Ξεκίνησε η απομάκρυνση του αμίαντου από το βόρειο λιμάνι της Πάτρας, που βρίσκεται απέναντι από τον οικιστικό ιστό της πόλης.
Την ίδια στιγμή αναμένεται να αρχίσουν εργασίες για τη βελτίωση των υποδομών του, με βασικό σκοπό την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτών των εργασιών προβλέπονται και άλλες παρεμβάσεις, όπως λέει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος, Νίκος Κοντοές, ώστε να καταπλέουν και να δένουν με άνεση τα κρουαζιερόπλοια.
Μάλιστα, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Νίκος Κοντοές, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να καταπλεύσουν τέσσερα κρουαζιερόπλοια.
Σχετικά τώρα με τη απομάκρυνση του αμιάντου, ο κ. Κοντοές λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «σε περίπου ένα μήνα και αν βέβαια δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, θα υπάρχει ανάδοχος για τις εργασίες καθαίρεσης της στέγης του κτιρίου, που είναι κατασκευασμένη από κυματοειδή φύλλα αμιαντοτσιμέντου».
Οι συγκεκριμένες εργασίες θα γίνουν από πιστοποιημένη εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με τον Νίκο Κοντοέ, θα διαχειριστεί τα φύλλα αμιαντοτσιμέντου με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα απόβλητα, αφού θεωρούνται επικίνδυνα.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαίρεσης της στέγης, θα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και ο χώρος θα έχει περιφραχθεί.
Η απόφαση για την καθαίρεση της στέγης ελήφθη μετά την κατάρρευση υποστέγου από αμίαντο σε άλλο σημείο του βόρειου λιμανιού, που είχε σημειωθεί στις αρχές Αυγούστου του 2017 και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του ένας μετανάστης.
Έκτος όμως από την απομάκρυνση του αμιάντου, έχουν προγραμματιστεί εργασίες που αποσκοπούν στη βελτίωση υποδομών του βόρειου λιμένα, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας του χώρου και την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων, δηλαδή την αποθήκευση και την προσωρινή παραμονή των διακινουμένων εμπορευμάτων, ώστε να παρέχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους χρήστες του.
Επίσης, προβλέπεται να τοποθετηθούν 22 ελαστικοί προσκρουστήρες, για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας ελλιμενισμού των πλοίων στο κρηπίδωμα.
Παράλληλα, όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Νίκος Κοντοές «θα προχωρήσουμε ένα διαγωνισμό για την αποκατάσταση του βάθους της βόρειας λιμενολεκάνης, η οποία προορίζεται για να υποδέχεται τα κρουαζιερόπλοια.»
Όπως εξηγεί, «σε σημεία της βόρειας λιμενολεκάνης υπάρχουν κάποια ζητήματα αποθέσεων, που έχουν μικρύνει το βάθος της, για αυτό και πρέπει να γίνουν εργασίες, ώστε να αποκτήσει το αρχικό της βάθος.»
Όσον αφορά στον κατάπλου κρουαζιερόπλοιων στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας, ο Νίκος Κοντοές αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «έχουμε μία πρώτη ειδοποίηση, πως φέτος θα υπάρξουν τέσσερις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων» και προσθέτει: «Το γεγονός αυτό συνιστά από μόνο του μία αύξηση της κρουαζιέρας, αλλά δεν μεταβάλει την εικόνα, που λέει ότι η Πάτρα δεν είναι ακόμα πόλος έλξης κρουαζιέρας ή λιμάνι κρουαζιέρας.»
Πάντως, όπως τονίζει ο Νίκος Κοντοές, «η Πάτρα έχει τη δυνατότητα να γίνει πόλος έλξης κρουαζιέρας, διότι υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές στο λιμάνι, οι οποίες είναι πολύ καλές, και για παράδειγμα καλύτερες από αυτές του λιμένα Κατακόλου, αλλά παρόλα αυτά οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν προτιμούν την Πάτρα, γιατί το λιμάνι του Κατακόλου είναι πιο κοντά στην Αρχαία Ολυμπία.»