«Όταν πίνω, δεν οδηγώ»: Πόσες φορές το έχουμε ακούσει και πόσες φορές άραγε το έχουμε τηρήσει; το τηρούμε; Με αφορμή την εορταστική περίοδο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θέλει, για άλλη μία φορά, να στείλει το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ, για γιορτές χωρίς ατυχήματα.
Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελεί μία μοναδική ευκαιρία ανάπαυλας και διασκέδασης. Από τα μέσα Δεκεμβρίου και λίγο μετά την αλλαγή του χρόνου, η διάθεση φοράει τα γιορτινά της, η ρουτίνα της καθημερινότητας ανατρέπεται και δίνει τη θέση της σε ευχάριστες στιγμές με οικογένεια και φίλους, σε γιορτινά τραπέζια και εξόδους, εκδρομές, βόλτες και στιγμές διασκέδασης. Στιγμές που όμως συχνά αμαυρώνονται από τροχαία ατυχήματα που στατιστικά αυξάνονται κατά την εορταστική περίοδο.
Γιορτές χωρίς τροχαία και θύματα στην άσφαλτο, είναι η βούληση και η ευχή όλων μας. Προκειμένου όμως να μετατραπεί η ευχή σε πραγματικότητα χρειάζονται δράσεις και πρωτοβουλίες που θα προτρέπουν τους οδηγούς προς μία αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στην οδήγηση. Η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προσέγγισης αυτής. Οι στιγμές χαλάρωσης, διασκέδασης και ξεγνοιασιάς δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχνάμε ότι αλκοόλ και οδήγηση δεν συνδυάζονται ποτέ! Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Όταν οδηγώ, δεν πίνω!
Η προσπάθεια αυτή βρίσκει την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αρωγό και συμπαραστάτη. Μέσα από μία σειρά στοχευμένων δράσεων, στο πλαίσιο της δέσμευσης της για την προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης, προωθεί έμπρακτα την καλλιέργεια της κουλτούρας του υπεύθυνου οδηγού. Βασική αρχή της εταιρίας είναι ότι η κατανάλωση μιας μπίρας συνδέεται με ευχάριστες εμπειρίες που φέρνουν κοντά τους ανθρώπους και προσφέρει απόλαυση αλλά πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.
Νηφάλιος Οδηγός: ο «ήρωας-προστάτης» της εξόδου της παρέας
Από το 2008, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με τη μη κυβερνητική οργάνωση «ΝΗΦΑΛΙΟI-Στην υγειά μας», η οποία ασχολείται αποκλειστικά με την εκπαίδευση σε θέματα κατανάλωσης αλκοόλ. Βασικός στόχος είναι η προώθηση της κουλτούρας του Νηφάλιου οδηγού σε κάθε παρέα και κάθε περίσταση. Το όραμα της εκστρατείας είναι να καλλιεργηθεί η συνήθεια της επιλογής ενός ατόμου κάθε φορά από την παρέα, ο οποίος θα αναλάβει την ασφαλή επιστροφή της.
O «Νηφάλιος Οδηγός» είναι ένας καθημερινός «ήρωας-προστάτης» που συμμετέχει στη διασκέδαση με την παρέα του, χωρίς όμως να καταναλώνει αλκοόλ γιατί θα είναι αυτός/αυτή που θα γυρίσει την παρέα με ασφάλεια στο σπίτι μετά από μία βραδινή έξοδο. Η κουλτούρα αυτή αποτελεί στάση ζωής, δείγμα πολιτισμού που χρειάζεται συνεχή επένδυση ιδιαίτερα στην εκπαίδευση των νέων οδηγών, ώστε να καταστεί με τον καιρό σε μία συνήθεια.
Το πρόγραμμα της εκστρατείας περιλαμβάνει ακόμα ομιλίες και δράσεις σε πανεπιστήμια και τοπικές κοινότητες, με την οργάνωση επιμορφωτικών κύκλων και ομιλιών για τον αλκοολισμό.
Όταν οδηγώ, δεν πίνω!
Επίσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει δεσμευτεί ότι θα αφιερώνει το 10% της διαφημιστικής δαπάνης της μπίρας Heineken σε καμπάνιες που στοχεύουν αποκλειστικά στην προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ, με έμφαση στην οδική ασφάλεια.
Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιώντας την παγκόσμια δυναμική της Heineken ως χορηγού της Formula 1 προβάλλει μια εντυπωσιακή καμπάνια με πρωταγωνιστή τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Nico Rosberg, οποίος γίνεται ο πρεσβευτής του μηνύματος «Όταν οδηγώ, δεν πίνω». Ο Νico Rosberg λειτουργεί ως πρότυπο που κάνει την συμπεριφορά ελκυστική για το κοινό, καταπολεμώντας το στερεότυπο ότι αυτός που δεν πίνει είναι εκτός παρέας. Γιατί στο τέλος της ημέρας, coοl είναι αυτός που όταν οδηγεί δεν πίνει καθόλου αλκοόλ και θα οδηγήσει την παρέα του πίσω με ασφάλεια.
Γιορτές χωρίς ατυχήματα. Ας κάνουμε φέτος την ευχή πράξη. Σε αυτές τις γιορτές γίνε ο νηφάλιος οδηγός της παρέας και κάνε τη διαφορά!