Αυξήθηκε κατά 37.5% η κίνηση στους δρόμους στο δεύτερο lockdown - iefimerida.gr

Αυξήθηκε κατά 37.5% η κίνηση στους δρόμους στο δεύτερο lockdown

Μποτιλιάρισμα στο κέντρο της Αθήνας
Αυξημένη σημαντικά είναι η κίνηση στους δρόμους / Φωτογραφία: Intime
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας εν μέσω lockdown, τα οποία δημοσίευσε το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών.

Μετά τις χθεσινές εικόνες απίστευτου μποτιλιαρίσματος στον Κηφισό, έχει ενδιαφέρον η στατιστική εικόνα από την κίνηση στους δρόμους στην διάρκεια της καραντίνας, συγκριτικά με το πρώτο lockdown την περασμένη άνοιξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με αυτά, λοιπόν, τα στοιχεία, η κίνηση στο δεύτερο lockdown έχει αυξηθεί κατά 37,5% σε σχέση με το πρώτο, ενώ αντίθετα, μειώθηκε κατά μόλις 15,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που δεν είχαμε καραντίνα.

Ποιοι δρόμοι έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΔΚ, η κυκλοφορία στην Αττική δείχνει μείωση σε κεντρικούς δρόμους όπως η Μεσογείων, η Συγγρού και η Πανεπιστημίου, ενώ αντίθετα, μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στην Κηφισού, την Ποσειδώνος, την Κηφισίας και την Βασιλίσσης Σοφίας.

Ενα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι πως στην Αττική μόνο, η κίνηση στο πρώτο lockdown είναι πως η κίνηση σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019, ήταν μειωμένη κατά 49.5%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα κυκλοφοριακά στοιχεία

Αναλυτικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της στατιστικής ανάλυσης που πάρθηκε για περιόδους με lockdown και χωρίς (Μάρτιος και Δεκέμβριος 2019/2020) για 12 βασικές αρτηρίες της Αττικής (Slide 2 και 3), παρατηρούνται τα εξής:

  • Η κυκλοφορία κατά την διάρκεια του 2ου lockdown φαίνεται να αυξήθηκε κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου lockdown. Γεγονός που οφείλεται στη διαφοροποίηση των περιοριστικών μέτρων κατά τη δεύτερη φάση.
  • Στο 2ο lockdown όπως έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Δεκέμβριος 2019) που δεν είχαμε ακόμα το θέμα της πανδημίας.
  • Η αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο lockdown έδειξε ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και τα ποσοστά μείωσης ή αύξησης της κυκλοφορίας ανάλογα με τη την χρονική περίοδο (Slide 7,8 ,9 ). Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:

  • Πανεπιστημίου (77,3% μείωση), Πατησίων – Αλεξάνδρας (μόλις 3,8%-9,8% μείωση)
  • Μεσογείων – Συγγρού (έως και 59,8% μείωση) / Slide 8

Επίσης από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι τέσσερις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά οδικές αρτηρίες (Slide 10,11) είναι η Λ. Κηφισού η οποία έχει τον μεγαλύτερο ημερήσιο φόρτο, ακολουθεί η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και τέλος η Λ. Κηφισίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΚΔΚ λειτουργεί σε 24ωρη βάση και παρακολουθεί με κάμερες την κυκλοφορία στις κεντρικές αρτηρίες, ενώ οι συγκοινωνιολόγοι προχωρούν στην εκπόνηση νέων μελετών για τη βελτίωση των ρυθμίσεων φωτεινής σηματοδότησης σε διάφορους κόμβους με στόχο την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής.

Τα σχετικά στατιστικά στοιχεία έχουν επεξεργαστεί από το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου με το συντονισμό της αρμόδιας Εντεταλμένης Συμβούλου Τεχνικών Έργων Ε. Κοσμίδη, του Συμβούλου Μεταφορών Ε. Ματσούκη, του Συμβούλου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής Κ. Λογοθέτη, του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής Π. Καρυώτη και του προϊστάμενου του Κέντρου Διαχείρισης και Μελετών Κυκλοφορίας Α. Κουτσούρη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ