόρμα και προχωρήσαμε σε άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές ώστε να τους ενημερώσουμε να προχωρήσουν σε αμφισβήτηση της τραπεζικής τους συναλλαγής.
Εν συνεχεία με πρωταρχικό μας μέλημα μας την άψογη αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών. Αξίζει να αναφερθεί ότι από την έναρξη του συμβάντος μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχει ήδη απαντήσει σε 492 emails καταναλωτών στα οποία είτε προσφέρει αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας - μέσω του Skroutz Marketplace - για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε στηρίζει και βοηθά τους καταναλωτές που έκαναν την αγορά τους με κάρτα (χρεωστική η πιστωτική) να λάβουν πίσω τα χρήματά τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής. Έως τώρα έχουν εκδοθεί 106 κουπόνια αξίας: €51,418.75.
Ειδική μνεία οφείλει να γίνει στην πολιτική ένταξης καταστημάτων στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz η οποία και μεταβάλλεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου με στόχο να γίνεται όλο και πιο αυστηρή ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, η ισχύουσα πολιτική συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz από το Φεβρουάριο του 2022 είναι η εξής:
- Κάθε κατάστημα που επιθυμεί να εγγραφεί στο Skroutz με το δικό του e-shop θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον τρεις ετήσιες χρήσεις πριν την υποβολή της αίτησης. Παράλληλα, η εταιρεία θα πρέπει να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
- Αν το κατάστημα έχει λιγότερες από τρεις (κλεισμένες) χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών χαμηλότερο των 50.000 ευρώ (σε κάθε χρήση), τότε μπορεί να αξιοποιήσει το Skroutz Marketplace για τα επόμενα δύο χρόνια. Με την πάροδο των δύο ετών, θα μπορεί να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του redirection μοντέλου.
- Αν η εταιρεία έχει περισσότερες από τρεις χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών υψηλότερο των 50.000 ευρώ/χρήση, τότε μπορεί να αξιοποιήσει τόσο το μοντέλο συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών όσο και το Skroutz Marketplace.
- Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο κινητής τηλεφωνίας, laptop, tablet, κονσόλες παιχνιδιών θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους μόνο μέσω του Skroutz Marketplace (για τουλάχιστον δύο χρόνια).
Να υπογραμμιστεί τέλος, ότι τα στοιχεία κάθε εταιρείας ελέγχονται για την εγκυρότητά τους μέσω της εφαρμογής του GSIS (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων) ενώ είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο). Περισσότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή των εταιρειών στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz μπορείτε να βρείτε εδώ.
Κλείνοντας, να τονιστεί ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας (περισσότερες πληροφορίες εδώ).
Να υπογραμμίσουμε δε, ότι παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να βρισκόμαστε στο πλευρό του καταναλωτή ανά πάσα στιγμή και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε συστήματα και διαδικασίες που προσφέρουν άμεση, γρήγορη και εύκολη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές, συνδυαζόμενη με την κατάλληλη υποστήριξη και εξυπηρέτηση.