Πρώτη μέρα μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και οι πολίτες καλούνται να προσαρμοστούν στη νέα κανονικότητα που επιβάλλουν οι συνθήκες λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2.
Χρήση μάσκας, σχολαστικό πλύσιμο των χεριών, αποστάσεις ασφαλείας, αλλά και η αποφυγή του συνωστισμού είναι μερικές από τις συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουν οι πάντες για την προστασία της δημόσιας υγείας. Οπως προαναφέρθηκε, η χρήση μάσκας είναι πλέον υποχρεωτική για όλους σε κλειστούς χώρους και συνεπώς στα ΜΜΜ, τα οποία από σήμερα ξεκίνησαν κανονικά την λειτουργία τους μετά από 55 ημέρες περιορισμένης λειτουργίας.
Ελεχγοι της ΕΛ.ΑΣ. σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ
Από νωρίς στους δρόμους της Αθήνας άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας βρίσκονται σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ και σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας προκειμένου να διαπιστώσουν εάν οι πολίτες τηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Μπορεί η πρώτη εβδομάδα να είναι ουσιαστικά πιλοτική μέχρι το επιβατικό κοινό να προσαρμοστεί στη νέα κανονικότητα, ωστόσο τα πρόστιμα βρίσκονται σε πλήρη ισχύ για τους παραβάτες που δεν συμμορφώνονται.
Σήμερα το πρωί επί της οδού Ακαδημίας, παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και του υφυπουργού, κ. Κεφαλογιάννη αστυνομικές δυνάμεις έκαναν συστηματικός ελέγχους για την τήρηση των μέτρων.
Οι περισσότεροι επιβάτες πάντως είναι «μουδιασμένοι». Φορούν μάσκες προστασίας και τηρούν τα μέτρα προσπαθώντας να συνηθίσουν τη νέα κανονικότητα που επιβάλλουν οι συνθήκες.
Με μάσκες και βοηθούς επιβατών τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Την ίδια ώρα επί ποδός είναι από το πρωί και οι «βοηθοί επιβατών» σε πολυσύχναστους σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό, στάσεις λεωφορείων, τρόλεϊ και συρμούς του τραμ κάνοντας συστάσεις, όπου χρειάζεται για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας.
Πάντως οι πολίτες εμφανίστηκαν τις πρωινές ώρες έτοιμοι και πειθαρχημένοι στη νέα καθημερινότητα, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής.
Οι «βοηθοί επιβατών», ντυμένοι με πορτοκαλί γιλέκα για να διακρίνονται από το επιβατικό κοινό, από τις πρώτες πρωινές ώρες βοηθούν και συμβουλεύουν τους επιβάτες να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και τους υποδεικνύουν που ακριβώς θα μπορούν να περιμένουν. Οι ίδιοι δεν είναι αρμόδιοι για επιβολή προστίμων. Σε περιπτώσεις που προκύπτει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και αν χρειαστεί θα ειδοποιούν την αστυνομία.
Σημειώνεται πως στους συρμούς του μετρό οι θέσεις καθήμενων είναι 120 σε σύνολο 240, έτσι ώστε να κρατούνται οι απαραίτητες αποστάσεις με τους πολίτες να κάθονται διαγώνια. Στους συρμούς του τραμ οι θέσεις καθήμενων είναι 27 σε σύνολο 54 ενώ σε λεωφορεία και τρόλεϊ ανά τέσσερις θέσεις κάθεται ένας επιβάτης.
Τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων, σύμφωνα με τους αρμόδιους, στο μετρό (γραμμές 2 και 3) και τον ηλεκτρικό (γραμμή 1) η χρονοαπόσταση των δρομολογίων τις ώρες αιχμής ήταν στα 6 λεπτά, ενώ στο τραμ στα 8 λεπτά. Σε περίπτωση αυξημένης κίνησης το 6λεπτο θα διατηρηθεί κατά τη διάρκεια όλης της μέρας ,ενώ σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, τα οχήματα που θα δρομολογηθούν να κυκλοφορήσουν θα ξεπεράσουν τα 1.000.
Πάντως ένα μεγάλο κομμάτι της πρόληψης θα στηριχθεί στην ατομική ευθύνη, όπως επανειλημμένα έχουν τονίσει κυβερνητικά στελέχη τις τελευταίες ημέρες, καθώς η αστυνόμευση στο σύνολο του συστήματος είναι πρακτικά αδύνατη.