Αποκάλυψη για τα Τέμπη: Τρία νέα βίντεο, λίγο πριν τη σύγκρουση -Δεν φαίνονται δεξαμενές στην εμπορική αμαξοστοιχία - iefimerida.gr

Αποκάλυψη για τα Τέμπη: Τρία νέα βίντεο, λίγο πριν τη σύγκρουση -Δεν φαίνονται δεξαμενές στην εμπορική αμαξοστοιχία

Τέμπη: Τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τις λαμαρινες
Τέμπη: Τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τις λαμαρίνες
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Νέα αποκαλυπτικά βίντεο για την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη ήρθαν στη δημοσιότητα. Πρόκειται για τρία βίντεο, τα οποία κατέθεσε στον εφέτη ανακριτή ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος.

Στο βιντεοληπτικό υλικό φαίνεται ξεκάθαρα η εμπορική αμαξοστοιχία να περνάει μέσα από τη σήραγγα Τεμπών στις 23:14, λίγο πριν από τη μοιραία σύγκρουση με την επιβατική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο τρένο δεν διακρίνεται κάποια δεξαμενή με εύφλεκτο υλικό επάνω στις πλατφόρμες. Οι τρεις πρώτες πλατφόρμες φαίνεται να μεταφέρουν μόνο λαμαρίνες και ακολουθούν τα βαγόνια κοντέινερ.

Δείτε το βίντεο που ανήρτησε ο Άρης Πορτοσάλτε:

Η Καθημερινή ανήρτησε και δεύτερο βίντεο (στο 01:06), από άλλη κάμερα, επίσης από τη Σήραγγα Τεμπών, στο βόρειο μέτωπο:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για δύο από τα τρία βίντεο που, όπως είχε αποκαλύψει νωρίτερα σήμερα ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, κατέγραψαν την εμπορική αμαξοστοιχία.

Τα βίντεο αφορούν στο βιντεοληπτικό υλικό των σημείων της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 στις ακόλουθες χρονοσημάνσεις καταγραφής:

  • Σήραγγα Πλαταμώνα, Νότιο Μέτωπο, Κάμερα 3 – 23:03’:05’’
  • Κέντρο Ελέγχου Πληροφοριών Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, Βόρειο Μέτωπο, Κάμερα 5 – 23:13’:52’’
  • Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης – Σήραγγα Τεμπών, έξοδος διαφυγής, Κάμερα 4 – 23:14’:31’’.

Τα συγκεκριμένα βίντεο κατατέθηκαν στον ανακριτή και θα ελεγχθούν ως προς την γνησιότητά τους από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Αστυνομίας.

Στο ερώτημα γιατί δεν είχαν εντοπιστεί τα επίμαχα βίντεο ως τώρα, ο Βασίλης Καπερνάρος, σύμφωνα με την «Καθημερινή», φέρεται να υποστηρίζει ότι τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία security έδωσε εντολή να ερευνηθούν όλοι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές του επιχειρησιακού κέντρου που χρησιμοποιούν απομακρυσμένη λήψη αρχείων καταγραφής προκειμένου να βρεθεί υλικό σχετικό με τα Τέμπη το οποίο ενδεχομένως δεν είχε μέχρι τότε εντοπιστεί. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε μόνη της τη διαδικασία ανάκτησης του υλικού και την περασμένη Τετάρτη ο νομικός εκπρόσωπος τα κατέθεσε στον ανακριτή. Σημειώνεται ότι σε προηγούμενες περιπτώσεις είχε ζητηθεί η συνδρομή των ελληνικών αρχών και πραγματογνωμόνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγές από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ανέφεραν επίσης στην «Κ» πως ο Οργανισμός έχει ζητήσει το οπτικό υλικό, το οποίο δεν έλαβε απευθείας και αναμένει την επικύρωση της γνησιότητάς του.

Ο γνωστός ποινικολόγος, ο οποίος είναι δικηγόρος εταιρείας που φυλάσσει τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ τόνισε ότι κατατέθηκαν στον εφέτη ανακριτή κ. Μπαϊκάμη τρία νέα βίντεο πριν γίνει η σύγκρουση των τρένων.

«Πρόκειται για τρία βίντεο που αποκαλύπτουν τρία χρονικά σημεία της πορείας της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το σημείο που έγινε αυτό το τραγικό συμβάν. Αποκαλύπτουν την πραγματικότητα των όσων συνέβησαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Είναι τρία βίντεο που αποκαλύπτουν το σημείο διέλευσης και τον χρόνο διέλευσης από τη σήραγγα Πλαταμώνα, από το κέντρο ελέγχου πληροφορίας της Ραψάνης της σήραγγας Τεμπών στο βόρειο μέτωπο, και από το κέντρο ελέγχου πληροφορίας της Ραψάνης στη σήραγγα Τεμπών στην έξοδο διαφυγής. Τα βίντεο είναι με χρόνο, με ώρα, με πρώτα λεπτά και με δευτερόλεπτα και περιλαμβάνουν όλα τα βαγόνια. Η βιντεοσκόπηση έγινε από την εταιρεία που εκπροσωπώ ως δικηγόρος της.

»Η εταιρεία αυτή προστατεύει και φυλάσσει τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ με τεχνικά μέσα και drones και είναι υπεύθυνη για να δίνει στοιχεία για τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα. Μετά από κλήση του ανακριτή, η εταιρεία βρήκε τα στοιχεία και τα έδωσε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος Βασίλης Καπερνάρος.

Ερωτηθείς, ειδικότερα, αν τα βίντεο είναι ευδιάκριτα, ο Βασίλης Καπερνάρος ήταν κατηγορηματικός:

«Είναι διαυγέστατο και καθαρότατο από τον απλό μέσο άνθρωπο. Μπορούν να το ελέγξουν, να το ερευνήσουν και να το διασταυρώσουν οι ενδιαφερόμενοι και να έχουν τη δυνατότητα να το μελετήσουν. Είναι μέρος της δικογραφίας. Αποκαθίσταται η αλήθεια. Όσοι το δουν, θα διαπιστώσουν ότι αυτή είναι η αλήθεια. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία διήλθε από πολλά σημεία. Δεν φαίνεται τίποτα πάνω στις πλατφόρμες. Έχουν μόνο λαμαρίνες οι τρεις πλατφόρμες και μετά ακολουθούν τα βαγόνια κοντέινερ. Τα σημεία αυτά από τα βίντεο είναι πριν το σημείο της σύγκρουσης. Ό,τι βρέθηκε τα πήγαμε στον ανακριτή. Δείχνουν πώς ακριβώς ήταν η αμαξοστοιχία και τι μετέφερε. Αυτά που φαίνονται είναι στις πλατφόρμες. Δεν υπάρχουν δεξαμενές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, σύμφωνα με την Hellenic Train

Σημειώνεται ότι η Hellenic Train σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει στις 30/1 περιέγραφε τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία 63503, κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;

Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

  • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο - 7ο βαγόνι)
  • Μπύρες (8ο - 9ο βαγόνι)
  • Σύρματα από σίδηρο (10ο - 11ο βαγόνι)
  • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο - 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ