Το μήνυμα ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα αυστηροποιηθεί περαιτέρω και πως θα δημιουργηθεί ένα σχέδιο για την οδική συμπεριφορά των πολιτών έστειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής, από το βήμα της Βουλής, υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την οδική ασφάλεια, και τον ΚΟΚ, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του.
Το συγκεκριμένο σχέδιο -με αφορμή τα πρόσφατα ευτράπελα στη Μαλακάσα- θα συνοδευτεί, όπως είπε, κι από νομοθετική ρύθμιση με στόχο την δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.
Αυστηροποιείται ο ΚΟΚ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη συνέχεια ανέφερε πως η αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού γιατί όπως σημείωσε «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο». Παράλληλα υπογράμμισε πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών κάτι το οποίο όπως είπε δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου.
Ακολούθως, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα» επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών, κας Φωτεινής Πιπιλή για την αυστηροποίηση των ποινών του ΚΟΚ στις παραβάσεις των οδηγών στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες. Συμπλήρωσε δε πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ, όσο και για την διασφάλιση της επιβολής των κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.