Σώα είναι η πιλότος Mirage 2000-5, η οποία αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει κατά την διάρκεια της τροχοδρόμησης στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.
Η νεαρή πιλότος, όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα, ακολούθησε με ψυχραιμία το πρωτόκολλο, αυτά για τα οποία είχε εκπαιδευτεί, και ενεργοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα, το οποίο λειτούργησε κανονικά.
Καραϊωσηφίδης: «Δεν ξέρουμε αν το Mirage ερχόταν με κάποιο πρόβλημα»
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης μιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ είπε ότι «δεν ξέρουμε αν το Mirage ερχόταν με κάποιο πρόβλημα, ίσως με τα υδραυλικά». Όπως εξήγησε, η τροχοδρόμηση γίνεται «με σταδιακή πέδηση, φρεναρίσματα δηλαδή. Όλα τα αεροπλάνα είναι εφοδιασμένα με το ίδιο σύστημα που είναι και τα αυτοκίνητα, έτσι σε περίπτωση που διαπιστωθεί ασυμμετρία στην πέδηση, επεμβαίνει αυτόματα. Από την άλλη μεριά, στα Mirage υπάρχουν αναφορές για προβλήματα στο παρελθόν στο σύστημα πέδησης. Δηλαδή, μπλοκάρουν. Υπάρχουν προηγούμενες αναφορές για προβλήματα στη διάρκεια της πέδησης. Δεν είναι κάτι που το ακούμε πρώτη φορά», είπε.
Πώς λειτουργεί το εκτινασσόμενο κάθισμα στα Mirage
Συνεχίζοντας εξήγησε ότι όλα τα μαχητικά διαθέτουν εκτινασσόμενα καθίσματα τα οποία σε μηδενική ταχύτητα και μηδενικό ύψος μπορούν να ενεργοποιηθούν και να εκτοξεύσουν τον χειριστή. Όπως είπε, στη χώρα μας έχει συμβεί ένα ακόμη παρόμοιο περιστατικό εκτόξευσης καθίσματος από το έδαφος.
Εξηγώντας τη διαδικασία της εκτίναξης περιέγραψε το εκτινασσόμενο κάθισμα ως μία ρουκέτα. «Δηλαδή το κάθισμα που κάθεται πάνω ο πιλότος έχει μία ρουκέτα ενσωματωμένη η οποία τον εκτοξεύει αρκετά δεκάδες μέτρα. Ταυτόχρονα η διαδικασία είναι ότι υπάρχει ένα μικρό αλεξίπτωτο το οποίο σταθεροποιεί το κάθισμα το αποχωρίζεται από το σώμα του πιλότου, αναπτύσσεται το κύριο αλεξίπτωτο και ο πιλότος προσγειώνεται αρκετά δίπλα στο αεροπλάνο του», είπε.
Τέλος, σημείωσε ότι η όλη διαδικασία εγκατάλειψης, όταν ενεργοποιείται το κάθισμα, διαρκεί 30 με 40 δευτερόλεπτα.