Η μόδα είναι πρωτίστως αισθητική. Το ιστορικό πολυκατάστημα notos, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Αιόλου απέκτησε μια εντυπωσιακή νέα πρόσοψη. Έμπνευση και δημιουργία δένουν αρμονικά σε κομψές γραμμές. Συναντήσαμε τη Βαλέρια Τάραντο, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Notos, και είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε το νέο στρατηγικό όραμα για την πορεία των πολυκαταστημάτων. Και η αίσθηση ανανέωσης στο κέντρο της πόλης είναι πια γεγονός!
Χρώμα, πάθος, σύγχρονη αισθητική! Τι στάθηκε πηγή έμπνευσης για τη νέα πρόσοψη του πολυκαταστήματος notos;
Β.Τ.: Η νέα πρόσοψη του πολυκαταστήματος εμπνεύστηκε από το πρόσφατο rebranding των notos, από τα συνοδευτικά εικαστικά και τα έντονα χρώματα! Πριν από 4 χρόνια που ανέλαβα τα πολυκαταστήματα διαπιστώσαμε την ανάγκη της ανανέωσης. Προχωρήσαμε σε ένα πολύ «δυναμικό» rebranding και ταυτόχρονα είχαμε στο μυαλό μας και την ανάγκη για ανανέωση του ιστορικού κτηρίου. Ένα κτήριο που είναι σε λειτουργία για πάνω από 100 χρόνια, σε μια περιοχή που έχει υποστεί ένα μεγάλο πλήγμα με την κρίση που πέρασε η Ελλάδα, πιστεύαμε ότι ήρθε η ώρα να προσφέρει μια νότα χαράς και αισιοδοξίας. Στο ύφος της πόλης μας ταιριάζουν τα graffiti και για αυτό επιλέξαμε να συνεργαστούμε με έναν καταξιωμένο καλλιτέχνη, όπως ο Ιάσωνας Μέγκουλας, που αμέσως αγκάλιασε την ιδέα.
Ήταν τελικά μεγάλη πρόκληση για τον διακεκριμένο καλλιτέχνη Ιάσωνα Μέγκουλα η ένωση της ιστορίας του εμβληματικού κτηρίου με τα μοντέρνα μοτίβα στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον;
B.T.: «Η ζωή πάντα θα χωράει περισσότερη τέχνη» πιστεύει ο Ιάσωνας! Το κτήριο από μόνο του είχε την τέλεια πρόσοψη για έναν καλλιτέχνη ήταν κυριολεκτικά ένας τεράστιος καμβάς 800 τμ! Σίγουρα ήταν μια πρόκληση για τον Ιάσωνα, που είναι όμως συνηθισμένος και αγκαλιάζει όλες τις προκλήσεις με ένα χαμόγελο. Όταν του πρωτοπαρουσιάσαμε την ιδέα για το project ήμασταν εμείς οι ίδιοι διστακτικοί λόγω των δυσκολιών που θα αντιμετωπίζαμε. Ο Ιάσωνας είναι αυτός που πίστεψε ότι είναι εφικτό και έβαλε όλες του τις δυνάμεις ‘to make it happen”!
Με δικά του λόγια: «Κάθε μέρα παίζεις με τα χρώματα, τα συνδυάζεις, ακόμα και στον τρόπο που ντύνεσαι». Ο Ιάσωνας βλέποντας τα ζωηρά χρώματα και τα παιχνιδιάρικα σχήματα ήταν σίγουρος πως ένα εικαστικό που θα συμπεριλάμβανε όλα αυτά, θα άρεσε στους Αθηναίους, που κινούνται στο κέντρο και θα τους έκανε να χαμογελούν!
Το business story των πολυκαταστημάτων notos χαρακτηρίζεται από αγάπη για την τελειότητα, premium επιλογές και προσφορά κορυφαίας αγοραστικής εμπειρίας. Πώς το brand ανανέωσε την ταυτότητά του και καταφέρνει διαχρονικά να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;
Β.Τ.: Το notos είναι ένα όνομα συνδεδεμένο με την εμπιστοσύνη και την οικειότητα. Παρόλα τα δύσκολα χρόνια που πέρασε μέσα στην κρίση, όπου είχαν ως αποτέλεσμα να βγάλει μια εικόνα «κούρασης» το πολυκατάστημα, ο Έλληνας καταναλωτής είναι πολύ συνδεδεμένος με αυτό. Όλες οι ενέργειες μας και η ανανέωση της ταυτότητας, έχουν σκοπό την ενίσχυση αυτής της εμπιστοσύνης. Η φιλοσοφία μας είναι ότι τα πολυκαταστήματά μας πρέπει να είναι μια από τις πρώτες επιλογές των καταναλωτών “your go to store” και ταυτόχρονα να είναι φιλικό και οικείο στον καταναλωτή. Θέλουμε ο κάθε πελάτης να νιώθει άνετα, σαν να βρίσκεται στο δικό του χώρο, να βρίσκει εκεί τις ανάγκες του, και να αντιμετωπίζεται με τον τρόπο που αξίζει. Επιδιώκουμε πως η εικόνα που χτίζουμε υποστηρίζει ένα πολυκατάστημα όπου η άνεση και η ευχαρίστηση του πελάτη είναι πάντα σε πρώτο πλάνο. Θέλουμε να είμαστε ο multi retailer, όπου ο πελάτης μας είναι το επίκεντρο και το στυλ δεν είναι απρόσιτη πολυτέλεια. Το motto της καμπάνιας είναι «my style my notos … o notosμου»!
Ποιες είναι οι προοπτικές και βέβαια οι επιδιώξεις για το omni brand notos;
Β.Τ.: Τα τελευταία χρόνια το omni channel αγοραστικό περιβάλλον αναπτύσσεται ραγδαία. Σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον, οι καταναλωτές εκτίθενται σε ιδέες και τάσεις από όλο τον κόσμο καθημερινά. Πράγμα που σημαίνει ότι ενημερώνονται πιο γρηγορά και αλλάζουν τις συνήθειες τους, καθιστώντας αναγκαίο να αξιολογούμε τις ανάγκες του καταναλωτή μας πιο συχνά και να διαμορφώνουμε τη στρατηγική μας. Συγχρόνως, μας δίνεται η δυνατότητα να «αγγίξουμε» και νέους καταναλωτές.
Οι νεότεροι καταναλωτές ηλικίας 18-30 έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνολικότερη καταναλωτική κίνηση, είναι οι κατεξοχήν που επηρεάζονται από ερεθίσματα που δέχονται μέσω ενός εκτενούς δικτύου digital μέσων και ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, η Ελλάδα τα τελευταία 2 χρόνια απολαμβάνει ένα momentum με αυξημένη τουριστική κίνηση. Για εμάς και οι νεότεροι, αλλά και το τουριστικό κοινό, είναι ένας νέος καταναλωτής και πρεπει να προβλέψουμε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε και αυτό το κοινό. Την ίδια στιγμή κρατάμε καλά στο μυαλό μας τις ανάγκες των ήδη καταναλωτών μας, που μας δείχνουν την εμπιστοσύνη τους τόσα χρόνια, αλλά και την οικονομική κατάσταση του μέσου Έλληνα καταναλωτή. Βασικό κριτήριο για τη διαμόρφωση της στρατηγικής μας είναι ότι θελουμε να συνεχίσουμε να απευθυνόμαστε σε όλες τις οικονομικές τάξεις και να προσφέρουμε μεγάλη ποικιλία τιμών και εμπορευμάτων, και να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τις ανάγκες όλων των καταναλωτών, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση.
Γιατί το καταναλωτικό κοινό να επιλέξει τα πολυκαταστήματα του ομίλου; Υπάρχει reason why με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα;
Β.Τ.: Τα notos - ως ιστορικά πολυκαταστήματα - προσφέρουν ένα περιβάλλον οικείο για όλους και εμπνέουν μια εμπιστοσύνη. Ο καταναλωτής είναι μεν το επίκεντρο μας, αλλά μέσα στα καταστήματα μας θελουμε να νιώθει όσο πιο ανετά μπορεί, να νιώθει ευπρόσδεκτος πάντα - ακόμα και εάν απλά θέλει να κάνει μια βόλτα. Ποντάρουμε στο αγοραστικό περιβάλλον που έχουμε δημιουργήσει, όπου κάθε καταναλωτής μας θα βρίσκει επιλογές για το στυλ του σε ένα μεγάλο εύρος τιμών, ενώ ταυτόχρονα θα απολαμβάνει την εξυπηρέτηση των Ομάδων μας με προσωποποιημένες συμβουλές. Δεν θέλουμε απλά ένα πελάτη, αλλά έναν ευχαριστημένο πελάτη! Θέλουμε να είμαστε ο multi retailer, όπου ο πελάτης μας είναι το επίκεντρο και το στυλ δεν είναι απρόσιτη πολυτέλεια!
Επιπλέον, το Customer satisfaction το αποδεικνύει, καθώς και το μεγάλο ποσοστό πιστότητας που έχουμε. Το πρόγραμμα πιστότητας notos more μετράει παραπάνω από 380.000 μέλη, που απολαμβάνουν προνόμια και έξυπνες προσφορές όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για εμάς να μαθαίνουμε τον πελάτη μας και για εκείνον να απολαμβάνει προνόμια. Τέλος όντας ένα πιο μικρό πολυκατάστημά προσφέρουμε ένα πιο απλουστευμένο customer journey, που στις μέρες μας - που όλα είναι πολύπλοκα - ο καταναλωτής μας το εκτιμά!