Σε μήκος 17 έως 20 χιλιομέτρων φτάνει η ουρά των φορτηγών που περιμένουν να περάσουν το μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, τα οποία αναγκάζονται να μένουν σταματημένα για ώρες ατελείωτες, ως και μέρα ολόκληρη, μέχρι οι οδηγοί να υποβληθούν σε rapid test για τον κορωνοϊό και να πάρουν το «πράσινο φως» της διέλευσης.
Τις διαδικασίες, που γίνονται με ρυθμούς «χελώνας», κατήγγειλε στο GRTimes.gr o αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κοσμίδης, τονίζοντας ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης, αφού όλη η διακίνηση των εμπορευμάτων γίνεται από τους Ευζώνους.
«Δύο μέτρα πρέπει να ληφθούν: να βάλουν και άλλα κλιμάκια του ΕΟΔΥ στους Ευζώνους για να διενεργούν τεστ και να δημιουργηθεί μία ξεχωριστή γραμμή για τα φορτηγά-ψυγεία που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα», τόνισε ο κ. Κοσμίδης.
Δεν μπορεί, υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΕΤΑΘ, να εξυπηρετείται η διακίνηση εμπορευμάτων από το ένα κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, το οποίο μάλιστα διενεργεί rapid tests από τις 8 το πρωί ως τις 7 το βράδυ.
«Οι ουρές των φορτηγών είναι ατελείωτες και βεβαίως το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο για τα φορτηγά-ψυγεία, τα οποία όταν περιμένουν, σταματημένα, πέφτει η απόδοση των ψυκτικών θαλάμων τους, με αποτέλεσμα να αλλοιώνονται τα προϊόντα, άρα τίθεται ζήτημα ασφάλειας των προϊόντων και δημόσιας υγείας».
Ο κ. Κοσμίδης υποστήριξε επίσης ότι δεν είναι λογικό να κλείνουν τα σύνορα το βράδυ. Θα πρέπει, πρόσθεσε, οι αρμόδιες αρχές να δώσουν λύσεις, γιατί με τις καθυστερήσεις στα σύνορα προκαλούνται αλυσιδωτά προβλήματα στο εμπόριο αλλά και στην παραγωγή.
Να σημειωθεί ότι στις αρχές Μαρτίου είχαν κάνει κινητοποιήσεις για το ίδιο θέμα οι αυτοκινητιστές, με την Ομοσπονδία τους (ΟΦΑΕ) να ζητεί λύσεις στο πρόβλημα των πολύωρων καθυστερήσεων.