Αττική Οδός: Μείωση τιμής στα 2,5 ευρώ -Αναμένεται η τελική έγκριση - iefimerida.gr

Αττική Οδός: Μείωση τιμής στα 2,5 ευρώ -Αναμένεται η τελική έγκριση

Αυτοκινητόδρομος
Αυτοκινητόδρομος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά με γοργούς ρυθμούς τους σχεδιασμούς του για τις αποκρατικοποιήσεις παρότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και τα πάντα «παγώνουν». Τι ισχύει για Αττική Οδό, Λιμένα Ηρακλείου και μαρίνα Αργοστολίου.

Εξελίξεις αναμένονται τον μήνα που διανύουμε αναφορικά με το μέλλον της Αττικής Οδού, αλλά και δύο ακόμη σημαντικών υποδομών της χώρας, του Λιμένα Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και της Μαρίνας στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στην Αττική Οδό, κατά τη χθεσινή (24/4) συνεδρίαση του ΤΑΙΠΕΔ ενημερώθηκαν τα μέλη του ΔΣ για το τελικό κείμενο της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης του νευραλγικού οδικού άξονα του λεκανοπεδίου. Το ΔΣ εξουσιοδότησε τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Δημήτρη Πολίτη να «τρέξει» ο ίδιος το θέμα της σύμβασης παραχώρησης του προαναφερθέντα οδικού άξονα, για τον οποίο έχει δοθεί το «πράσινο φως» από το αρμόδιο υπουργείο, το Υποδομών και Μεταφορών κι αναμένεται ακόμη η έγκριση του ΥΠΟΙΚ, το οποίο αναμένεται να προχωρήσει σε τυχόν παρατηρήσεις και στην τελική έγκριση το πολύ στο επόμενο δεκαήμερο. Πλέον, η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να μετατεθεί για τις αρχές Ιουλίου, μιας και η 29η Μαΐου, μια εβδομάδα μετά τις εκλογές, δεν είναι και ιδιαίτερα... βολική για να τρέξουν οι διαδικασίες.

Αττική Οδός: Τιμές ανάλογα με την συμφόρηση του άξονα

Ωστόσο, το κείμενο της Σύμβασης αναμένεται να παραδοθεί στους οκτώ ενδιαφερόμενους προς το τέλος του μήνα. Βάσει συμφωνίας ΤΑΙΠΕΔ - Υπουργείο Υποδομών προβλέπεται καταβολή αντιτίμου για κάθε διέλευση 2,5 ευρώ, όπως αναφέρει η «Καθημερινή». Ωστόσο, το αντίτιμο μπορεί να αναθεωρηθεί μετά την παρέλευση 5ετίας, εφόσον υπάρξουν διαφοροποιήσεις και νέα δεδομένα, σε ό,τι αφορά στις συνθήκες κίνησης των οχημάτων στον οδικό άξονα. Κάτι που σημαίνει ότι αν για παράδειγμα ο οδικός άξονας παρουσιάζει σημάδια συμφόρησης, όπως γίνεται τώρα στην έξοδο προς Λαμία, τότε, ο παραχωρησιούχος θα έχει δικαίωμα ανατίμησης, με στόχο την ανάσχεση της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, ώστε να καταστεί λειτουργικός. Γι’ αυτό η Σύμβαση Παραχώρησης θα περιλάβει ειδικούς δείκτες (KPIs), που θα αξιολογούν τη λειτουργία του οδικού άξονα σε καθεμία από τις πέντε πενταετίες της σύμβασης παραχώρησης.

Για την Αττική Οδό έχουν προκριθεί 8 επενδυτικά σχήματα που είναι τα εξής:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
  • Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
  • Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

Λιμένας Ηρακλείου

Η δεύτερη αποκρατικοποίηση αφορά στον Λιμένα Ηρακλείου Κρήτης, η παραχώρηση του οποίου σε ποσοστό 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ) προσέλκυσε δύο δεσμευτικές προσφορές κατά την τελευταία ημέρα της διενέργειας του διαγωνισμού. Οι ενδιαφερόμενοι είναι οι εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. – NECTAR HOLDINGS LTD
  • Κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι φάκελοι των προσφορών των υποψήφιων επενδυτών θα αποσφραγιστούν την Τετάρτη 26 Απριλίου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Μαρίνα Αργοστολίου Κεφαλονιάς

Η τρίτη κατά σειρά αποκρατικοποίηση που προχώρησε κατά τη χθεσινή (24/4) συνεδρίαση ήταν αυτή της μαρίνας Αργοστολίου στην Κεφαλονιά. Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την εισήγηση, η οποία προέκρινε και τους έξι ενδιαφερόμενους για τη β’ φάση του διαγωνισμού επιλογής προτιμητέου επενδυτή για την αξιοποίηση της μαρίνας.

Οι έξι ενδιαφερόμενοι είναι οι εξής:

Α1 ΓΙΩΤ ΤΡΕΪΝΤ ΚΟΝΣΟΡΤΙΟΥΜ Α.Ε. (YACHT TRADE CONSORTIUM S.A.)
• Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΕΒΕ
• ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
• D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.
• LAMDA MARINAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ
• Noam Cohen

Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 έτη, ενώ δύναται να θεσπιστεί δικαίωμα προαίρεσης του Ταμείου για την περαιτέρω παράταση της διάρκειας παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη κατά το μέγιστο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ