Κώστας Αχ. Καραμανλής: Ετσι θα προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ -Τα επόμενα βήματα - iefimerida.gr

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Ετσι θα προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ -Τα επόμενα βήματα

ΒΟΑΚ εικόνα από τμήμα Ηράκλειο - Μεσαρά
Εικόνα αρχείου από τμήμα που συνδέει Ηράκλειο και Μεσαρά / Φωτογραφία: EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην πορεία των έργων υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως κύριο μέλημα της κυβέρνησης είναι να αποκτήσει η Κρήτη έναν σύγχρονο και κυρίως ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο σημείωσε ότι αυτό που παρέλαβε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία ήταν «απλά και μόνο μια μολυβιά στον χάρτη» με έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, χωρίς καμία απολύτως μελετητική ωριμότητα. «Όλο το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί στον Ταμείο Ανάκαμψης αν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει καλά την δουλειά του, αλλά επί πέντε χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα» συμπλήρωσε ο Υπουργός, κάνοντας λόγο για πολιτική εξαπάτηση των κατοίκων της Κρήτης από την προηγούμενη κυβέρνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Καραμανλής -που ταυτόχρονα δρομολογεί την ενοποίηση των συστημάτων διοδίων, ώστε να λειτουργούν με ένα e-pass- εξήγησε ότι «μόλις αναλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, προχωρήσαμε σε σειρά ενεργειών για τη μελετητική ωρίμανση του έργου. Προχωρήσαμε πρώτα απ’ όλα στη δημοπράτηση και ανάθεση συμβάσεων εκτέλεσης γεωτεχνικών ερευνών και δοκιμών σε όλο το μήκος του τμήματος Χανιά – Νεάπολη και σε μια σειρά από μελέτες που είναι απαραίτητες για τη σωστή σύνταξη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Πιο συγκεκριμένα: για την κτηματογράφηση, για τα τοπογραφικά υπόβαθρα, για τα υδραυλικά έργα στα κατασκευασμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, για την Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση, για το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών».

«Τα προχωράμε όλα αυτά με ταχύτητα, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου», συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα, σημείωσε ότι με την αναπροσαρμογή του χρηματοδοτικού μοντέλου του ΒΟΑΚ, έχει εξασφαλιστεί η αποδοχή της χάραξης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, έχει γίνει μια αρχική κοστολόγηση των παρεμβάσεων που θα πρέπει να γίνουν στις υφιστάμενες Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες για την εκπόνηση σειράς μελετών για την οδοποιία, τις γεωλογικές μελέτες κ.λπ.».

Πώς θα «τρέξει» το χρηματοδοτικό μοντέλο για τον ΒΟΑΚ

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τo Χρηματοδοτικό μοντέλο, όπως έχει διαμορφωθεί αυτήν την στιγμή, έχει ως εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

· Πρώτον, τίμημα Μελετών – Κατασκευών σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, με πλήρη πρόβλεψη για την κατασκευαστική αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

· Δεύτερον, διατηρούμε τα πραγματικά διόδια, όπως προέβλεπε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με χρέωση 0,063 ευρώ/χλμ.

· Τρίτον, κυμαινόμενες πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο ως ποσοστό των πραγματικών διοδίων.

· Τέταρτον, χρηματοδοτική Συμβολή Δημοσίου ύψους – το μέγιστο – 800 εκατομμύρια ευρώ.

«Η ορθή επιλογή της τεχνικής λύσης είναι καίριας και αποφασιστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα του Έργου αλλά και για τη χρηματοδότησή του, με δεδομένο ότι αυτό θα υλοποιηθεί, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, με Σύμβαση Παραχώρησης» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ